24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

מסיקה:” ההתיישבות מצדיעה לצה”ל – צה”ל מצדיע להתיישבות”

למעלה מ-12,000 אזרחים חגגו היום בשומרון את האירוע המרכזי לציון יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל.

למעלה משנים עשר אלף אזרחים מהשומרון ומרחבי הארץ, דתיים וחילוניים, השתתפו יחד עם חיילי חטיבת שומרון באירוע מיוחד ומשותף לבני ההתיישבות ולחיילי צה”ל, שהתקיים בבסיס החטיבה המרחבית שומרון (בה”ד 3) ואורגן ע”י המועצה האזורית שומרון וחטיבת השומרון.
בין החוגגים הרבים ומשפחות האורחים, בלטו גם קצינים וחיילים רבים שהגיעו עם נשותיהם וילדיהם לחגוג במשותף עם משפחות וילדי השומרון.
הילדים התכבדו בקרטיבים ובמקלות סוכר ונהנו מתערוכה ניידת ומחניון צה”ל ענק ומושקע במיוחד של רכבים ואמצעים רבים:  ג’יפים, טנקים, אמצעים צבאיים, חבלן משטרה עם רובוט, הדגמת חילוץ לכודים וע”י יחידת החילוץ וההצלה.
הילדים טיפסו על הכלים וקיבלו הדרכה מהחיילים, אשר גם הציגו כלים שונים בפעולה.
עוד נהנו הילדים והוריהם – לבושי האזרחית והמדים –  מתצוגות צה”ל מרהיבות, מתחם מתקני מתנפחים ענק רטובים ויבשים לילדים, מתחם פינטבול ורכיבה על אופניים באזור, סדנאות ג’אגלינג ומעגל מתופפים, קרבות צבע וקליעה למטרה, פינות מנגל, כתב חידה משפחתי, טורניר street ball, קט רגל,  פעילות חבלים, בבית הכנסת של החטיבה התקיימו שיעורי תורה ובאולם התרבות הוקרנו חידון התנ”ך בשידור חי  וסרטים חינוכיים לילדים.
את הילדים, ההורים והחיילים הרבים ברכו מח”ט שומרון אל”מ נמרוד אלוני וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, שהסתובבו בין קהל ההמונים.
לאורך כל היום התקיימה במה פעילה בהנחיית השחקן והזמר גולן אזולאי, כשעל המוזיקה מנצחים אהרן רזאל, להקת “אוף-שימחעס”, אבישי רוזן ולהקת “דברים בעלמא”.
התרגשות מיוחדת עוררה הופעת מקהלת ילדי הישוב איתמר – “פרחי יואב” (לזכר יואב פוגל הי”ד).
רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר בדברי ברכתו מעל הבמה המרכזית:
“יום העצמאות הוא יום של מפגן אחדות עם ישראל: דתיים ושאינם, אזרחים ואנשי צבא, אזרחים ואנשי צבא, אנשי העיר ומתיישבים. מרנין את הלב לראות את כולם מתקבצים יחד. זו ההכנה הנכונה לקראת חג השבועות המגיע עלינו לטובה, חג מתן התורה – בו מצויין הפסוק ‘וייחן שם ישראל… כאיש אחד ובלב אחד”.
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר:
“יום העצמאות הוא חגה של מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו. אנו גאים ושמחים בקהל האלפים האדיר שהגיע לחגוג עצמאות בשומרון – עם חיילי צה”ל יחד. ההתיישבות מצדיעה הים לצה”ל וצה”ל מצדיע להתיישבות.
אנו אוהבים את צה”ל, ההתיישבות היא צה”ל וצה”ל הוא ההתיישבות. בני ההתיישבות מצטיינים ובולטים בכל שכבות הפיקוד והלוחמה בצבא, טבעי שנחגוג את חגה של מדינת ישראל ביחד: חיילים ומשפחותיהם, תושבי השומרון ואורחנו היקרים מכל הארץ. אנו מודים לקדוש ברוך הוא על שזיכנו להיות חלק מעם ישראל בדור הזה – במדינת ישראל. בשם עם ישראל ניטע, נרחיב ונבנה את ארץ ישראל –  לתפארת מדינת ישראל”.
מח”ט שומרון אל”מ נמרוד אלוני, אמר בדברי ברכתו:
“מרגש לראות את האלפים הרבים חוגגים בחטיבת שומרון יחד איתנו. אני מודה לראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה על ההשקעה והמאמצים הרבים לקיום האירוע. החגיגה השמחה המשותפת הזו היא הנצחון הגדול על עווארתא” – אמר המח”ט ברמז בהתייחסו לכפר ממנו יצאו מבצעי הטבח בבית משפחת פוגל באיתמר לפני כחודשיים.
לקראת סיום האירוע העניק ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה תעודות הוקרה למח,ט שומרון אל”מ נמרוד אלוני, לקצין הגמ”ר שומרון רס”ן מקי סיבוני ולקב”ט מועצת שומרון יוני הישראלי.
אירוע יום העצמאות, בסימן “ההתיישבות מצדיעה לצה”ל – צה”ל מצדיע להתיישבות”, התקיים במסגרת הפעילות המשותפת לשיתוף הפעולה והידוק האחווה והקשר בין ישובי לב השומרון לבין חטיבת שומרון בחודשים האחרונים
במקביל, סיירו לאורך היום אלפים ברחבי השומרון, בטיולים ע”י מדרשת שומרון ומרכז סיור ולימוד חלקת השדה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פעילים מרכזיים מאור יהודה במפגש עם השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

מרה שחורה : מסלאווי במכתב למסתננים

אלי חזן

סגירת מעגל: יאיר שטרן הבן ביקר לראשונה ב”חוות יאיר” ע”ש אביו, מחולל הלח”י

אלי חזן

יחסי ישראל-גרמניה עולים שלב

עינר אביב

האונס בשערי צדק: נשות השמאל שותקות

אריק זיו ויזר

ספר חדש שיצא לאור מגולל את קורות חייו של צורי דדוש

אלי חזן
דילוג לתוכן