25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

ח”כ שרן השכל מתחברת לשטח

חברת הכנסת שרן השכל מסיירת בשומרון, פוגשת חברי ליכוד ונזכרת בימיה כלוחמת במג”ב

 

הנסיעה בכלי רכב משוריין איננה זרה לחברת הכנסת שרן השכל והדיווחים המתעדכנים ברדיו על גל הטרור, מזכירים לה את שירותה הצבאי כלוחמת קרבית בפלוגה במג”ב בירושלים בתקופת האינתיפאדה השניה. “קיים הבדל בין גל ההתפרעויות הנוכחי לבין האינתיפאדה השניה” היא נזכרת והרכב מתקדם בנסיעה אל עבר התחנה הראשונה: תצפית מ”המרפסת של המדינה” בפדואל בהדרכת בועז העצני.

המותניים של המדינה ברורים במיוחד והנוף הפנורמי מזכיר לה שוב את שטחה הקטן של המדינה. ברקע, טול-כרם וקלקיליה וחברת הכנסת הכפר-סבאית נזכרת בנופי ילדותה “כשהייתי ילדה עוד היינו עושים קניות לשבת בשוּק של קלקיליה”. היא זוכרת דו-קיום מהו אך גם מבינה שהימים ההם חלפו ומאז המציאות השתנתה לחלוטין.
לאחר מכן מגיעה השכל לישוב ברקן, שם היא מקבלת סקירה כללית על האיזור הכוללת נתונים סטטיסטיים ורקע על תושבי השומרון. “חלק מהנתונים, מפתיעים כל פעם מחדש” אומר בועז העצני שמפגין בקיאות בחומר.
“כ-71% מתושבי השומרון זכאים לבגרות” כמעט 20% מעל הממוצע הארצי. חברת הכנסת שאלה שאלות והביעה התעניינות בכל שקופית ושקופית ואף ביקשה בסיום המצגת חומרים נוספים בנושא.

HASKEL3_LIKUDNIK

משם ממשיכה ח”כ שרן השכל אל חוות ‘גבעות עולם’ שם מתקבלת בכבוד רב ובשולחן ערוך ועמוס בארוחת בוקר צמחונית ובכל טוב. לא רחוק משם, נזקי הטרור הסביבתי: השפכים ושריפות הזבל הלא חוקיות, נראים למרחוק ומזכירים לה נושא חשוב לליבה – איכות הסביבה. משם ממשיך הסיור אל עבר נקודת רציחתם של הזוג איתם ונעמה הנקין ז”ל. שבוע עבר וסימני חריקת הרכב עדיין נמצאים על כביש האספלט ורק דגל ישראל בשולי הכביש מציין את מקום הרצח ונדמה שהדרך שבין אלון מורה לאיתמר מעולם לא נראתה ארוכה כל כך. הרכב המשוריין עולה לנקודת תצפית נוספת בה מצטרף לסיור בני קצובר.
מנקודת התצפית רואים את שכם, את הר עיבל ובני קצובר מספר על התלאות שעברו חלוצי גוש אמונים וכמובן על התגליות המרעישות שנמצאו תודות להתיישבות באיזור ובראשן: מקום המזבח הראשון.
הלהט של קצובר וההתלהבות שבדבריו מוכיחים שהאיש חי את השטח ואינו מאבד את שנינותו. השכל התעניינה בזמני הביקור באתר המזבח עצמו ובקבר יוסף הנמצא למרגלות ההר ונפעמה מהסיפור המקראי.

לאחר מכן מגיעה חברת הכנסת לישוב רחלים. חברת הכנסת השכל מקבלת סקירה על היקב המקומי מפי ורד, יהודיה ממוצא הולנדי שעלתה לארץ והקימה את יקב “טורא” שמייצא יינות לכל העולם וזוכה בפרסים רבים.
שם גם מחליטה ח”כ השכל לרכוש מספר בקבוקים לחבריה ולמשפחתה.
אל הסקירה מצטרף איצ’ה, יצחק מאיר, מנכ”ל “איגוד ערים לאיכות הסביבה יהודה ושומרון” שמעדכן את חברת הכנסת בפעילותו הענפה בתחום. לשניים יש מטרות דומות בנושא ושאיפות זהות במלחמה בטרור הסביבתי ולקראת סוף הפגישה הם מסכמים על המשך התקשרות ושיתוף פעולה.

HASKEL2_LIKUDNIK

אין ספק שהשכל מודעת לנעלים אליה נכנסה ולתובענות הרבה שבתפקידה. היא אישה, צעירה, תושבת המרכז ומעל הכל: ימנית. כל אלה מציבים אותה במספר נישות פוליטיות לא פשוטות בכלל. כשמסתיים הסיור בשומרון שומעת ברדיו חברת הכנסת על פיגוע נוסף בתל אביב, סמוך לקריה וממהרת לזירה לדרוש בשלומם של הפצועים. בעוד שחברי כנסת אחרים רודפים אחרי המיקרופונים, היא נחבאת אל הכלים ובצניעות המאפיינת אותה, ביררה את פרטי האירוע בצד הכביש עם האזרחים ועם כוחות הביטחון.

ייתכן והיא הפתעת התנועה, ייתכן והיא התיקון המתבקש במשבצת הצעירים בכנסת, אך רק הזמן יספר. מה שבטוח הוא שעם אמביציה כזו, לא נותר לנו אלא לאחל לה בהצלחה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המטה החרדי : מתנגדים למתווה ועדת פרי

אלי חזן

מירי רגב: “מציעה לבוזי’ ללכת להיחקר”

אריק זיו ויזר

גילה ראשונה מירי במקום השני בליכודיאדה

אריק זיו ויזר

מבט על מאיר זמר טוב – היועץ של ח”כ ענת ברקו

אריק זיו ויזר

איוב קרא מתאושש בבית מתאונת דרכים קטלנית שעבר בישובו

אלי חזן

פרצופה של הסיעה

אלי חזן
דילוג לתוכן