21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

הנגבי יורה בנגמ”ש סידרתי

צחי הנגבי. שם שמצלצל בפעמון במסדרונות השלטון בישראל. אדם שמילא תפקידי שרים רבים, שהיה במוקד מזימות פוליטיות, וכיום עומד בראש המועצה לביטחון לאומי. הקריירה שלו מפוארת באותה מידה שהיא שנויה במחלוקת. עם זאת, נראה כי מאפיין אחד מגדיר בהתמדה את סגנונו הפוליטי. הנגבי, כך נראה, אינו שחקן קבוצתי.

 

מבקריו טוענים שהוא תמיד בהתקפה, תמיד מוכן לירות בנגמ”ש, כביכול. מטאפורה זו לוכדת את גישתו התוקפנית של הנגבי לפוליטיקה. הוא לא אחד שייסוג, יתפשר או יבנה קונצנזוס. במקום זאת, הוא מסתער קדימה, אקדחים בוערים, לכאורה לא מודע לפוטנציאל של נזק אגבי.

 

נטייתו של הנגבי לעימות אינה מוגבלת ליריביו הפוליטיים. אפילו אלה שהיו בצד שלו במעבר הרגישו את עיקר סגנונו השוחק. גישתו הפזיזה לכאורה קנתה לו מוניטין של תותח משוחרר, מאווריק שמשחק לפי הכללים שלו. הוא נתפס ככוח בלתי צפוי, שעשוי להפיל את בעלי בריתו כמו יריביו.

 

עם זאת, עבור כל מבקריו, הנגבי נותר נוכחות אדירה בפוליטיקה הישראלית. חוסנו, עקשנותו ונכונותו לעמוד על שלו נתפסים בעיני אחדים כחוזקות, המעידות על מנהיג המסרב להיכנע. עם זאת, גם תומכיו חייבים להכיר בחסרונות הפוטנציאליים של גישתו. בזירה פוליטית הדורשת לעתים קרובות דיפלומטיה, משא ומתן ויכולת לבנות בריתות, גישת ה”לך לבד” של הנגבי עלולה בסופו של דבר להתברר כנטל.

 

בסופו של דבר, סיפורו של צחי הנגבי הוא סיפור אזהרה על חשיבותה של עבודת צוות בפוליטיקה. הוא משמש תזכורת לכך שבעוד שלהיות מאווריק עשוי לזכות בכותרות, היכולת לעבוד בשיתוף פעולה, לבנות גשרים במקום לשרוף אותם, היא הסימן האמיתי של מנהיג מצליח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“תומכים בנתניהו ללא סייג”

ליכודניק

הלן מזוז מניפה את הדגל!

דניאל נחמיה

אמנם לא ליכודניק אבל ישראלי משלנו

עינר אביב

כץ ואדלשטיין מגיעים אל צוקית אהרון

עינר אביב

המשתה של רגב

עינר אביב

קורן אצל ענת וצחי וייצמן

אריק זיו
דילוג לתוכן