23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בחירות 2013

ריבלין: "חלוקת הארץ תמיט עלינו אסון"

כך אמר יו"ר הכנסת בהנחת אבן הפינה לישיבת נווה דקלים באשדוד

 

יו"ר הכנסת השתתף השבוע בטקס הנחת אבן פינה לישיבת 'נווה דקלים' באשדוד. בדבריו התייחס יו"ר הכנסת למצע הליכוד ולדיווחים אודות הניסיון מצד האיחוד האירופי לכפות על ישראל הקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי. ריבלין אמר כי "חלוקת הארץ תמיט אסון על מדינת ישראל ועל שתי האוכלוסיות שיושבות בין הים לירדן. על ברכי ההשקפה הזו גדלתי מאז שעמדתי על דעתי ומעולם לא שיניתי אותה. זו הייתה עמדת תנועתי, תנועת הליכוד, מאז ומעולם, וכך תישאר, בין בתקופת בחירות ובין שלא בתקופת בחירות."

 

בהתייחס לשאלת הסרבנות אמר ריבלין כי: "אני רוצה להאמין שלא יהיה גירוש נוסף. שלא יהיה עוד מנהיג שירים את ידו על ארץ ישראל ויכרות יישובים וחיים פורחים. אני רוצה להאמין שיהודים לא יגורשו עוד מעל אדמתם.כולנו זוכרים את התמונות של רבני הישיבה ותלמידיהם, יוצאים מהיכל בית המדרש, עם ספרי התורה בידיהם מחובקים עם חיילי צה"ל. מלחמת אחים לעולם לא! כך אמר מנחם בגין על סיפון אלטלנה. מלחמת אחים לעולם לא! כך אמרנו בגוש קטיף. וכך נחזור ונאמר גם היום, ובכל עת שהמחלוקת תאיים לקרוע אותנו. בכל נושא בו תתקבל הכרעה דמוקרטית לא תהיה סרבנות, לא תהיה מלחמת אחים."

 

יו"ר הכנסת העלה על נס את הישיבה ורבניה ואמר: "פעמיים גלתה ישיבת נווה דקלים ופעמיים נחרבה. בכל פעם שגלתה הישיבה, ראשי הישיבה ותלמידיה לא נכנעו לייאוש. אחרי פינוי ימית, הם קמו ובנו מחדש, את הישיבה בנווה דקלים. שנים רבות לקח לישיבה להשתקם. הבניין בצורת מגן-דוד הפך להיות סימלה של נווה דקלים סמל הציונות המתנחלת סמל הציונות הגואלת את הארץ את רגביה ועפרה. אך גם על בניין זה עלה הכורת. היום במעמד זה, עם ישראל יחד אתכם מרים את עצמו מבור תחתיות כדי להקים בפעם השלישית את ישיבת ימית היא ישיבת נווה דקלים. זו איננה משימה פשוטה זו אחת המשימות הקשות, נפשית ואמונית, לקחת את פיסות החיים שהיו ואינן עוד, לשמר את מה שנהרס בכפייה ולהקימו מחדש בתקווה גדולה. אין לי ספק שהישיבה תגדל ותמשיך לחנך דורות לאהבת העם והארץ ללימוד תורה ולשירות המדינה למעורבות חברתית ולעשייה ציונית."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כחלון מוסיף המון

אריק זיו ויזר

מטה הבחירות בכפר סבא: אורן כהן מונה ליו"ר

אלי חזן

חוטובלי מעמידה את ש"ס בפרספקטיבה הנכונה

אלי חזן

עתירה לפסילת תשדירי הבחירות של ש"ס

אלי חזן

נבון בשירות הסברת הליכוד

אלי חזן

הליכוד של אוחנה זכה ב – 50% מהקולות בבחירות דמה בחצור הגלילית

אלי חזן
דילוג לתוכן