16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

ח"כ אלי כהן בלעדי לליכודניק: "התקציב שעבר רע לישראל; נפעל להפיל את הממשלה"

בשבוע בו נבחר שר הכלכלה והמודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני לשעבר, ח"כ אלי כהן, לאחד מבין 20 חברי הכנסת המתוקשרים ביותר, ישבנו לראיון בעניין התקציב (הרע, לדבריו) שעבר, ענייני הכלכלה והצעת החוק להעלאת שכר החיילים, שהקואליציה הפילה ("אעלה אותו שוב בעוד כחודש, ונראה מי מהקואליציה ינסה להפיל אותה").

תקציב המדינה עבר, מה עמדתך ביחס למרכיבים שלו ולבשורה שהוא אמור להביא לאזרחי ישראל?
"בתקציב אין שום בשורה לאזרחי ישראל, זאת האמת" אומר ח"כ כהן; "התקציב שאושר לא כולל שום בשורה לזוגות צעירים ולעסקים קטנים או בינוניים, כשהדגש כמו שאני תופס אותו, הוא היעדר מנועי צמיחה. אין שום תשובה לשאלה, מהם מנועי הצמיחה שהממשלה הנוכחית שואפת לעודד ולפתח – ובכלל, התקציב מבטא ניתוק וחוסר רגישות חברתית ראשונים במעלה".

"שרים בממשלה הנוכחית מאדירים את אבו מאזן, שהפך לא רלוונטי בזירה הבינלאומית, ומחזירים את השיח המסוכן על שתי מדינות. 

אם היית מתבקש לשים את האצבע על הבדל מהותי אחד בין הממשלה הנוכחית לבין הממשלה הקודמת, איפה אתה רואה את הפער הכי גדול?
"בראש ובראשונה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו הביאה לישראל ארבעה הסכמי שלום. אנחנו רואים היום את שרי הממשלה וחברי כנסת נוסעים ברחבי העולם, בעיקר למדינות שעד לא מזמן לא היה לנו יחסים דיפלומטיים עמן. למעשה הם נהנים היום מפירות שהממשלה הקודממת בהובלת הליכוד בראשות נתניהו זרעה, וכיום הם באים וקוצרים את פירות ההצלחה הזאת. מסופקני אם הממשלה הזאת תצליח להביא לאזרחי ישראל אפילו הסכם שלום אחד".

ברמה הבינלאומית, איך אתה מתייחס לעובדה שהממשלה הנוכחית מחזירה את השיח על שתי מדינות?
"קודם כל, ראינו שראש הממשלה בנט חזר מפגישות בינלאומיות ולא ברור איך, אבל לבסוף הוא החזיר את השיח על שתי מדינות דבר שלא התאפשר בממשלות בראשות הליכוד, וכל זה בזמן שאבו-מאזן בכלל לא רלוונטי יותר ברמה הבינלאומית", מסביר כהן, והוא בעיקר מדגיש את העובדה ששרי הממשלה הנוכחית עלו לרגל לפגישות עם אבו מאזן – דבר שלא מתקבל על הדעת במציאות הנוכחית מול הפלסטינים. "הליכוד בראשות נתניהו הפך את ישראל למדינה עוצמתית מבחינה ביטחונית וכלכלית – ובכך שבר את הוטו הפלסטיני על יחסי ישראל ומדינות ערב, והנה אנו רואים את הגישה המתרפסת של השמאל ושל שר הבריאות שלא יכול היה להתאפק ויצא מדיון בענייני קורונה לטובת פגישה עם אבו מאזן".

"לשבור את המונופול של רשות מקרקעי ישראל ולהגדיל את היצע הדירות"

כיצד אתה מגיב לרפורמות שהממשלה הנוכחית מקדמת, בין היתר על מנת לאפשר בלימה של מחירי דיור וייצוב מחירי הדירות?
"אין ספק שהממשלה הנוכחית היא מנותקת, וברור שהצעדים האלה לא רק שלא יביאו לבלימה של העליות החדות במחירי הדיור, אלא שהמציאות הנחזית לנגד עינינו תהיה של עליית מחירים. הצעדים האלה שהממשלה מקדמת הם מסוכנים, בעיקר בשל העובדה שבסקרים האחרונים ימינה לא עוברת את אחוז החסימה, והדבר הזה עלול להשליך על פעולות הממשלה. כמרצה לחשבנואות אני אומר, שברור שחברה לפני פשיטת רגל לוקחת סיעונים גבוהים מאוד; אם אני מקביל את זה למציאות הפוליטית – ברור שראש ממשלה שביום טוב בסקרים מגרד את אחוז החסימה, מלמטה, עלול לקחת סיכונים על מנת לשנות את התמונה.

,האם זה אומר שזוגות צעירים צריכים לחשוש יותר מהצעדים שמקדמת הממשלה באשר לעתיד הכלכלי שלהם?
"לצערי אין לממשלה הזאת שום בשורה בתחום הכלכלי. העלאת המסים על אוכלוסיות מוחלשות כמו שאנחנו רואים כיום היא צעד חריף ונוגד כל מוסר, אבל כמו שרובכם שמת לב, זה לא מגיע טיפין טיפין: העלאת המס על מוצרי חד"פ, משקאות ממותקים, אגרת גודש לנכנסים לאזור המרכז מהפריפריה – כל אלה צעדים שמלמדים על ניתוק ועל חוסר חיבור למצוקות היום יום של אזרחי ישראל". כהן מוסיף ואומר, "כל מי שרואים את מרכיבי התכנית הכלכלית מבינים שאין יד מכוונת – העלאת מסים תייקר את הדירות מחד, ותעלה בהתאמה את מחירי השכירות".

מה הפתרון למציאות הכלכלית שקיימת בישראל, כפי שאתה רואה אותו בכובעך כשר כלכלה לשעבר?
"קודם כל – המתמטיקה היא פשוטה: נגדיל את ההיצע – נמתן את עליית המחירים" מדגיש ח"כ כהן, כאשר הוא מפרט כי יש "לשבור את המונופול של מנהל מקרקעי ישראל. מדובר בתכנית קוסמטית שאין לה שום יכולת לשנות את המציאות ואפילו שר הבינוי והשיכון מודה כי מחירי הדירות יעלו – אז במה הועילה הממשלה בצעדיה?

"החיילים הם חוד החנית של החברה הישראלית ועלינו להוקיר אותם. הממשלה בראשות הליכוד הביאה להעלאת שכר החיילים; נראה עכשיו מי מחברי הקואליציה ימנעו העלאה נוספת כה חשובה בשכר החיילים"

לאחרונה אתה מוביל קמפיין ארצי לעידוד העלאת שכר החיילים. איך מתקדם הקמפיין לאחר שבכנסת ירדה הצעת החוק מסדר היום?

"ראשית, התמיכה הציבורית והאהבה שעם ישראל מרעיף על חיילינו הוא דבר שמרגש אותי ברמה האישית ואני בטוח שהוא במיוחד מחזק את המישור הלאומי. החיילים הם חוד החנית של החברה הישראלית, הם עושים עבודת קודש והמינימום שאנחנו יכולים לעשות זה להוקיר את עבודתם ומסירות הנפש תוך דאגה לצרכיהם הבסיסיים. לא יכול להיות שחיילים יחזרו הביתה לסוף שבוע, ובמקום לנוח ולצבור כוחות – יצאו לעבודה; לא יכול להיות שלא נסתכל עליהם בעיניים ונגיד להם את מה שכולנו יודעים טוב טוב: מגיע לכם לקבל יותר". בתוך כך, הצעת חוק שהגיש להעלאת שכר החיילים נפלה, לאחר ש-53 הצביעו נגד מול 48 ח"כים בעד. הנתונים המעודכנים מעלים, ששכר חיילי החובה עודכן לאחרונה בשנת 2017 ונע בין 810 ש"ח לחיילים בעורף  ומגיע עד ל-1620 ש"ח לחיילים לוחמים, כאשר לעניין זה רלוונטית רמת פעילות של החייל. "הצעת החוק שלי מוצדקת", אומר כהןף ובכוונתו להעלות אותה שוב בעוד חודש ימים; "נראה מי מחברי הקואליציה יצביעו נגד ההחלטה החשובה הזאת". 

ומילה אחרונה למצביעי הליכוד ותומכי המחנה הלאומי בימים אלה?
"עלינו להחזיק מעמד ביחד", אומר כהן, "יש לנו דרך, ערכים, ואנחנו מונעים מאהבת הארץ הזאת. כשנחזור לשלטון, נתקן את הנזקים שנעשים כאן כעת ונקדם צעדים שיבנו תשתית מוצקה לחיזוק המשילות ורפורמות במערכת המשפט". 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחירות לועידה ולמרכז – עכשיו!

דניאל נחמיה

חגיגת דמוקרטיה בליכוד: החלו ההצבעות

מערכת ליכודניק

״תמו ימי רבין״ – בשמאל עוברים מביזוי סמלי מדינה לביזוי הזכרון הקולקטיבי

דניאל נחמיה

הודעת ח"כ אוחנה על הקמת שדולה לקידום זכות ההגנה העצמית היא בשורה של ממש

דניאל נחמיה

היכן מושקעים כספי הקולנוע? – לידיעת השרה מירי רגב

הרויזיוניסט

דיסטל אחרי שהצעת החוק עברה: ״יום מאושר מאוד!״

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן