20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ממשלה שמנה,ליכוד רזה – יומן פוליטי – אריק זיו

10 שנים חיכה נתניהו לרגע הזה, ממשלת נתניהו השניה יצאה לדרך.

נתניהו
ביבי הצליח להקים ממשלה. אמנם, ממשלה שמנה ולעיתים נדמה כי יש שם תפקידים הזויים ובהם הדוגמה הבולטת של שר לשיפור השרות לאזרח, אבל זו עדיין ממשלה – ולא ממשלת קדימה שמאל. כאשר יצא יוסי לוי הדובר של נתניהו וסיפר לעיתונאים כי נתניהו הגה את השר לשירות האזרח נפל במסדרון צחוק גדול מלווה בתדהמה ואו אז החלו להציע עוד
תפקידים.
בסוף שבוע שעבר היה השר כץ בתפקיד שר האוצר אך במהלך השבת הצליח שטייניץ
להפוך את ההחלטה שאליה כיוון כל הזמן.

שטייניץ
שטייניץ התגלה כפוליטיקאי משופשף. הוא אף הצליח לכוון למעמדו כבר לפני מספר חודשים
והודיע לכל מי שדיבר איתו כי “אני השר הבכיר בליכוד אחרי נתניהו”. רבים גיחכו וליהגו על שטייניץ אך שטייניץ היה מי שספר במדרגות.
בתקשורת ובאליטה הכלכלית טענו כי נתניהו מינה את נאמנו שאין לו ניסיון כלכלי לתפקיד אני רק שואל מדוע הם לא שאלו את אותן שאלות כאשר רוני בר און מונה לתפקיד.

סילבן שלום
נתניהו אולי צחק השבוע על שהצליח להשפיל את סילבן, אך בסופו של יום צעד נתניהו למשרדו של סילבן וביקש ממנו להצטרף לממשלתו. ברור כי סילבן, שיודע פוליטיקה מהי, ימתין בסבלנות. במידה ונתניהו יתדרדר בסקרים והאווירה הציבורית לא תהיה חיובית כלפיו עלול נתניהו למצוא כי סילבן, מרידור, בוגי ובגין מזנבים אחריו עד לנפילה.

ליברמן
בעיתוני סוף השבוע הופיעו ביקורות על ליברמן ובעיקר על נאומו בטקס החלפת השרים
במשרד החוץ. אני שואל האם ליברמן אמר משהו שהוא לא נכון ? האם לא הוחלפה ממשלה ? האם לא הייתה כאן שרת חוץ שהובילה את מדיניות החוץ בדרך ללא מוצא בהתרפסות וחסרת חוליות?
ועוד הוסיפו המבקרים כי ליברמן הופיע בטקס החלפת השרים במשרד לביטחון הפנים. נו, האם הוזכר כי גם במשרדים האחרים של מפלגתו הופיע ליברמן ? מהלך זה ראוי להערכה ולא לגינוי משום שליברמן כיבד ומכבד את חבריו השרים.
ולכל מלעיזיו אומר כי ליברמן הצליח היכן שהם בטוח היו נכשלים ליברמן מנהיג המפלגה השלישית בגודלה בישראל.

גלעד ארדן
צעיר נמרץ ואין ספק כי לגלעד התאימה יותר משרת שר התחבורה אך הוא נאלץ להסתפק
בתפקיד שר להגנת הסביבה. אין ספק כי גלעד יצליח בתפקיד ויש לו הרבה מה לתרום למדינה ולתנועה.

משה כחלון
בסופו של דבר שר התקשורת. אין ספק כי כחלון עלה בצורה מטאורית מהבחירות ב – 2003 כאשר התמודד ונבחר במחוז חיפה, ב – 2006 נבחר במקום הראשון ועכשיו בפריימירז של
המתפקדים הצליח להפתיע במקום השישי.

לימור לבנת
שרת התרבות והספורט. לימור שלא בצדק ספגה את ביקורת ארגוני המורים. הארגונים יצרו נגדה מערכת לא הוגנת, ראינו כי גם הפרופסורית תמיר לא רוותה נחת מהם. ללימור יש את היכולת להפוך את התיק למאוד אטרקטיבי.

מיקי איתן
ותיק חברי הכנסת, אך מיקי הפתיע שהסכים לקבל תיק הזוי ומצחיק כמו התיק לשיפור השרות שאותו כבר הזכרנו אותו בפתיחה. מיקי איתן שתמיד נלחם נגד שחיתות, הסכים לקבל תיק בלי כלום.

גדעון סער
רבות דובר על ההבטחה של גדעון בהנהגת הליכוד. גדעון שהיה חביב חברי
התנועה וכך גם הגיע למקום הראשון בבחירות המקדימות בליכוד. נראה כי עיסוקיו האינטנסיביים בהקמת קואליציה בתקופה של החודשים האחרונים יצרו התנתקות מהשטח אבל אני סמוך ובטוח כי המצב הוא זמני וגדעון ישמור את המערכת שבנה להמשך הדרך.
בהצלחה בתפקיד הקשה של שר החינוך.

הסתדרות
סיעת הליכוד בהסתדרות בראשות לאון בנלולו,אוסנת מרק,ורועי שרעבי המנכ”ל,
ערכו ארוחת ערב וכן הגישו סיכום לחברים על הפעילות. כן נכחו מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי,ח”כ לשעבר דני בנלולו, השר סילבן שלום וח”כ דני דנון,
נקווה כי כפי שנתניהו שיתף פעולה עם עופר עיני יחול שינוי וגם סיעת הליכוד תתקבל לקואליציה בהסתדרות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה אמר אמסלם בדיוק ?

אריק זיו ויזר

נתניהו נרדם בשמירה

אריק זיו ויזר

אמסלם צודק נתניהו לא ! 

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

אין שטח אין ניצחון.

אריק זיו ויזר

האם הליכוד בדרך לועדה מסדרת ?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן