20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חילול שבת בפינוי אזרחים מחומש בליל שבת.

יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין: הנושא יידון בועדת החוץ והבטחון.

לאחר הפסקה של מספר חודשים בתופעת חילולי השבת בפינויים מחומש, שוב חילול שבת וונדליזם בחומש.
זמן לא רב לפני כניסת השבת החלו חיילים מגדוד “קדם” של פיקוד העורף לסרוק את הרחובות בישוב החרב חומש. לאחר כניסת השבת עלו ג’יפים של גדוד “קדם” ומשטרה  והחלו בחיפוש אחר האזרחים ששהו במקום.
החיפושים נמשכו גם לאחר כניסת השבת.
שלושה מהאזרחים, פעילי ארגון “חומש תחילה”, שנתפסו לאחר כניסת השבת ע”י החיילים הועלו בכפייה על הרכבים והורדו מחומש לאחר כניסת השבת.
האזרחים הוסעו בכלי רכב צבאי לאחר השקיעה והגיעו אל הישוב שבי שומרון בשעה 20:00 בערך – בעיצומו של ליל שבת. האזרחים שוחררו לאחר שהזדהו קרוב לשעה 20:45, לאחר שרב הישוב וראש ישיבת שבי שומרון הרב יהושע שמידט הגיע למקום, ועימו אנשי ציבור מהישוב.
הפינוי בליל השבת נעשה בניגוד להחלטות ועדת המשנה לענייני איו”ש של ועדת החוץ והבטחון בכנסת, ותאך הפרת הסיכום עם משרד הבטחון וצה”ל כי בהתאם לחוק, לא יתקיימו פינויים בשבתות.
נודע, כי בקרב חיילי הגדוד שררה בליל השבת מבוכה ותסכול רבים מכפייתם לחלל שבת וכן מכפייתם לפעול כגד אזרחים יהודים.
בועד מתיישבי השומרון גינו בחריפות את הפינוי ואת עיתויו: “כאזרחים במדינת ישראל, אנו מתביישים במי ששלוח חיילים שהתגייסו כדי להגן על המדינה ועם ישראל, להלחם ביהודים אזרחי המדינה במקום באוייב. תוספת חטא על פשע היא כפיית החיילים לעלות לחומש דווקא ס מוך לכניסת השבת במטרה שקופה להציק לאזרחים היהודים השוהים בחומש כבר למעלה משלוש שנים וחצי – דווקא בשבת, מתוך ידיעה שרובם שומרי שבת”.
יו”ר ועדת המשנה לענייני איו”ש ויו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין זעם לאחר צאת השבת: “אני רואה בחומרה רבה את חילול השבת שנגרם ע”י כוחות צה”ל ללא שום הצדקה לכך. מדובר בהפרה של הסיכום המפורש בועדת חוץ ובטחון. בעקבות הדיון שקיימה ועדת המשנה לענייני איו”ש של ועדת החוץ והבטחון בהשתתפות קצינים בכירים הובטח שצה”ל יימנע מחילולי שבת שלא לצורך, ואכן לאורך תקופה ארוכה ללא היו פינויים בכניסת שבת וחילולי שבת בחומש. כנראה שמישהו שוב החליט על דעת עצמו שמאבק במתיישבים נמצא בין המטרות העיקריות של צבא ההגנה לישראל – גם במחיר של חילול שבת. הנושא יידון בועדה – נעשה מה שצריך על מנת למנוע חילולי שבת ובמיוחד להבהיר כי -במיוחד בעת הזאת- תפקידו של צה”ל הוא לשמור על אזרחי ישראל ולא להאבק בהם”.
ח”כ אורי אריאל קרא לרמטכ”ל להתערב ולהנחות את פיקוד מרכז להמנע מחילולי שבת בפינויים:
“לא נסכים לקבל את חילולי השבת החוזרים והנשנים הללו. חילול שבת למטרות פינוי הוא עברה על חוקי הצבא. בישיבות ועדת החוץ  הוחלט בצורה מפורשת, בנוהל כתוב ומוסכם, כי הדברים הללו לא יישנו.  אני מצפה מהרמטכ”ל כי יעצור את התופעה החמורה הזו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסיקה:” ההתיישבות מצדיעה לצה”ל – צה”ל מצדיע להתיישבות”

אריק זיו ויזר

הליכוד גאה וצבעוני יותר מתמיד

אלי חזן

המבצע העולמי של מתנדבי ובוגרי בית”ר בהרצליה

אלי חזן

חוק תמלוגי הגז (“חוק ששינסקי”) – לוועדת הכספים

לשומרון מאוקראינה באהבה

אריק זיו ויזר

ביילין – סדר אותי, הנייה – שלח לי צ’ק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן