16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות כללי

מעשה אבות סימן לבנים

או במילים אחרות : תאגיד כאן הוא בדרכים רבות ממשיכה של רשות השידור
רוצים דוגמא ? בן דרור ימיני, עיתונאי מכובד ומוערך, כותב בטור שלו השבוע שהתאגיד חסר שדרנים מוצא מזרחי. הוא נוקב בשמות של אשכנזים כמו נויבך וכותב שאולי מגישה אחת ממוצא אתיופי אך אין מזרחים.

ימיני מביא עובדות אך בקרב חבריו העיתונאים אין מי שיצטרף למחאתו. אחרי ככלות הכל, רבים מהם חושבים כמו מנהלי התאגיד. אתם חושבים שלא ? העובדות מראות אחרות.
מהטור של בן דרור ימיני
"ברכות לתאגיד השידור על היציאה לדרך. מוקדם לומר מילה על האיכות, וגם על סוגיית האיזון וההגינות. אבל אפשר כבר לומר מילה אחת בנושא שסהדי במרומים שלא רציתי לעסוק בו. אלא שזה צורם. כל המגישים, ואולי אני טועה, רק כמעט כולם, הם בני מוצא אחד ויחיד. תאגיד השידור האשכנזי. בכל מוסד אליטיסטי אחר יש יותר ייצוג. כך באוניברסיטה, כך בבתי משפט, כך בערוצי תקשורת אחרים. בוודאי שכך בפוליטיקה. אין שוויון מלא, אבל יש הרבה יותר מייצוג סמלי. והנה, דווקא בתאגיד הציבורי לוח השידורים חזר לשנות ה־50 או ה־60. יש שם הרבה שמות חדשים ולא תמיד מוכרים. גולדשטיין וקורנפלד וברובינסקי ורוזנבלום וליבסקינד ונויבך. כולם נפלאים. אבל מזרחים יוק. אה כן, יש מגישה אחת ממוצא אתיופי. נפלא. ייתכן גם שבדרג העורכים והמפיקים והכתבים המצב קצת יותר טוב. אבל בקרב אלה שאוחזים במיקרופון, ברדיו ובטלוויזיה, משהו השתבש לחלוטין. יש מפלגות חרדיות על טהרת החד־עדתיות. התאגיד מצטרף. שידור ציבורי ללא אנשי ימין או ללא נשים היה זוכה לזעקה אדירה ומוצדקת. אבל שידור ציבורי חד־עדתי? זה עובר בשקט.
כאשר הרכיב ג'סטין טרודו את ממשלתו, שאלו אותו – איך זה שיש שם 50 אחוז נשים. אנחנו ב־2015, הוא ענה. תאגיד השידור הישראלי מחזיר אותנו עשרות שנים לאחור. וזו חרפה שחובה לתקן."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחזרה ל – 73' – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן

מכתב הרבנים – ביטוי גזעני או שדר של דאגה ומצוקה

אריק זיו ויזר

ליכוד ירוק – כלכלה עם הסביבה

אריק זיו ויזר

תרדו מיאיר נתניהו !!!

אלי זעפרני

היום לפני 4 שנים

אלי חזן

חברי הכנסת הערביים ורוצח עמו קדאפי-מה הקשר?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן