23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

השר אלי כהן – כשרפורמה היא לא מילה גסה

מתוך: חוברת חגי תשרי של “ליכודניק”, שתופץ בקרב חברי מרכז ומועצות סניפים לרגל ראש השנה תשפ”א

אלי כהן מסתער על תפקידו כשר המודיעין וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, ומעניק ראיון בלעדי ל”ליכודניק”: על האיומים הביטחוניים על מדינת ישראל ועבודת זרועות המודיעין, על האירועים ההיסטוריים שהמשרד היה שותף להם, מציאת פתרונות טכנולוגיים לאיתור החולים באמצעות כלי השב”כ, קידום הנוער בפריפריות לתפקידי מודיעין נחשקים, ועל הרפורמות שהוביל כשר הכלכלה והתעשייה שהשפעתם ניכרת גם כיום בהתמודדות עם משבר הקורונה.    

 

מהי ההיערכות הביטחונית של ישראל מול האיום האיראני?

“מדינת ישראל היא המאוימת ביותר בעולם, אך בזכות זרועות המודיעין שלנו אנחנו מצליחים לשמור על ביטחונה. מה שראיתם בסדרה טהרן הוא רק קצה הקרחון והמציאות עולה על כל דמיון. לא נאפשר לאיראן להשיג גרעין או להתבסס בגבולנו הצפוני. המדיניות שמוביל רה”מ שאושרה בקבינט היא שלא נאפשר שום שינוי שיפגע בעליונות האזורית הביטחונית של מדינת ישראל. עם כל הכבוד לגורמים בשמאל, בזמן שהם תמכו בהסכם הגרעין, נתניהו והליכוד הובילו נגד דעת השמאל ונגד גורמים נוספים, לביטול הסכם הגרעין האיראני”.  

 

שנת 2019 הייתה השנה האחרונה שלך כשר הכלכלה. איך היית מסכם שנה זו?

“שנת 2019 הייתה השנה הטובה ביותר לכלכלת ישראל מאז קום המדינה. זה בא לידי ביטוי בנתון האבטלה הטוב ביותר בהיסטוריה, בשיא בייצוא הישראלי, בהשקעה הגדולה ביותר אי פעם במשק הישראלי (רכישת מובילאיי ע”י אינטל), שיא בהשקעות הזרות ועלייה חדה במדד התחרותיות של ה-OECD, בדגש על הקטנת הרגולציה במשק. בנוסף לזה, גם דירוג האשראי היה ברמתו הגבוהה ביותר מעולם, התוצר לנפש עלה ויחס החוב תוצר ירד. אלה הם, ללא ספק, הישגים נכבדים מאוד”.

מהו ההישג הגדול ביותר שלך כשר הכלכלה?

“ההישג הגדול ביותר הוא בשנת 2019 הגיע אחוז האבטלה בישראל ל-3.4%, השיעור הנמוך ביותר ב-50 שנה האחרונות. הרמב”ם אומר שלתת לבנאדם כסף כצדקה זו מצווה, אבל מצווה גדולה הרבה יותר היא לדאוג לו למקור פרנסה. זה, במשפט אחד, מסכם את האג’נדה שלי כשר הכלכלה והתעשייה. בשנים האחרונות סייענו בפתיחת ובהרחבת עשרות רבות של מפעלים ובכך יצרנו מקומות תעסוקה רבים ואיכותיים. העובדה שלכל אזרח יש את האפשרות לקום בבוקר לצאת לעבוד ולהתפרנס בכבוד – זהו ההישג הכי גדול מבחינתי. עכשיו יש לפעול באותו אופן כשאנו רואים את תוצאות משבר הקורונה והעלייה בנתוני אבטלה בהתאמה”.

 

בוועדת השרים לענייני שב”כ אישרת המשך הפעלת איכוני שב”כ, תמשיך לתמוך בכלי זה?

“בתפקידי כמ”מ רה”מ, טענתי כי כלי השב”כ מציל חיים של אלפי אנשים, מונע סגר על המשק ומצמצם את הפגיעה בכלכלה. סקר שערך משרד המודיעין קבע ששני שליש בציבור מביע אמון בפעילות השב”כ למניעת ההתפשטות נגיף הקורונה, ותומך בהמשך השימוש בכלים הטכנולוגיים. אני מברך על ההבנה הציבורית את חשיבות הכלי ונמשיך להשתמש בו עד אשר נהיה מדינה ירוקה”

.

באיזה אופן ישפיע הסכם השלום עם האמירויות ומדינות ערביות נוספות על התמודדותה של ישראל עם המשבר הכלכלי?

“שלום מביא צמיחה מטבעו וטיבו, והמדינות הערביות מפנימות שהמגמה השתנתה ויש לאמץ גישה עדכנית שמנותקת מהזיקה המסורתית בין סוגיית הנורמליזציה לבין הסוגיה הפלסטינית. גם בנאום שנשאתי באו”ם טענתי כי העובדה שהדומיננטיות של הנפט פחתה והצורך בטכנולוגיה ובחדשנות צמח, העלה את קרנה של ישראל בעולם כולו. נרמול היחסים עם העולם העסקי באמירויות הוא מהפכה לכלכלת ישראל: אנו אמנם מדינה קטנה אך בבחינת מעצמה טכנולוגית אדירה. כתוצאה מהיחסים נצפה בפריחה בתחום ההייטק, הטכנולוגיות המתקדמות, סייבר ועוד. פוטנציאל הסחר נאמד בכ-4 מיליארד דולר בשנה, לא כולל השקעות ישירות ותיירות. ההסכם פותח דלת לקידום יחסים עסקיים עם מדינות נוספות במפרץ ובאפריקה”.

                            

הבן שלך משרת בגולני ואתה חבר בקבינט הביטחוני מדיני . את האמת, אתה דואג?
“אני לא מכיר הורה שבנו משרת בקרבי ולא דואג… אך דווקא כחבר בקבינט הביטחוני מדיני אני רואה מקרוב עד כמה אנו ערוכים ומוכנים לכל איום. אני רואה גם עד כמה זרועות הביטחון והמודיעין שלנו עוצמתיים ומתוחכמים ואני יכול לומר לאזרחי ישראל – אתם יכולים לישון בשקט”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ נורית קורן מסכמת שנה ומאחלת שנה טובה

עינר אביב

משחררים את האסי

אריק זיו ויזר

הליכוד לא תומך במשה ליאון

אריק זיו ויזר

השבוע : פרשת חוקת

אלי כהן

מתכוננים לקרב

אמיתי שיף

אקוניס מוכיח שאפשר אחרת : מינה את ליאור אבבה ליועץ בלשכתו

אלי חזן
דילוג לתוכן