21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חיים כץ למען המתמודדים החדשים

הנצחון של נתניהו במרכז, חיים כץ למען מתמודדים חדשים בליכוד, קליינר מאבד לגיטימיות,

אמש בישיבת  וועדת הבחירות הגיע ח”כ חיים כץ ודרש להוריד את דמי ההשתתפות להתמודדות לחברי הכנסת, בטענה שצריך לתת הזדמנות שווה למתמודדים לכנסת, היחיד שהתנגד שם היה מנכ”ל הליכוד, בסופו דבר המחיר ירד ב 3,000 ש”ח.

השבוע שעבר היה פוליטי עמוס במיוחד. הוא החל באיחוד לבני – בוז’י ועד לניצחון הטוטאלי של נתניהו במרכז הליכוד. ראוי להדגיש : נתניהו קיבל את האישור לשריין שני מועמדים ויש להניח שהוא ימנה שני מועמדים בעלי משקל.

נתניהו ניצח תוך שהוא חולף בקלילות על איום הסרק של גדעון סער להתמודד מולו. התוצאה בהצבעה במרכז הוכיחה את ניצחון השפיות בליכוד. מרכז הליכוד אמר לא לקבוצה קטנה ושיכורה. השטרנים הצטרפו למנהיגות יהודית בניסיון להשפיל את הליכוד והעומד בראשו. זה החל כאשר הם הלכו לבית הדין והעלו דרישה שנתניהו יהיה חייב בחתימות על מנת להעלות את העניין להצבעה חשאית. היה ברור שיהיה קשה להשיג חתימות תוך מספר שעות באריאל אך אנשי נתניהו הצליחו במשימתם לפורר את ההתנגדות. אגב, בהחלטה זאת מאבד בית הדין של הליכוד את הלגיטימיות בשעה שהוא מאשר דרישות הגורמות לביזוי התנועה והזויות כשלעצמן.

כאן, אב בית הדין מיכאל קליינר איבד את הלגיטמיות שלו ונראה כי קצרה הדרך עד היום שבו בית הדין הזה יגמור כמו קודמו. עוד יגיע היום בו בית משפט המחוזי יהפוך הצבעה שלהם.


 

חיבור מנותק

החיבור של בוז’י ולבני יוצר מצב חדש בפוליטיקה הישראלית : נוצר גוש של ימין מול גוש השמאל כאשר ליברמן עם עור כבשה ופה של נמר כבר אומר כי אינו פוסל ממשלה של בוז’י. טוב שזה מגיע עכשיו ומי שימין ידע שהוא לא מצביע למי שעומד להצטרף לממשלת שמאל.


לפיד וש”ס

 

נראה כי אור הלפיד נחלש. אמנם, לפיד הגדיר ת בוז’י לבני לאחר האיחוד כשמאל ואת עצמו כמרכז אך הוא טועה. האם עופר שלח הוא מרכז ? האם יעל גרמן ויעקב פרי הם מרכז? אך אולי אין באמת הבדל בין לפיד ללבני ובוז’י : כולם נציגי השבט הלבן השמאלן.

מנגד בש”ס המפלגה מתפלגת. ישי פורש ומבחן הכוח בציבור הספרדי חרדי יהיה מעניין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מתי בנט ידבר טורקית

אריק זיו ויזר

שלושת הליכודניקים המובילים

אריק זיו ויזר

קלון וקאם באק

אריק זיו ויזר

אובמה סכנה או תקווה-יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

טרור בדרום : שוסטר כמשל לראש סיכה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן