40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

יואל פדלי: הגינות, יושרה – קרקובסקי

יואב פדלי כותב על להקת קרקובסקי, קואלציית הנשיא ומה שביניהם

 

 

 

השבוע מפלגת מרץ בוחרת את מועמדיה לכנסת, ובכך המפלגות הדמוקרטיות מסיימות את הליך הבחירה של מועמדיה, יהיו עוד שינויים לכאן ולכאן אבל בזה סיימנו. לגבי אנשי התקשורת אלו הבחירות עצמן, יש מקומות ריאליים ויש פחות, יש רשימות נוצצות מול רשימות אפורות ובעצם כמעט הכל סגור.


“להקת קרקובסקי” המופיעה בזמנים אלו כמעט כל שעה ברשת ב’, מכתירה רשימות מועמדים עוד בטרם נולדו לזכות או חובה.


למחרת הבחירות בליכוד עשה הכתב השוואה בין “הרשימה האפורה והמיושנת” שלנו לעומת “הרשימה הנוצצת” של הבית היהודי כמשל. אלו תרגילי גמישות ערכו שם ברשת ב’ לאחר שהתקבלו תוצאות האמת של הנוצצת מול האפורה. אך כל זה הוא פרומו לביטוי החדש שאותו הוא, קרקובסקי ” מקדם השנה בכל זמן ותחת כל עץ רענן. ” קואליציית הנשיא”


“קואליציית הנשיא” , שמעתם טוב, ישנו פרמטר חדש, מי זה שעליו ימליצו יותר סיעות או חכ”ים בפני הנשיא להרכיב ממשלה. ולא זה שיש לו את הסיכוי האמיתי להרכיב ממשלה. איך זה הולך, למפלגת העבודה ביחד עם מרץ יש כ – 40 קולות, לליכוד ביחד עם הבית היהודי יש כ 40 קולות, עכשיו,תוסיפו לעבודה את קולות הרשימות הערביות, 11 – 12 במספר תקבלו 51 -52 וזה מתקרב, אבל, אם הם יגיעו ל 55 -56 זה כבר משמעותי.


שכח הכתב לטפל בצד השני של המשוואה, את מי מוסיפים לליכוד, אז אנחנו נוסיף, נקח את החרדים כ 15 -16 קולות, הנה הגענו למספר שבצד השני הוא משמעותי. שכח קרקובסקי שאם מטפלים רק בצד אחד של המשוואה לעולם, לא מגיעים לתוצאות המתקרבות לאמת.


שכחה הלהקה שבבית הנשיא יושב חניך בית”ר, ישר והגון שלא יפקיד את הנהגת מדינת היהודים בידי מי שנתמך על ידי הרשימות הערביות וגם איתן אינו מגיע  לתוצאה המיוחלת.


ההצמדות של כלי התקשורת לסקרים היא מחרידה ומפחידה, לא תמיד מספרים לנו מי הסוקר? עבור מי הוא עובד? מה דעותיו? השבוע השתמשו , אולי בפעם ראשונה, בנתון סטטיסטי שחשוב להבנת סקר סטטיסטי, לא פחות מהמספרים עצמם. “סטיית התקן”. ושנותנים לקהל המאזינים את הנתון הזה כל אחד יוכל לפענח את התוצאות. סקר נוסף שעושים לא מעט בנוסף לסקר המנדטים, הוא הסקר המצביע את מי, לפי הסטטיסטיקה, הציבור רוצה כראש ממשלה או מי יותר מוכשר.


וכאן תלוי בתוצאות, אם בוז’י הוא המוביל ידברו על נתון זה ויתנו לו את הזמן, אבל אם ביבי המוביל, יזכירו נתון זה בסיום בזמן שמוסיקת אות הפינה כבר מתנגנת ברקע ועדיין יספיקו לומר שצריך לקחת בחשבון גם את סטיית התקן.


שכחו כאן משהו חשוב מאד, אנו יודעים שבבחירות אלו, ביבי לא עומד מול אחד אלא מול שניים, עד כמה שידוע יש הסכם רוטציה בין “עמי ותמי”, לכן, סקר מי המועמד המוביל להיות ראש ממשלה צריך להיות בין ביבי ובין כל אחד מראשי האופוזיציה ואולי גם ביבי מול השניים, שהציבור יכניס לראש שזאת המשוואה הנכונה.. אבל נתון כזה נותן להרבה נשאלים כיוון חשיבה שהתקשורת לא רוצה בו.


אז באמת, קצת יושרה, קצת הגינות  קרקובסקי. לא רק סטיית התקן בשאלה שביבי מוביל, סטיית תקן בכל שאלה ושאלה,גם במנדטים, לא רק ביבי מול בוז’י או ביבי מול ציפי אלא ביבי מול השניים.


אחד הדברים היותר מרעננים בלהקת קרקובסקי הוא ה”אומן” חנן קריסטל, חנן שדעותיו ידועות, אך הוא מקצוען ויודע יפה מאד לתת את הדעת על כך שאי אפשר להשוות כיום בין בוז’י לביבי בתחום המדיני בטחוני, כמו שאמר בזמנו גדי יגיל “מה אתה משווה בין ים לבריכה”.  חנן יודע ככתב ספורט שישנם משחקים שהכדור הוא עגול אבל להשוות בין ליגה למקומות עבודה או ליגת נוער – רשימת העבודה  לבין ליגת על – רשימת הליכוד, הבית היהודי,.גם כדור עגול לא יעזור.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסדר העולמי החדש

אריק זיו ויזר

פני הליכוד לאן ?

אלי חזן

האמנם ההתיישבות ביו”ש אשמה בכל?

אלי חזן

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

סליחה! ” אבל הגיע הזמן להשיב אש לעבר מקורות הירי”

אלי חזן

השקר כנגד נתניהו מסרב למות

אלי חזן
דילוג לתוכן