19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

כרמל שאמה למזוז לפתוח בחקירה פלילית בחשד של הסתה והמרדה כנגד מנהל בית הספר עירוני א’ בעקבות התבטאויותיו המסיתות

סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה דחופה לפתוח בחקירה פלילית בחשד של הסתה והמרדה כנגד מנהל בית הספר עירוני א’ בתל אביב בעקבות התבטאויותיו המסיתות בנוסף ח”כ שאמה הגיש בקשה לדיון מהיר בועדת חינוך בנושא

ח”כ שאמה:”לא יתכן שבמערכת החינוך יהיו מנהלים כדוגמת רם כהן, על המנהל להתפטר מרצונו, הרי אם לחלופין מנהל בית ספר כל שהוא היה קורא לסרב פקודה בפינוי ישובים מיד הייתה נשמעת קריאת זעקה מכל עבר לפטר את המנהל, פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיבחן את אמירותיו של המנהל בחשד של הסתה והמרדה בייחוד שמדובר במנהל בית ספר דמות חינוכית משפיעה עבור נערים בגיל הקריטי בו הם מעצבים את אישיותם”
“רם כהן אינו שונה או טוב יותר מהרב מלמד מישהו צריך לומר לו דעותיך הם דעותיך אך לא בבית ספרינו!!!!”
ח”כ כרמל שאמה פנה היום יום ב’ 4.1.2010 ליועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז לבחון את אמירותיו כנגד צה”ל וקריאותיו לתלמידים להילחם כמוהו בכיבוש של מנהל בית הספר עירוני א’, מר רם כהן ביום רביעי האחרון. בנוסף,פנה ח”כ שאמה למזכירות הכנסת לקיים דיון מהיר בועדת חינוך בנושא. ועדת החינוך צפויה להתכנס בשבועיים הקרובים ולזמן לדיון את מנהל בית הספר ואת נציגי משרד החינוך.
מתוך פנייתו של ח”כ שאמה ליועץ המשפטי לממשלה:”דבריו של מנהל בית הספר רם כהן בפני עשרות תלמידים במסגרת הבית ספרית מהווים המרדה והסתה מפורשת ומרומזת . להלן ציטוטים לדוגמא מתוך דבריו:כשתתגייסו לכו למחסומים, תראו מה קורה שם, הביאו את רוח ההתמתנות, עזרו ליצור מציאות אחרת ובסופו של דבר תגיעו למסקנה שאין מקום לכיבוש. השירות בצבא הוא חובה, אבל בצבא ששומר על הגבולות והביטחון ולא צבא שמתעסק בפעילות של כיבוש” , אמירה כזו בהחלט מסיתה כנגד הצבא וגם רומזת באופן מרומז שלא לשרת בצה”ל. יודגש שמר כהן צוטט בתקשורת שהוא אומר:” אני אמשיך לדבר ולהגיד, ואני גם משוכנע ובטוח שהשיחות האלה משפיעות אליהם, לטובה” לכן יש לפעול מיידית להפסקת התבטאויות אלו” ציין ח”כ שאמה”.
ח”כ שאמה:”לא יתכן שמערכת החינוך תשלם את משכורתו של מנהל בית ספר שמתבטא בצורה שכזו, על מנהל בית הספר להתפטר מרצונו ואם לא על משרד החינוך לעשות זאת, אם לחלופין לדוגמא מנהל בית ספר בהר ברכה היה אומר את אותו טקסט בשינוי אדרת עם קריאות לא לשתף פעולה בפעולות ובפקודות בצה”ל לפנות ישובים הרי ברור שהייתה נשמעת זעקה מכל עבר לפיטוריו המיידים של מנהל בית הספר, למרות שאני לא תומך ומגנה את התבטאויותיו של הרב מלמד, אני קורא לכל אותם אנשים שדיברו כנגד התבטאויותיו של הרב מלמד להשמיע את קולם גם כעת”
עוד הוסיף ח”כ שאמה לא יתכן מצב שבו מנהל בית ספר מתבטא באמירות פוליטיות מסיתות בפני תלמידי בית ספר, אם מנהל בית ספר רוצה להשפיע שיעשה את זה בדרכים הדמוקרטיות דרך הפוליטיקה ולא ינצל את כוחו ומעמדו כמנהל בית ספר שמשמש דמות חינוכית המשפיעה ומעצבת מאות תלמידים בגילאים הקריטיים שבו הם מגבשים את זהותם החברתית והפוליטית”

כנסת ישראל
ח”כ כרמל שאמה

‏04/01/2010
‏יום שני י”ח טבת תש”ע
לכבוד:
מר מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה
ירושלים.

מכובדי, שלום רב,

הנדון: בקשה לפתיחת חקירה פלילית כנגד מנהל בית ספר עירוני א’ בתל אביב

1. הנני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בחשד לעברות של הסתה והמרדה כנגד מנהל בית הספר עירוני א’, מר רם כהן בעקבות התבטאויותיו ביום רביעי 30.12.09 בפני תלמידי שכבת י”א בבית הספר.

2. דבריו של רם כהן מנהל בית הספר בפני עשרות תלמידים בין כותלי בית הספר מהווה המרדה והסתה מפורשת. להלן ציטוטים לדוגמא מתוך דבריו:”כשתתגייסו לכו למחסומים, תראו מה קורה שם, הביאו את רוח ההתמתנות, עזרו ליצור מציאות אחרת ובסופו של דבר תגיעו למסקנה שאין מקום לכיבוש. השירות בצבא הוא חובה, אבל בצבא ששומר על הגבולות והביטחון ולא צבא שמתעסק בפעילות של כיבוש”. אמירה כזו בהחלט מסיתה כנגד הצבא וגם רומזת באופן מרומז שלא לשרת בצה”ל.

3. יודגש שמר כהן צוטט בתקשורת שהוא אומר:” אני אמשיך לדבר ולהגיד, ואני גם משוכנע ובטוח שהשיחות האלה משפיעות אליהם, לטובה” לכן יש לפעול מיידית להפסקת התבטאויות אלו.

4. דבריו אלה של מנהל בית ספר המשמש כדמות חינוכית משפיעה עבור נערים בגיל הקריטי בו הם מעצבים את אישיותם חורגים מגבולות חופש הביטוי ויש בהם יסודות להסתה ולהתססה של ציבור שלם.

בברכה,

ח”כ כרמל שאמה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת רובי ריבלין על אסף רמון

אריק זיו ויזר

ח”כ שאמה מביע סולידאריות מוחלטת עם אריאל

אריק זיו ויזר

בליכוד נלחמים בנושא ההסתה כנגד חרדים

אריק זיו ויזר

ישיבת הסיעה מהיום

פייגלין עם לפיד – טייק אחד

אלי חזן

ח”כ סטרוק מגיבה לליכודניק

אלי חזן
דילוג לתוכן