11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

איש השנה של ליכודניק לשנת תשע"ח : משה איפרגן

איפרגן מול הקרן החדשה, מול המסתננים, מול הליכוניקים החדשים, מול ניר ברקת, מול ליאור חורב, מול רדיפת נתניהו, מול סיכול גל הירש !  ותמיד נשאר ביביסט.

משה איפרגן, חבר מרכז הליכוד מירושלים וככל הנראה מתמודד על מחוז ירושלים בפריימריז הליכוד הקרובים לכנסת, הוא איש השנה של ליכודניק.

את משה איפרגן פגשתי בסביבות שנת 2001. אז נכנס לסניף הליכוד בחור בסנדלים ואמר לי : "יש לי מאה מתפקדים איכותיים שפקדתי". השבתי למשה : "אז כל המתפקדים איכותיים". לאחר תקופה הקמנו את אתר ליכודניק ואיפרגן היה חלק מהבנייה של האתר מלווה מאז את הליכודניקים. ההערכה שהייתה לי אז רק התגברה בשנה האחרונה.
ב – 2005, בבחירות המקדימות של נתניהו מול סילבן שלום, סניף הליכוד בירושלים תמך בסילבן. למעשה, לא כל הסניף אלא העסקנים שהובילו את הסניף. במטה הבחירות של נתניהו היה לוחם אחד שהחזיק את המטה : משה איפרגן.
התוצאה הייתה : ניצחון ברור של נתניהו בירושלים .
בשלב מסוים ביחסים בינינו עבר חתול שחור משחור. לא אשכח שבא אלי יוני לפקין מתל אביב ואמר לי: "תראה, הוא מתחרה בך". עניתי לו : "נכון ולמרות זאת כאשר הוא יתמודד אני אתמוך בו". הוספתי ואמרתי : איפרגן יכול לתרום לליכוד ולמדינה אם יגיע לכנסת.
איפרגן הוא הליכודניק המשפיע ביותר ברשתות החברתיות ועל השיח הפוליטי. הוא היה מהראשונים שהבינו מה קורה במשטרה תחת אלשיך, הוא לחץ את עניין ליאור חורב ואחרי זה את פרשת ריטמן, ובמשך כשנה הוא סיפר על פרשת גל הירש, עד שאחרים הבינו את המשמעות החמורה של הדברים.
כל ההתחלות הללו הבשילו וחשפו תמונה קשה ביחס להתנהלות המשטרה.
איפרגן מוביל בליכוד את המאבק בליכודניקים החדשים יחד עם עופר בינשטוק. רק לאחרונה הצטרפו אליו חמישה חברי מרכז לדיון החוזר בבית הדין של הליכוד.
אם אתם מכירים את המושג "אכיפה בררנית" זה בזכות מאמריו של איפרגן באתר "מידה", שעסקו בתופעה החמורה של חקירת נתניהו על דברים שפוליטיקאים אחרים לא נחקרים בהם, כמו פרשת חוק ישראל היום.
משה איפרגן הציג לציבור את התמונה האמתית של פרשת אלאור אזריה וכתב מאמרים רבים על בסיס הפרוטוקולים מבית המשפט. הוא חשף לעיני הציבור את העוול שנעשה לאזריה ולמשפחתו.
איפרגן הוא מהליכודניקים הבולטים בקידום המאבק בסוגיית המסתננים, שהגיע השנה לשיא.
איפרגן חבר ועד בעמותה שמפעילה את אתר "מידה" המשפיע רבות על השיח הציבורי. באתר מידה הוא מפרסם מאמרים בסוגיות שונות.
ואי אפשר בלי הקרן החדשה לישראל: בשנת 2003 פרסם משה איפרגן, יחד עם ד"ר רן ברץ, את הדו"ח המהפכני והחשוב ביותר על הקרן. אם ב-2018 השם של הקרן נישא בפי כל, גם בפי רה"מ, הרי שזאת תוצאה של הדו"ח ההוא שהופנם בתוך הימין.
איפרגן הבין שדרכי ההשפעה היום שונות מבעבר, שאפשר באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות להגיע לתהודה והשפעה ציבורית נרחבים ביותר. הוא זיהה את הפוטנציאל והביא את יכולותיו וכשרונו לזירה זו. בכך הוא גילה יוזמה, מנהיגות לאומית ואומץ לב, שבזכותם הוא מקדם את ערכי הליכוד.
לכן משה איפרגן הוא איש השנה שלנו.
אז זה הראיון שקיימתי איתו :
משה איפרגן, אתה איש השנה של ליכודניק:
"תודה אריק. רק גילוי נאות, אנחנו מכירים מראשית שנות ה- 2000, ובמהפכת האינטרנט שהובלת עם אתר ליכודניק בליכוד בתחילת שנות ה-2000, זכיתי ליטול חלק".
מהי המשימה המרכזית של הליכוד בשנה החדשה?
"לנצח את הבחירות שיתקיימו מתישהו ב- 2019.
אלו בחירות חשובות במיוחד, כי בתוצאות שלהן תלויה האפשרות לשנות את מערך הכוחות מול השמאל. השמאל עצמו מתכונן ומתגייס. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה כאן אם נפסיד.
המאבק המרכזי בין שתי תפיסות של ישראל, כמדינת לאום של העם או כמדינת כל אזרחיה, הגיע לנקודת הכרעה עם חוק הלאום. השנים הללו הן שנים של ברור פנימי וכדאי שנהיה בשלטון.
בקיצור, ניצחון הימין והקמת ממשלת ליכוד הם המשימה המרכזית של השנה החדשה".
מה הליכוד צריך לעשות?
"בעיקר להציע לציבור בישראל רשימה משכנעת. יש נבחרי ליכוד שמיצו את עצמם ויש ח"כים טובים שצריכים להתקדם. ואולי יהיה צורך בעוד צעדים כדי ליצור רשימה טובה".
מה היה המאבק המרכזי שלך בשנה החולפת?
"המאבק נגד הפלת שלטון הימין והליכוד באמצעות חקירות.
מה שמתרחש כאן הוא חסר תקדים.
קיבלנו לכך המחשה באירוע פתיחת שנת המשפט בשבוע שעבר.
מה היה הנושא המרכזי? חקירות נתניהו. וזה לא קורה סתם.
מפעילים לחץ כבד להפיל שלטון ומערכת המשפט פועלת תחת לחץ של כוחות חזקים.
האכיפה הבררנית כאן בוטה. מדוע לא חוקרים את "חוק ישראל היום"? אם, לשיטתם, סיקור אוהד הוא אתנן, חוק ישראל היום הוא מגה תיק שכל המעורבים בו היו צריכים להיחקר.
אז מדוע כל המעורבים בו לא נמצאים בחדרי חקירות?
מי שמפעילים לחץ על החקירות האלה מבינים שנתניהו הוא מרכז הכובד של קואליציות הימין, ולכן המוקד בו. לא אותו הם רוצים, אלא את השלטון.
הדבר העצוב הוא שרוב נבחרי הליכוד שבזכות נתניהו הם מכהנים, שותקים".

אירועי השבוע החולף במשטרה קשורים לזה?
"בוודאי. ההתנהלות המבישה היא כבר על השולחן, ואני שמח שיותר עיתונאים מבינים את זה, כמו גם הציבור הרחב. לפרשת גל הירש, תוסיף את פרשות השבוע החולף ויורם הלוי, את ענייני גיא ניר והחשיפות של ליבסקינד ותגיע לתמונה קשה וחמורה.
ותזכור: זאת אותה מערכת שעסקה ועוסקת בחקירות נתניהו.
ואידך זיל גמור".

עדיין ביביסט?
"יותר מתמיד.
הכהונה הנוכחית שלו מזכירה לי את הכהונה הראשונה שלו בשנות ה- 90, שאני חושב שהייתה מעולה. נתניהו הוא מנהיג בינלאומי, עצמת ההשפעה שלו בעולם ובעיקר בארה"ב היא כזאת שלא הייתה לאף מנהיג ישראלי והיא קריטית למעמדה של ישראל.
תחת הנהגתו בעשור האחרון ישראל עברה את המשבר הכלכלי העולמי שפרץ ב 2008 עם מינימום זעזועים. הוא צלח את 8 שנות אובמה הנוראיים עם נזק מינימלי, והמצב בהרבה תחומים מצוין.
רק השבוע פרסמה הלמ"ס ש- 89% מהישראלים מרוצים מחייהם כאן. זה נתון מדהים הסותר את כל התעמולה השלילית שמציפה אותנו".

עד מתי נתניהו?
"אני מקווה שיש לו אנרגיה לעוד שתי קדנציות לפחות.
בשבוע שעבר אמרתי למישהו בשיחה, כי שני אנשים עיצבו את המגמות הגדולות בישראל מאז שנות ה- 90. נתניהו ואהרון ברק. אהרון ברק הוביל את הרעיון של ישראל כמדינת כל אזרחיה בעידן אוסלו, ונתניהו שנאבק באוסלו הוביל את הרעיון של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.
שני הרעיונות הללו נמצאים עכשיו בדיון נוקב בשיח הציבורי, בהתנגשות.
נתניהו הוא היריב המרכזי של המחנה השני, לכן הם עושים לא דמוניזציה, כי הוא מוביל את הרעיון הנגדי. זהו מאבק עמוק ויסודי הרבה יותר ממה שנדמה.
ואגב, אני סבור שחקירות נתניהו קשורות לדיון הנוקב הזה, באופן שהוא אולי יותר מסמלי, אך לא ארחיב על כך".

בשבוע שעבר גדעון סער הציע להגביל כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים, תגובתך?
"לא רציני.
הגבלת כהונה רלוונטית במשטרים בהם מנהיג המדינה נבחר באופן ישיר ע"י הציבור.
במשטר פרלמנטרי מדובר ברעיון עוועים.
במשטר פרלמנטרי הציבור בוחר מפלגות והן בוחרות את רה"מ, שצריך לשמר את האמון שלהן בו. במשטר פרלמנטרי, הגבלת כהונה היא הוספת מרכיב של אי יציבות למערכת.
בנוסף, מאחר והמפלגות עומדות לבחירה, זה רעיון הזוי למנוע מהן להציב בראשן את מי שיכול להביא להן את ההצלחה הגדולה ביותר.
ההצעה הזאת חותרת תחת השיטה הפרלמנטרית.
ככל שידוע לי יש שתי מדינות פרלמנטריות שהגבלת כהונה נוהגת בהן, תאילנד וויאטנם, ושתיהן אינן מדינות דמוקרטיות.
אבל זה לא רעיון תמים, הוא עלה כתוצאה מהמאבק של השמאל בנתניהו.
סער צריך להבין את זה. לרבים זה נראה כמו קריצה ליריבינו, בעיקר בתקשורת, וזה מטריד מאוד.

 

בישראל תקף כלל הברזל הבא: אם אתה איש ימין שהתקשורת היריבה מפנקת ומלטפת, זה סימן שאתה לא משרת את הימין.
את עידן השעבוד צריך לסיים.
וחוץ מזה אריק, אם יש לך קבוצת כדורגל שבה יש לך את מסי וכל יתר השחקנים הם ברמה של הפועל כביש הסרגל, אז תשחרר את מסי, כי הוא משחק הרבה זמן?"

מדוע אתה נלחם בליכודניקים החדשים?
"צריך להבין את התופעה ההזויה והחדשה הזאת. שיא ההזיה היה לפני כשלושה חודשים כשח"כ מרב מיכאלי מהשמאל הרדיקלי הפצירה בחברי קיבוצים מהשמאל להתפקד לליכוד.
מה שקורה כאן הוא שגורמים בשמאל שהתייאשו מלהגיע לשלטון בישראל, רוצים לנצל את מוסד ההתפקדות בליכוד כדי להגיע להשפעה.
הדבר הזה יפרק את הליכוד מבפנים, ואת זה חובה לעצור".
בית הדין של הליכוד לא הבין את זה?
"הוא דווקא כן הבין את זה, ואף קבע בפס"ד שזכותה וחובתה של המפלגה להתנגד לניסיון כזה לנצל את מוסדותיה, מנגנוניה וסדריה כדי להפנותם נגד ערכי הליבה ומטרות היסוד שלה.
בית הדין גם נתן לתנועה כלים לא רעים כדי להתמודד עם זה, אבל הוא פספס את הנקודה המרכזית, שהופכת את הכלים שנתן לבלתי יעילים ובלתי מספיקים להתמודד עם תופעה מהסוג הזה. לכן, כרגע אנחנו בדיון חוזר בבית הדין.

כדי להגן על עצמה בכלל ועל היותה מפלגה פתוחה בפרט, התנועה חייבת למגר את התופעה הזאת בנחישות כזאת, שתהפוך את הרעיון ללא כדאי. בדיון החוזר אנו מבקשים מבית הדין כלים מתאימים להתמודדות עם התופעה הייחודית הזאת.
בהקשר הזה חשוב לתת קרדיט קודם כל לעופר בינשטוק, מצביע ליכוד שחשף בפני התנועה את היקף ועוצמת התופעה. לאלידור כהן, שכיום הוא העוזר של ח"כ דוד ביטן, שלעתירות הראשונות שלו הצטרפתי. ליועמ"ש של התנועה, אבי הלוי, שנאבק בתופעה בנחישות, ולצורי סיסו, מנכ"ל התנועה, שנקט מספר פעולות חשובות בזמן אמת.
מנהלת התנועה עשתה מספר פעולות חשובות שצמצמו את הנזק, אך עיקר העבודה עוד לפנינו".

נעבור לניר ברקת, מדוע אתה לא תומך בו?
"מבחינתי, השאלה היא למה לתמוך בו?
מדובר באיש שבא מן השמאל, שאחרי ההתנתקות הצטרף לקדימה בהתלהבות. כך הוא אמר על קדימה "יצרו מפלגה סביב דעותיי וסביב האני מאמין שלי".
האם קרה איזה אירוע דרמטי שמשנה דעות שבעקבותיו הוא פתאום איש ימין?
אותי זה לא משכנע.
אנחנו צריכים ללמוד משהו מהניסיון הרע עם שרון, לא?
אגב שרון, כתבת את זה בשבוע שעבר: אייל ארד מקורב לברקת. האם אנחנו רוצים להחזיר לליכוד את פורום החווה?
אני ממליץ לא לקחת סיכונים.
בנוסף, מבחינתי ברקת הוא בעיקר יחצ"ן מצוין. שתי הקדנציות שלו בירושלים הן כישלון מהדהד, והנתונים אומרים את זה מבלי להותיר מקום לספק.
בעשור של ברקת הרוב היהודי בירושלים נשחק בלא פחות מ- 2%, במערכת החינוך עלתה כמות התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי בכ- 5,000 תלמידים, אך במקביל, במערכת החינוך הערבי היא עלתה בכ- 30,000 ובחרדית בכ- 16,000.
רק בין השנים 2011-1016 ההגירה השלילית בקרב יהודים הייתה בסביבות 42,000.
מדובר בנתונים שהם קריסה, לא פחות.
אם ברקת הפך את העיר לכ"כ מוצלחת, אז מדוע כה רבים מתושביה נוטשים?
בשבוע שעבר קיבלנו עוד הוכחה לכישלונו של ברקת: ירושלים דורגה כעיר המטונפת ביותר בישראל.
להביא אנשים לסיור ליד החומות ולספר להם שירושלים מצליחה זאת בדיחה שמזכירה את פרויקט שיקום שכונות, צובעים מבחוץ ומראים לאנשים כאילו משהו אמיתי השתנה.
להביא אנשים לתחנת הרכבת החדשה, שכנראה מדהימה, ולהציג את זה כהיישיג של ברקת, כאשר בפועל הקרדיט שייך לשר התחבורה ישראל כץ, מה גם שנציגת ברקת בוועדה המחוזית התנגדה לפרוייקט.
כאחד שתמך בו ברקת עבורי הוא לא רק אכזבה גרידא, אלא מבחינה רצינית אני חושב שמדובר במי שלא בנוי לעשות עבודה אמיתית, במי שכשנגמרת עבודת היח"צ לא מסוגל להתמודד עם סוגיות רציניות.
בקיצור, מכל בחינה חשובה, אידאולוגית ומעשית, למה לתמוך בו, זאת השאלה".

אגב ירושלים, מה בקשר לשר זאב אלקין?
"זה נושא רגיש. קיים מתח עצום בין סניף הליכוד בירושלים לבין אלקין, אז אני מעדיף שלא להיכנס לזה.
אבל משהו עקרוני חובה לומר:
הח"כים והשרים של הליכוד חבים את בחירתם לפעילים בסניפים, שהם שכבת היסוד של התנועה.
העובדה שח"כ או שר מתמודד ומתחרה נגד רשימת הסניף היא רעה מאוד. ושלא יהיה ספק, אלקין רץ בראש רשימה עצמאית שפוגעת ברשימת הליכוד, זאת עובדה.
ואתה יודע שאני רחוק מלהיות כוס התה של הקבוצות המובילות בסניף, כך שעמדתי כאן היא עקרונית.

בעיני יש כאן הפרת חוזה בלתי כתוב: הפעילים עובדים עבורכם כדי שתמלאו תפקידים בכירים בכנסת ובממשלה, ואתם תעזרו לנו במוניציפלי, מרכז הפעילות שלנו.
ליכודניקים רבים מופיעים ברשימות שונות וזה ראוי ורצוי, כי התחום המוניציפלי השתנה והוא הרבה פחות מפלגתי. כך לליכוד יש נציגות רבה יותר גם ברשימות שאינן מחל.
אבל, מצב שבו שר או ח"כ מהליכוד מתחרה ברשימת הליכוד הוא לא הוגן ולא הגיוני.
לדעתי, צריך לשקול להכניס סעיף בעניין הזה לחוקת התנועה"

מדוע אתה עוסק בעניין המתמחים בעריכת דין?
"מה שקורה הוא שמאז אמצע 2015, כשהשרה שקד נכנסה לתפקידה במקביל להיבחרותו של יו"ר לשכת עוה"ד הנוכחי, אחוז העוברים את בחינת ההסמכה קרס מ- 82% במאי 2015 עד ל- 12% בבחינה האחרונה ביוני 2018. לאחר פסילת שאלות או הוספת תשובות נוספות הוא עלה לכ 32%, עדיין קריסה.
שתי הבחינות האחרונות היו במתכונת חדשה שהתברר כקטסטרופלית, עד שאפילו בית המשפט העליון מתח עליה ביקורת חריפה.
לפני כחודש הכריזה השרה שקד על מספר הקלות בבחינות הבאות, הקלות שהן עצמן בבחינת הודאה בכשלים. בכל אופן, ההקלות הללו הן מינוריות ולעג לרש.
התוצאה היא אלפי מתמחים ובני משפחותיהם שמטה לחמם נשבר ושחופש העיסוק שלהם נרמס. תוצאה דומה תהיה גם למתמחים ולסטודנטים שייבחנו בעתיד.

אז גם מנקודת מבט ליברלית מדובר במאבק עקרוני וחשוב, וגם מבחינה אנושית.
אני מצפה ומקווה שנבחרי ליכוד יתגייסו למאבק הזה".
מה הם צריכים לעשות?
"בשלב הזה רק דבר אחד: פקטור משמעותי לנבחני שתי הבחינות האחרונות. זהו.
בבחינה בעייתית בלשכת רואי החשבון היו כ- 70% נכשלים, ורק לפני מספר חודשים ניתן שם פקטור שהעלה את אחוז העוברים ל- 94%. פקטור שבחלק מהמקרים של מי שעברו בעקבותיו הגיע ל 24%.
נבחרי הליכוד צריכים לתבוע משרת המשפטים מתן פקטור דומה".
האם הממשלה נכשלה בטיפול במסתננים?
"ממש לא. מהקמת הגדר בדרום הצטמצמה ההסתננות מאפריקה כמעט לאפס. מתוך 64,736 שנכנסו לישראל יצאו למעלה מ 29,000, קרי 45%.
אם בג"צ לא היה מתערב כמות היוצאים הייתה גדולה בהרבה.
הבעיה המרכזית היא ילדי מסתננים שנולדו בישראל, ושמספרם מוערך בכ- 8,000.
למרבה הצער, משה כחלון לא מאפשר התגברות על בג"צ ויש לו אחריות ישירה לכך שהכלים שבידי הממשלה לא אפקטיביים.
בנוסף, אריה דרעי הוא שר הפנים, ורה"מ שבאופן טבעי מוגבל בהתערבות במשרדו של שר, מוגבל במיוחד כשמדובר בשר שאיננו מהליכוד.
נעשו טעויות ויש מה לעשות, וחובה לעשות. אבל אין מדובר בכישלון, אלא בהצלחה חלקית מאוד.
בכל אופן, לנאבקים בתופעה הזאת אין כוונה להרפות עד לפתרונה, בעיקר בדרום ת"א, ועד ליצירת מערכת חוקים ואכיפה שיהפכו את ההגירה הבלתי חוקית לישראל ללא משתלמת.
בכל אופן, זאת עוד דוגמא לנזקים שבג"צ עושה למדינה ולאזרחיה, ואת המחיר משלמים נבחרי הציבור".

שאלה אחרונה: אתה מתכוון להתמודד במחוז ירושלים, אתה לא חושש שכל המאבקים האלה יפגעו בך. הליכודניקים החדשים, ניר ברקת ועוד?

"אריק, אתה מכיר אותי מספיק זמן כדי לדעת שאצלי לפוליטיקה מהסוג הרגיל יש קווים אדומים. אני פעיל כדי להשפיע, ואם לא הייתי כזה אז סביר להניח שלא הייתי משפיע ולא הייתם בוחרים בי כאיש השנה שלכם.
ההתמודדות שלי צריכה להיות תוצאה של הפעולות האלה, והיא לא יכולה לבוא על חשבונן.
בקיצור, לא בכל מחיר".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נמרודי ליכודניק עד הרגע האחרון

אריק זיו ויזר

ברקת מניה בטוחה

ד"ר גיא בכור ב'ליכודיאדה': אל לנו להתערב בסכסוכי העמים מסביבנו

אריאל אילוז

אלי עמר לראש הממשלה : "אל תשכח את חצור הגלילית"

אלי חזן

אריק זיו גם אתה עוסק בפלגנות

אריק זיו ויזר

מפלגה בסימן זוגיות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן