23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

תושבי כפר שלם לא יפונו עד לסוף חודש נובמבר 2008 והמנהל יסכים לדחיית כל הדיונים המשפטיים נגדם.

כך, על פי סיכום שהוביל יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ גלעד ארדן עם מנהל מקרקעי ישראל, חברת חלמיש ועיריית תל אביב

חבר הכנסת ארדן יפעל במהלך פגרת הכנסת להגיע להסכמות עם הגורמים השונים לנוסח מוסכם בהצעת חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם ).
ועדת הכלכלה קיימה היום (ב’) דיון הכנה לקריאה ראשונה בהצעת חוק של חברי הכנסת ארדן, חנין ואחרים המבטיחה את זכויותיהם של תושבי כפר שלם לפיצויים בגין פינויים מבתיהם. על פי ההצעה יקבע מנגנון פיצוי מוסכם לפינוי התושבים ממתחם כפר שלם, תוך כדי הבטחת זכאותם לפיצוי נאות והוגן. כיום לתושבים שנותרו בשכונת כפר שלם לא מוצע פיצוי הוגן התואם לפלטפורמת הפיצוי שהוצעה בעבר לתושבים ב 1996.

יו”ר הועדה ויוזם הצעת החוק, ח”כ גלעד ארדן הוביל לפשרה אשר התקבלה ולפיה תושבי השכונה הגרים בה משנת 1987 ונפתחו כנגדם הליכים משפטיים שמטרתם לפנותם מן הקרקע יוכלו להגיש בקשה לדחיית דיון החל מהיום ועד לאחר 30 בנובמבר 2008 ומנהל מקרקעי ישראל, עיריית תל אביב, וחברת חלמיש יענו בחיוב לבקשה.
[ ההחלטה לא תחול על פולשים חדשים שיפלשו מהיום ואילך למתחם כפר שלם]

הסכם הדחייה התקבל על דעתם של מר פופיק, מנהל מחוז תל אביב של מנהל מקרקעי ישראל, מר סהר, מנכ”ל חברת חלמיש ומר סלמן, יועץ משפטי לעיריית תל אביב.

הועדה הסמיכה את חברי הכנסת ארדן, חנין וגבאי לפעול כצוות מטעמה אשר ישב עם נציגות דיירי השכונה והמדינה על מנת לנסות ולגבש הסכמות במטרה שאלו ייתרו את המשך הליך החקיקה או ישובצו בתוך הצעת החוק או שהצוות ימליץ בפני ועדת הכלכלה מהו הנוסח הראוי לפיצוי שיינתן לדיירי השכונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ דני דנון מציע הליך חדש לבחירת רמטכ”ל

אריק זיו ויזר

ח”כ גדעון סער מסר את תשובת הליכוד ליו”ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח”כ סטס מיסז’ניקוב

אריק זיו ויזר

כרמל שאמה למזוז לפתוח בחקירה פלילית בחשד של הסתה והמרדה כנגד מנהל בית הספר עירוני א’ בעקבות התבטאויותיו המסיתות

אריק זיו ויזר

ח”כ ציון פיניאן: העלייה הגבוהה ביותר במחירי הדירות – בגליל

אריק זיו ויזר

ח”כ לוין מנצל את ימי הפגרה לסיורים ופגישות עם פעילים ברחבי הארץ

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד נטלה חלק בכינוס השדולה למען ארץ ישראל בכנסת

אלי חזן
דילוג לתוכן