33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

בטוח בליכוד – ראיון עם תא”ל (מיל’) אפי איתם

מתוך מגזין ליכודניק לפסח – 2011

אפי איתם-תעודת זהות

לתא”ל במי’ל אפי איתם עבר ביטחוני וציבורי עשיר. במסגרת תרומתו לצה”ל שימש כמפקדן של אוגדה 91,  חטיבת גבעתי וסיירת גולני אשר איתה השתתף במבצע אנטבה. במלחמת יו”כ לחם כקצין צעיר בחזית הסורית ועל פעולותיו עוטר בעיטור מופת. בגיל 42 הוא מונה לדרגת תת אלוף וכמפקד כוחות צה”ל בלבנון והיה למפקד האחרון אשר לחם באופן פעיל בחיזבאללה לפני הנסיגה מלבנון. לאחר קריירה צבאית מפוארת הוא נבחר לראשונה כח”כ בכנסת ה-16, הוא עמד בראש מפלגת המפד”ל, כיהן כשר התשתיות הלאומיות ובמסגרת תפקידו זה, קידם  את פרויקט הגז הטבעי, סגר את פי גלילות והוביל פתיחתם של מכוני התפלת מים באשקלון ובנגב. כשר הבינוי והשיכון הוא יזם  מענקים לרכישת דירה באזורי פריפריה עבור זוגות צעירים, חיילים משוחררים ומשפחות מעוטות יכולת והוביל  את בנייתם של 14 ישובים חדשים בגליל ובנגב, נוסף להרחבת ישובים קיימים ביהודה ושומרון. הוא היה ממתנגדיה הבולטים ביותר של תכנית “ההתנתקות” ובשל אמונתו כי על המנהיגים לתת דוגמא אישית, התפטר איתם מהממשלה ואף עבר עם משפחתו לישוב נצר חזני בגוש קטיף. בבחירות האחרונות הביע איתם תמיכה ברה”מ נתניהו וברשימת הליכוד ואף הגדיל את תקציב הבחירות של המפלגה ב-12 מיליון ₪. בנוסף עמד בראש המטה הדתי של הליכוד בבחירות והוביל לפי הערכות מעבר לליכוד של כשלושה מנדטים חדשים של מצביעים דתיים לאומיים שבעצם אפשרו במידה רבה את ניצחון הליכוד בבחירות ובחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה. איתם הוביל בשנה האחרונה מפקד של אלפי חברים חדשים לליכוד ובמקביל החל בסדרת מפגשים עם אנשי השטח הוותיקים של התנועה.

 

בטוח בליכוד

תא”ל במיל’ אפי איתם, בעל עיטור המופת ותושב הגולן תמך בבחירות האחרונות  ברה”מ נתניהו ובליכוד ותרם תרומה משמעותית לניצחונו בבחירות. בראיון מיוחד הוא מספר למה החליט להצטרף לתנועה ולפקוד אליה רבים נוספים, מה דעתו על המצב הביטחוני ועל “רעידת האדמה” שמתרחשת במזרח התיכון וכשר שיכון לשעבר הוא מסביר כיצד ניתן להוריד את מחירי הדיור ולאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה.

 

מדוע החלטת להצטרף לליכוד?

“ההחלטה להצטרף לליכוד היא לטווח ארוך וקשורה לצורך לחבר בין אחת הקבוצות האיכותיות והאידיאולוגיות בחברה הישראלית לליכוד ולצקת את האיכויות של הקבוצה הזאת למפלגת השלטון בישראל על מנת שגם מפלגת השלטון תתחזק מהתגבורת הזו וההשפעה של הציונות הדתית לא תישאר רק בתחומים סקטוריאליים אלא תתפתח ברמה הכלל ארצית והלאומית. יש לנו דוגמא טובה מהמהלכים האלה בצבא, שם זכיתי להיות מפורצי הדרך לקצונה מקרב הציונות הדתית הנמצאת כעת בכל שדרת  הפיקוד של הצבא. יש היום סגן רמטכ”ל וראש שב”כ מהציונות הדתית דבר שלא היה מתאפשר אם המפקדים הללו היו נשארים במסגרות הדתיות בלבד”.

 

מהן התגובות שאתה מקבל על הצטרפותך לליכוד?

“אני מקבל תגובות של חיזוק, הערכה והכרת הטוב מכל הרמות, החל משרים חברי כנסת וכמובן מאנשי שטח – אני רוצה להאמין שהשותפות שנבנית  עכשיו בין הליכוד לציבור הציוני דתי היא שותפות אמת ומבטאת צורך אמיתי של שני הצדדים, וכשאני מתבונן על מפת חברי הכנסת והשרים אין לי ספק כי השותפות הזאת תתרחב ותעמיק ותקבל משמעות בבנינה של הנהגה לאומית אפילו מעבר לפוליטיקה”.

 

מה דעתך על דרכו של רה”מ בתחום המדיני?

“צריכים להבין שאולי עכשיו יותר מתמיד הולך ומתברר בעולם וגם בארץ שסוגית הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים איננה הנושא המרכזי של ביטחון האזור והעולם, וכן אינה הנושא המרכזי של זכויות האדם. כשסביבנו סוערות מהפכות והרג אזרחים על ידי ממשלותיהם הופך להיות דבר של יום ביומו, ברור לחלוטין שהסוגיה הפלסטינית איננה המקור לאי היציבות במזרח התיכון. נדמה לי שכל הדברים האלה יחד, יוצרים הבנה שהקפאת הבניה ביו”ש או כמו תוכניות מרחיקות לכת כמדינה פלסטינית, הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים וברור שאין בהם כדי לפטור שום בעיה מבעיותיה של ישראל, נהפוך הוא כל הדברים הללו מחלישים את מדינת ישראל באזור שבו אסלם קיצוני בכוחנות חסרת רסן ,עד כדי חתירה לפיתוחו ויצורו של נשק גרעיני. לישראל אסור בשום אופן לקחת סיכונים נוספים ולהמר על חיי אזרחיה ובטחונה עלינו ללמוד את הלקחים מהבריחה בלבנון ומהנסיגה החד צדדית בעזה ומהמתרחש באזורנו בשבועות האחרונים ולהבין שישראל צריכה לשמר את גבולותיה הנוכחים כגבולות הביטחון שלה הן ברמת הגולן והן בבקעת הירדן ולא לאפשר בשום אופן הקמתן של מדינת חמסתן וחיזבלסתן על גבולנו המזרחי. יש לעשות מאמץ ולדאוג לרמת החיים של הפלסטינים, מאמץ שכבר ניכר בשטח  אולם כל זאת בכפוף לשיקולי ביטחון. חובתה של המדינה לשמור על חיי אזרחיה צריכה להיות השיקול המוביל והראשון במעלה”.

 

איך ישפיעו ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון על עתיד מדינת ישראל?

“זאת שאלה רחבה, צריך לזכור תמיד שמדינת ישראל היא וילה יפה השוכנת בתוך ג’ונגל פרוע ומלא סכנות, כל מי שחי בהשליה שסביבנו חלק מהמדינות הערביות הופכות למדינות דמוקרטיות ושוחרות זכיות אדם התעורר בוקר אחד לפני מספר חודשים והבין שההשליה הזו נמצאת על קרקע בלתי יציבה ובוגדנית, לכן הערובה היחידה לקיומה של מדינת ישראל הם גבולותיה וצבאה. טוב תעשה ישראל אם תשוב ותאמץ את מושגי הביטחון הלאומי שהוכיחו את עצמם מאז היווסדה, המבוססים על עוצמה צבאית, עומק אסטרטגי, אחדות לאומית, כלכלה יציבה ומנהיגות. הם החומרים שמהם מורכב ביטחון של אומה ולא מכל מיני חלומות שווא. מדינת ישראל חזקה יש לה צבא טוב, שצריך לאמן אותו ולצייד אותו, יש לה כלכלה מן הטובות  בעולם שצריך להסיר ממנה חסמים בירוקרטים והיא זקוקה למנהיגות מאחדת ומעודדת ובעלת חזון למנהיגות מאחדת, אם כל זה יעשה מדינת ישראל תשכון לבטח גם באזור לא יציב ואלים כאזורנו שבתקופה הנראית  לעין ימשיך ויהיה כזה”.

 

כשר שיכון לשעבר, איך אפשר לפתור את מצוקת הדיור לזוגות צעירים ולמתן את עליות המחירים?

“לדעתי צריך לעשות מספר דברים – לחזור ולשפר תנאי קבלת המשכנתא לזוגות הצעירים, במילים אחרות לשפר את כושר הקניה שלהם באמצעות משכנתאות המסובסדות על ידי המדינה. צריך להסיר חסמים בירוקרטים, אי אפשר לתאר את רמת הסרבול שהמערכת מציבה היום בפני תהליכי תכנון אישור ושיווק קרקעות לבניה ויש צורך לקצר תהליכים, ואני חושב שבזה עושה ראש הממשלה דבר נכון עם כינונם של הוועדות הלאומיות לבניה. צריך ליצור תוכנית ארוכת טווח לבניה של דירות לשכירות על מנת שאותם זוגות צעירים שידם אינה משגת לקנות דירה אפילו בתנאים המשופרים יוכלו לגור בשכירות ארוכת טווח ברמה סבירה. יש צורך לחתור לייעול תהליכי הבניה וטכנולוגיות הבניה בישראל, בתחום הזה אנו מפגרים אחר הנעשה  בעולם. יש צורך להקצות הרבה יותר קרקעות לבניה ולהחזיר למשרד השיכון את מעמדו וסמכותו כרגולטור המרכזי והבלעדי בתחום תהליכי התכנון והקצאת הבניה לקרקעות בישראל”.

 

היום אתה משמש כנשיא חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגית להפקת נפט מפצלי שמן, מה החשיבות של הפרויקט הזה מבחינה לאומית?

“ישראל נתברכה במשאב טבע חשוב של פצלי שמן שיאפשר לה בעזרת ד’ בעתיד עצמאות אנרגטית ושחרורה מהתלות במקורות דלק חיצוניים. חברת הבת שלנו בישראל עוסקת בפיתוח טכנולוגיות שיאפשרו בעתיד את ניצולו של משאב טבע זה תוך שמירה קפדנית על סטנדרטים גבוהים  ודרישות מחמירות של  איכות סביבה. החברה פועלת בתיאום מלא עם כל משרדי הממשלה ובמיוחד עם המשרד לאיכות הסביבה. הטכנולוגית הללו  שייושמו ויפותחו בישראל ישפרו בעתיד את ניצולם של מרבצי פצלי שמן גם במקומות אחרים בעולם ובכך יפחיתו את התלות העולמית בנפט שמקורו במשטרים רודניים ותומכי טרור בכך תהיה ישראל חלוצה בחזית הטכנולוגית כפי שעשתה בתחומים רבים כגון רפואה היי- טק ותאפשר לתחום האנרגיה העולמי מרחב”.

 

לקראת חג הפסח מה אתה מאחל לחברי התנועה ולעם ישראל?

“המאבק לחרות היא מסימני ההיכר של העם היהודי ומערכי היסוד של תרבותו ומורשתו היא קודם כל הנאמנות המחייבת לעצמאותו. בעוד ימים אחדים נשב כולנו לשולחן הסדר משפחות משפחות ונחזור ונשנן לנו ולבנינו את סיפור החרות המופלא שלנו – הוא המסע ממצרים לירושלים מבית עבדים אל ארץ בני חורין . אני מתפלל ומברך כל אחד מכם שימצא בנו האומץ והעוצמה להמשיך במסע זה ולהשלימו במהרה בימנו . פסח כשר ושמח לכל בית ישראל”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכוד גדול עם צעירים

אלעד מלכא

יהודה גליק מתמודד במשבצת יהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

איך משכנעים אנשים להצביע מח”ל

ליכודניק

הפנים החדשות של הליכוד – הכירו את שלומי וריאט

דניאל נחמיה

חשיפה:האם הועידה תידחה

אריק זיו ויזר

“יש לגבות מהרשות הפלשתינית את כל כספי החוב לחברת החשמל בישראל”

אלי חזן
דילוג לתוכן