27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השריפה בכרמל,שעון מעורר, צורב ,מרגיז ,נכון, רב מימדי.

השריפה בכרמל,שעון מעורר צורב ,מרגיז ,נכון, רב מימדי. שעון מעורר מרגיז , צורב ,העירנו מופתעים שוב בערבו של חג האור ,עת הנס הדולק לא עמד לנו. שעון מעורר אישי ,לאומי,עולמי ,מצלצל שוב ואנו שוב מדחיקים את קולו,אוטמים את אוזנינו ,את ליבנו.

4/12/2010 כז’ כסלו תשע”א, נר רביעי של חנוכה.   

 

השריפה בכרמל,שעון מעורר צורב ,מרגיז ,נכון, רב מימדי.

שעון מעורר מרגיז , צורב ,העירנו מופתעים שוב בערבו של חג האור ,עת הנס הדולק לא עמד לנו.

שעון מעורר אישי ,לאומי,עולמי ,מצלצל שוב ואנו שוב מדחיקים את קולו,אוטמים את אוזנינו ,את ליבנו.

במימד העולמי.

במימד העולמי ,אנו עדים לתופעה מתמשכת, של פגיעת האדם באיתני הטבע,תיעוש ייתר,זיהום מקורות המים , פגיעה חמורה בבעלי החיים,בקרקע וזיהום מי התהום,

אנו צריכים לבא עם עצמנו בחשבון נפש עמוק ,האם זו תגובת נגד של הטבע למעשינו כבני אנוש ,בהתייחס לשמירה על הסביבה והגנה על הטבע האם העולם החופשי יידע להגן על עצמו מפני טרור אקולוגי .

במימד הלאומי.

במימד הלאומי ,נשאלת שוב ושוב השאלה ,האם טחו עיני המנהיגים מראות את “הכתובת על עמוד האש” ואנו שואלים איך רגע אחרי הפגיעה באזרחים במלחמת לבנון השניה,הופקרנו שוב לאסון במימד לאומי,זה שסדר עדיפות נכון היה חוסך מעצמנו,הוצאות עתק מוכפלות לאין שיעור, בהפתעה ונזקים עצומים ברכוש בנפש באמונה בעצמנו,באמונה במנהיגנו.

 

  במקום הוצאות מסודרות מתוקצבות ומימושן   לטובת מצילי חיים מצילי טבע, אלו שהלובי שלהם דומם,כמו רוב העם המקיים אזרחות למופת,מקיים תוצר לאומי עשיר, משלם מס, מגוייס למילואים . מתפרנסות ברעש , קבוצות קיצון המייצגות מיעוט בעם ,אלו   הקובעות את סדר היום הציבורי,ומכתיבות הקצאת תקציבים סקטוריאלית שפוגעת ברוב העם ואפילו מסכנות את עצם קיומו.

 

  ואנו שואלים בחרדה ,מתי נשוב להיות עם אחד,עם שלו אחדות מטרה ולא ריכוז שבטים סקטוריאלי ,מהי הטעות הבאה של מנהיגינו ומה מחירה,ומה מקומה של התקשורת שעסקה בצהוב החיים ולא ייצגה את ברי הלב האמיתיים,כמו את מערך הכיבוי שחולשתו מול האיומים זועק לשמיים,כמו את הזוגות הצעירים יוצאי צבא,כמו את החלשים האמיתיים בחברה,את חסרי האופציה לתעסוקה בפריפריה העייפה מלזעוק.

 

במימד האישי .

במימד האישי שוב מוכחת קטנות האדם ,מול איתני הטבע מול האלוהים, ואולי אולי עלינו להיות טובים יותר,לסייע לחלש ,פן נתפוס את מקומו,עלינו להבין מהר את עוצמתנו האמיתית, לשאוף לשלום עם הטבע, עם האדם סביב.עם עצמנו.

 

מאידך שוב ושוב מתגלות קבוצות איכות קטנות, אמיצות, הנושאות על גבן את טעויות המנהיגות ומשלמות קורבן ממש, בהצלת העם ,הצלת הטבע,קצינים צעירים ויפים,כבאים טרוטי עיניים מפויחים,ועוד חלוצים לפני המחנה,אלו שקולם לא נישא נכונה.

 

ואולי אולי הגיע זמנם של מייצגי  הרוב הדומם ,טובי העם,אנשים ישרי דרך,אקדמאים,אנשי המקצועות החופשיים ,אלו שמצביעים שוב ושב בעד פוליטיקאים מקצועיים ,אלו שהגיע זמנם   לרדת מ”הטריבונה” אל המגרש האמיתי של החיים,להפשיל שרוולים,ל”התגייס לקדנציית מילואים ” ולהביא לעם הנפלא הזה חיים טובים יותר ,חיים אזרחיים מנוהלים איכותית,מתוקצבים לאומית,נקיים מכל רבב ורסיסי שחיתות אישית וציבורית, מנהיגים ישרי דרך, חדורי אמונה. אלו שיביאו את השינוי בחיי היום יום את האמונה והתקווה לעם כמעט עייף ,נושא תפילה לאחדות העם גם בהקרבה ובתגמול,לשקט,שלווה ,טבע ירוק מוגן ושלום אמיתי בר קיימה.

 

ניסים עזרא-מהנדס.  

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת לך לך

אלי כהן

בשורות מאתגרות ממקסיקו?

אלי חזן

הם מפחדים!

אלי חזן

מהפך במערך היחסים הבינלאומיים

זאב בן יוסף

כשז’בוטינסקי העביר את הלפיד הרוויזיוניסטי לבגין

עינר אביב

המאבק על מערכת המשפט הישראלית

דילוג לתוכן