13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הבבונים החדשים של המתנחלים

ברקת טעה שתקף את כחלון, בוגי לא לבד בליכוד, בוז'י ולפיד תואמי ליברמן, מתווה הגז ושלי,מרכז כן או לא,ע"פ איפרגן, ליברמן זיג זג, מתפקדים כפולים עם פייגלין

הליכודיאדה: תוסס בליכוד מצפון ועד דרום: חגיגות בליכוד בטבריה התכנסו כמה עשרות חברים של רצון שרעבי לסוף שבוע ובמקביל חברי הליכוד נהרו בהמוניהם דרומה לאילת הקרה וחיממו את העיר בחום הליכודיאדה  .

הצלחת הליכודיאדה היא סיפור בפני עצמו, אם נוסיף את חברי הליכוד שהגיעו באופן עצמאי לעיר אילת אפשר לאמוד שבעיר אילת היו קרוב לאלפיים חברי ליכוד בזמן הליכודיאדה. עוד הגיעו כמחצית מחברי סיעת הליכוד, אין ספק כי בליכודיאדה הבאה נראה את כל חברי הסיעה של הליכוד  .
גולת הכותרת הוא נאומו האמיץ של שר הביטחון, אשר הגן על שמירת החוק, יעלון אמר מפרי החוק ביו"ש: "ירייה ברגלה של המדינה ובראשה של ההתיישבות".

שר הביטחון התייחס לפינוי "בתי המריבה" בחברון וקרא לפעילי המפלגה לא לקחת חלק בתמיכה בפלישה לבתים.

על הטרור אמר: "צריך להילחם בו עם נבוט עבה"….

היה קצת מוזר לראות את ח"כ חזן שבא להוקיע את בוגי שר הביטחון, בקהל היה רוב מוחלט שתמך בשר בוגי יעלון, והשתיק את המפריעים. 
בוגי הבהיר כי הוא בעד המשך התיישבות בהתאם לחוק.

רוב הנמצאים בקהל תמכו בבוגי מול מיעוט שניסו להפריע, והיה ברור שיש רוב תומך בבוגי.

 ניר ברקת גם בליכוד יש לכחלון אחיזה.

נאומו של ניר ברקת היה תלוש ומוזר, ברקת רצה להדגיש את ההצטרפות שלו מול העזיבה של כחלון, אך בלי ספק אם היינו מעמידים להצבעה את מי מעדיפים בליכוד את כחלון או ברקת הערכה היא שניר היה מפסיד לכחלון בענק.

ברקת טעה כשבחר לתקוף את כחלון והיה עדיף שידבר על עצמו, כחלון הוא עדיין אחד האהובים בליכוד וזה מוזר שמי שהתפקד רק לפני חודש מתחיל ברגל שמאל.

תוצאות הבחירות בליכודיאדה היו כצפוי לא מאוזנות ולא קרובות למציאות, גילה גמליאל שכבשה את הצמרת וחיים כץ לא נמצא ברשימה זהו עיוות ברור, אך מה שברור כי בליכודיאדה הבאה מנהיגי הליכוד יתייחסו אחרת לרעיון הזה ואז נראה איך המערכת מתנהלת ונותנת תוצאה טובה יותר וקרובה למציאות.

הרי ברור כי רוב המועמדים שנבחרו בליכודיאדה באזוריים לא יהיו בכנסת הבאה, כי כאשר יגיע רגע האמת נראה שחקנים אחרים בזירה.


לִבִּי בְמִזְרָח וְאָנֹכִי בְּסוֹף מערב.

 

בוזי, לפיד, לאט לאט הופכים להיות תואמי ליברמן אחרי שהם הבינו כי העם נמצא ימינה מהמרכז. הם החלו במסע של התחרפנות עצמית, לפיד הפך את עורו ומלקק לחרדים, ובוזי חתך ימינה כאשר הוא מדבר על ביטול הרעיון של שתי מדינות, בקצב הזה עוד נראה את בוזי עומד על הגגות ומטיף להתיישבות בשכם וחברון.
למה תואמי ליברמן? ליברמן היה בעל ברית של החרדים, מצד אחד תמך בחוק ברית הזוגיות ומצד שני מסמס אות. מצד אחד הטיף לטרנספר ומצד שני הלך וליקק לבייקר, עכשיו בוזי שרץ לאבו מאזן טוען שהוא לא פרטנר, לפיד טוען שהוא לא נגד חרדים. לפיד ובוזי הם שמאל ומסביבם יש שמאל ושמאל אנטי ציוני.

והנה באה שלי יחימוביץ וכבר קוראת תיגר על בוזי וכפי הנראה יהיו עוד מועמדים שיתמודדו נגדו.


המתנחלים בליכוד מתייחסים לליכודניקים כאל בבונים:

 

פרשת הבתים בחברון מזכירה כיצד מועצת יש"ע, שניהלה את המאבק נגד ההתנתקות, השתמשה בפעילי ליכוד כמו צדוק כהן מחדרה ואורי פרג' מפתח תקווה. אז השניים היו יקירי ההתנחלויות, אך מיד אחרי ההתנתקות חובשי הכיפות מהתנחלות ביצעו התנתקות מחברי הליכוד שסייעו להם.
לילידים, אנשי הליכוד, חילקו המתנחלים בננות וזרקו אותם, ואחרי ההתנתקות חובשי הכיפות הסרוגות העבירו את המאמצים שלהם בכדי להכריע את מנהיגי הליכוד, ע"י שלוחיהם מקבוצת שטרן.

כך עכשיו עושים מנהלי המאבק עם פעילי ליכוד, כאשר הם שמים אותם בפרונט של המאבק על הבתים בחברון.
מעניין כיצד ינהגו איתם כאשר המאבק יגמר, אז הנהגת המתנחלים תחפש בבונים חדשים בליכוד.


מתווה הגז:

 

השבוע פורסם כי תגלית הגז המצרית כבר לא כל כך תגלית, שדה הגז קטן יותר והגז מזוהם, כלומר ריקוד הגגות של יחימוביץ כאשר התגלה הגז המצרי היה מוקדם מדי ומזכיר את הפלסטינים ועראפת רוקדים על הגגות כאשר טילי סדאם חוסין עפו לכיוון תל אביב.


שתולים או לא?

 

אם תרצו העלו קמפיין על שתולים בתרבות, אם תרצו עשו צעד אחד יותר מדי, אבל להבדיל מארגוני השמאל הם הבינו שהמהלך לא תקין והם התנצלו. אני לא זוכר את גופי השמאל מתנצלים על מה שהם עשו לאמנים מהימין, את נעמי שמר הם הפכו להיות אישיות לא רצויה, אריאל זילבר מוחרם, והיו ימים שבהם אמן לא העז לומר כי הוא מצביע ליכוד, כי אז היה מוחרם ע"י השמאל והפוסט ציונים.


גבי אשכנזי

 

לשאלה האם אתה רוצה לראות את גבי אשכנזי בליכוד, 45 אחוז אמרו שרוצים לראות אותו בליכוד, תוצאה זאת מראה כי הליכוד נותן סיכוי למועמדים שבאים מבחוץ.


ליברמן זיג זג

 

הנה, השבוע ליברמן השתלח בציבור החרדי והמנהיגים שלו, ואז כאשר הבין כי טעה בהתקפה מיד חזר בו .

ליברמן מתנצל: "דברי הוצאו מהקשרם, אין לי בעיה עם החרדים"

לאחר שאמש שודר הריאיון עם ליברמן, בו הוא השתלח בחברה החרדית ונשמע אומר כי "החרדים הם לא יהודים. זה כת", הערב הוא מתנצל על הדברים, וטוען כי הובנו באורח שגוי. לפי ליברמן אם החרדים הם כת בטח הוא יעביר אותם למדינה הפלסטינית כאשר ייפרד מהמשולש.


המתפקדים הכפולים של פייגלין בליכוד:

 

ממסמכים של מפלגת "זהות", המפלגה החדשה ל פייגלין, שהגיעו מרשם המפלגות עולה, כי בקרב מאות אנשים הרשומים במסמכי ההקמה יש לא מעט המופיעים במקביל כחברים בליכוד, אפילו חברי מרכז.

מוטי אוחנה, חבר מרכז מירושלים, עתר לבית הדין בכדי להסירם מהרשימות ובכדי שהליכוד יפנה למפלגה של פייגלין לשם הצלבת ספרי מתפקדים (סביר להניח שבמסמכי ההקמה יש רק חלק מהחברים במפלגה).

מעבר לכך שמדובר בעבירה על החוק, הרי שזה מבחן למנהיג אמוני כמו פייגלין, האם לא נכון שביוזמתו יבצע עם הליכוד הצלבת ספרים? הרי, מי שמאמין לא משקר.

בחירת המחוזות, מתפקדים או מרכז?

כפי שפרסמתי בעבר הוויכוח על כך לא תם והוא מצוי בפני בית הדין של הליכוד.


משה איפרגן, חבר מרכז מי-ם, עתר בכדי שבית הדין יקבע שרק המתפקדים רשאים לוותר על זכותם, וכי זה לא חוקתי שהמרכז שנבחר ע"י המתפקדים ייקח מהם זכות חוקתית השייכת להם.

 

איפרגן אומר "לכל הפחות שזה יחול מהמרכז הבא, כך תינתן למתפקדים הזכות להיבחר למרכז עם הזכויות החדשות".

 לשאלתי, מלבד ההיבט החוקתי האם אין זה נכון באופן עקרוני שלמרכז המפלגה יהיה כוח ייחודי בבחירת הרשימה?

משיב איפרגן
"יש מספר פגמים בכך שהמרכז בוחר את המחוזות:
ראשית, במרכז יש מוקדי כוח חזקים, עשרה-עשרים אנשים במרכז המפלגה יכולים לסגור ביניהם את כל רשימת המחוזות, וזה לא טוב.

שנית, מה ההיגיון שחברי מרכז מקרית שמונה ומאילת יקבעו את המועמד של ירושלים מבלי להבין את תרומתו למעמד התנועה באזור בו הוא פועל?

שלישית, הרי חברי הסיעה בכנסת אינם פוקדים אלא הפעילים, בעיקר אלו שמעוניינים לרוץ במחוז, כשחברי המרכז בוחרים את המחוזות אין תמריץ למועמדים במחוז לפקוד, הם יתרוצצו ברחבי הארץ במקום לחזק את הליכוד במחוז שלהם.

רביעית, ביום הפריימריז המועמדים במחזות הם הממריצים העיקריים המביאים את המתפקדים אל הקלפי, במידה והם ייבחרו ע"י המרכז סביר להניח שאחוז ההצבעה בפריימריז יירד בצורה משמעותית, וזה יפגע בעיקר בחברי הכנסת שאין להם מאגר מתפקדים אישי גדול.

חמישית, וזה נובע מהאחרים, הליכוד יאבד הרבה במוקדי העשייה של המועמדים למחוזות, שבמקום להתמקד בעשייה במחוז ובמפקד לליכוד ובכך לחזק את הליכוד במחוז הם יתרוצצו מדן ועד אילת.

בקיצור, לדעתי היה עדיף שמרכז המפלגה יבחר את הרשימה הארצית ואילו את המחוזות יבחרו המתפקדים, אבל אני עותר רק על ההיבט החוקתי".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדורון של האוצר רע לעם

החייל,החתרן,והאוטיסטים הפוליטים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

דגל הדיו מול דגל ועידת התרבות של הארץ

אריק זיו ויזר

הליכודניקים החדשים יושבעו אמונים לליכוד במערת המכפלה

אריק זיו ויזר

הנשיא בדרך החנינה המופרכת

אריק זיו ויזר

היהפוך נשיא שחור עורו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן