23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חוק תמלוגי הגז (“חוק ששינסקי”) – לוועדת הכספים

כך סיכמו יו”ר הכנסת וראש הממשלה

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שוחח היום (ד’) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים סיכמו, כי חוק תמלוגי הגז יידון בוועדת הכספים, וכי זו תהיה גם עמדת הקואליציה לכשיעלה הנושא להצבעה בוועדת הכנסת בשבוע הבא.

ריבלין מתנגד לפיצול הדיון במסקנות ששינסקי בין שתי וועדות בכנסת, והודיע כי הנושא חייב להידון בוועדה אחת, תוך מתן עדיפות לוועדת הכספים על סמך חוות הדעת של היועמ”ש לכנסת. לדבריו: “אין הדבר ראוי, כי שתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש. הדבר עלול להוביל למצב בו הכנסת תוציא מתחת ידה שתי החלטות שונות ואף מנוגדות. לא מדובר רק בכפילות דיונים מיותרת, אלא גם בסכנה חמורה לביזיון הכנסת ולתוקף החלטותיה”.

כאמור, עמדתו של ריבלין נשענת  על חוות הדעת של היועמ”ש לכנסת, איל ינון, שקבעה כי “דו”ח ועדת ‏ששינסקי ‏אינו עוסק בהסדרת תחום חיפושי הנפט והגז בכללותו, אלא במערכת הפיסקאלית שתחול על הענף, ועל כן האכסניה הטבעית על-פי התקנון ואף המתחייבת בחוק היא ועדת הכספים”. היועמ”ש ינון קבע, כי ישנו קושי משפטי לקיים דיון בוועדה משותפת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“כנס שומרון העתיקה” הראשון התקיים השבוע במדרשת השומרון

אריק זיו ויזר

נתניהו הלכת לקנוסה !

אריק זיו ויזר

מגעים עם זאב בילסקי להרצתו לתפקיד ראש עיריית רעננה

אלי חזן

דה מארקר ממשיך לסלף את המציאות

אריאל אילוז

מכתבו של חבר הפרלמנט היהודי האוסטרי דויד לזר

אריק זיו ויזר

בעיצומה השל ההקפאה: נחנך בפדואל הפארק הגדול ביותר בשומרון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן