20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חוכמת ההמונים חוזרת

עכשיו יותר מתמיד מי מצבו מצויין ומי מצבו בכי רע, אמסלם מול לוין, האישה הראשונה והמאבק על האישה השנייה, צפוף בעשירייה הראשונה, גם בשנייה.

כיוצא חלציה של השיטה האמריקאית האמין תמיד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בפריימריז של מתפקדים. כדמוקרט אמיתי הוא תמיד האמין בחוכמת ההמונים. אלא שעכשיו אלו שנבחרו על ידי חוכמת ההמונים מנסים לעשות סיכול ממוקד לדמוקרטיה – לאותה שיטה שנתניהו מאוד מאמין בה והנה לכם פרדוקס נוראי. ומדוע הם רוצים לעשות זאת ? כי הם רוצים לשרוד. גם במחיר חשבון הדמוקרטיה. בושה וחרפה. 

זאת לא תופעה חדשה. כל פעם שנבחרי ציבור מגיעים למבחן ההמונים בליכוד הם שרויים בפחד עצום עד לרגע שמגיעות התוצאות. אלו שעברו מגיעים למצב של התרוממות רוח. ככל שההצלחה גדולה יותר כך התרוממות הרוח גדולה יותר. אם אתם מחפשים מקרה בוחן לשיכרון כוח תוכלו למצוא אותו כאן. אלו שנכשלים נמצאים בתהליך דיאלקטי הפוך. אלו שנכשלו היו מעדיפים להיעלם לאי בודד.

אנו נמצאים כרגע במבחן הדמוקרטיה בליכוד. ואוי ואבוי אם ניכשל בו. בכל סיבוב חברי הכנסת המכהנים מבקשים לשנות את השיטה לטובתם. אסור לתת להם.

אני מעריך שאין מי שיכול כרגע לשנות את השיטה. אולי בועידה הבאה הכללים ישתנו. זה לא יקרה כרגע.

אז זאת התחזית של ליכודניק לפי קבוצות מיקוד. עוד לפני כן אבהיר כי לא מדובר במקומות ספציפיים בתוך העשיריות השונות אלא שזאת הערכה מי יהיו בהן :

בעשיריה הראשונה מובילים ללא כל צל של ספק יריב לוין ודודי אמסלם

עשירייה ראשונה : לוין, אמסלם, ישראל כץ, רגב,  ארדן, ברקת, אוחנה, אלי כהן, גלנט, אדלשטיין.
עשירייה שניה :  דיכטר, יואב קיש, גלית דיסטל, דוד ביטן, חיים כץ, דני דנון, מיקי זוהר, אקוניס, קרעי, גילה גמליאל.
עשירייה שלישית : גלעד שרון, צחי הנגבי, אופיר כץ, קטי שיטרית, קרן ברק, יובל שטייניץ, משה פייגלין, אסנת מארק, אורלי לוי, פטין מולא, מאי גולן, גדי יברקן, אתי עטייה.

צריך להדגיש : גם מניסיון העבר הפערים לא גדולים במקומות ולכן יכולה להיות תחלופה בין מועמדים מהעשירייה הראשונה והשנייה כאשר דיכטר ויואב קיש עם הפנים לראשונה. בעשירייה השלישית גלעד, אופיר כץ, הנגבי וקטי, קרובים מאוד לעשירייה השנייה.
<span;>בעשירייה השנייה התברגות של גלית דיסטל כאישה שנייה היא דרמטית ולא פחות ממדהימה. צריך לזכור שגלית הייתה משוריינת. 
<span;>צריך לשים לב שבעשירייה השלישית נכנסו יותר מעשר מועמדים כי גם שם נראה תזוזות.
<span;>אל לנו לשכוח שהנבחרים בסוף העשירייה השלישית עוברים למעבר למקום הארבעים כאשר מוסיפים את המחוזות והבטחות הייצוג.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

ממשלה שמנה,ליכוד רזה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבבונים החדשים של המתנחלים

אריק זיו ויזר

תנו לאבו מאזן ליפול

אריק זיו ויזר

חיים כץ למען המתמודדים החדשים

אריק זיו ויזר

כחלון אלטרנטיבה חברתית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן