11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בחירות 2013

שטייניץ הצהיר על צמצום הפערים, שטייניץ צדק

כך עולה מבדיקת פוליווטש

 

הבוקר (רביעי), שטייניץ התראיין בתכנית הבוקר של רזי ברקאי בגל"צ, ובו טען כי אחרי זמן רב, המגמה בישראל התהפכה מבחינת אי-שוויון והפערים הצטמצמו, אמנם לא בהרבה, אך מדובר על שינוי מגמה.

 

אחריו עלתה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', וטענה שדברי שר האוצר מהווים ניסיון להתל בציבור וטענה שהמגמה לא התהפכה כלל ועיקר ואי-השוויון והפערים רק הוחרפו בתקופת ממשלתו של נתניהו.

 

ירידה של כ-2.5% ברמת הפערים ואי-השוויון

 

מבדיקה של דו"ח העוני של ביטוח לאומי שביצעה עמותת PolitiWatch הבודקת הצהרות של פוליטיקאים, עולה שבשנת 2009 מדד ג'ני לפערים ואי שוויון עמד על 0.5099 (לפני תשלומי העברה) ובשנת 2011, לקראת סוף כהונתה של הממשלה הנוכחית, עמד המדד על 0.4973.

 

משמע, ירידה של כ-2.5% ברמת הפערים ואי-השוויון. נראה שדבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, הם לפי מדדי האי-שוויון המקובלים. 

תקופת הממשלה הנוכחית

על מנת לבחון את השינוי באי-שוויון הכלכלי בתקופה המדויקת של כהונת הממשלה הנוכחית הסתמכנו הן על מדד ג'יני לפערי ואי-שוויון והן על נתוני שיעור העוני של ישראל, שמהווים קירוב אמין למדד האי-שוויון ופערים.

 

מדד נקבע לפי מספר האנשים שמרוויחים 50% מההכנסה החציונית.

 

על פי דו"ח העוני של ביטוח לאומי משנת 2011, עולה כי בשנת 2009 מדד ג'יני לפערים ואי-שוויון עמד על 0.5099 (לפני תשלומי העברה), ובשנת 2011 עמד המדד על 0.4973.

 

מדובר על ירידה של כ-2.5% ברמת הפערים ואי-השוויון בשנתיים הראשונות של כהונת הממשלה.

 

בנוסף, שיעור המשפחות מתחת לקו העוני בשנת 2009 היה 20.5%, ובשנת 2011 – 19.9%. משמע – בשנתיים הראשונות לכהונתה של הממשלה חלה ירידה של כ-3% בשיעור העוני.

 

יש לציין שניתן לייחס לנתונים אלו משמעות מוגבלת בלבד, מאחר שהם לא כוללים השוואה עם מדינות אחרות באותן שנים (ייתכן, למשל, שהירידה בשיעור העוני היא פועל יוצא של היציאה מהמשבר הכלכלי העולמי, ולא ייחודית לישראל; במקרה זה לא ניתן לקבוע מהי השפעתה של מדיניות הממשלה הנוכחית).  

 

קואליציה של בחירות

 

לקראת הבחירות, ארגונים אזרחיים שונים החליטו לשלב ידיים על-מנת להגביר את המודעות של הציבור.

 

עמותת PolitiWatch משתפת פעולה עם ארגונים שונים כגון: התנועה לאיכות השלטון, המכון הישראלי לדמוקרטיה , עורו, "מתפקדים" והסדנא לידע ציבורי.   לאחרונה ח"כים שונים עושים שימוש בתחקירים של פוליטיווטש על מנת לנגח את יריביהם. האחרון שעשה כך הוא חבר-הכנסת יואל חסון שהצטרף לשורותיה של ציפי לבני במסגרת "התנועה" אשר תקף את השר אלי ישי. את העמותה ייסדו ספי קלר ושני קינן, שני סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית,  אחד דתי ימני והשני חילוני שמאלני שטוענים כי מאסו בחוסר האחריות הציבורית של הפוליטיקאים והפזיזות באמירותיהם הלא מבוססות. בין מובילי המיזם נמצא גם שמואל תמיר-שורקי, נכדו של שר המשפטים לשעבר – שמואל תמיר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הישגי הליכוד במ.א. מטה יהודה : ניצחון

אלי חזן

בעקבות הכשלון : סער הודר מצוות הקמת ממשלת נתניהו השלישית

אריק זיו ויזר

אקוניס פסל את זועבי

אלי חזן

אקוניס הוביל את המהפך במוסינזון

אלי חזן

כבר מפילים על ביבי את התיק

אריק זיו ויזר

סקר קול ישראל: היחלשות של הליכוד ביתנו

אלי חזן
דילוג לתוכן