20.1 C
תל אביב
1 במאי 2024
ליכודניק
צילומים: דוברות הכנסת
בארץ כללי

דיכטר ״המלחמה הזו לא תסתיים בלי שנשמיד תאי טרור גם ברפיח״

בראיון שנתן הערב שר החקלאות השר אבי דיכטר שבת לערוץ 14, ביחס למצב הביטחוני אמר דיכטר כי אין לאפשר לחמאס לשלוט לא בעזה ולא ביהודה ושומרון. לאחר שהתבקש להשיב לשאלה האם תעצר הלחימה לנוכח חג הרמדאן, אמר שהשיקולים לגבי תחילת הלחימה ברפיח הם מבצעים בלבד.

את שיקולים אלה הגדיר השר דיכטר כהשגת היעד של השמדת התשתיות עם מינימום נפגעים לכוחותינו. ביחס לתפקודו של צה״ל אמר כי הושגו הישגים מדהימים שלדבריו גם מפקדים בכירים מתוך צה״ל לא האמינו שיגיעו אליהם. שכן אף מדינה לא התמודדה עם אתגר מסוג זה של לחימה תת קרקעית.

ביחס ללחץ האמריקני שמופעל על ידי ארה״ב שהחלה להצניח סיוע הומניטרי לרצועת עזה,  שנראה ששינתה כיוון לאחר נאום מצב האומה אותו נשא הנשיא ג׳ו ביידן, בו ביקר את ישראל שלא מכניסה מספיק סיוע. הדגיש השר דיכטר כי אין סיוע הומניטרי שנכנס לרצועת עזה דרך הים או האוויר, מבלי אישור ופיקוח של מדינת ישראל על כל החבילות.

ביחס להמשך פעילותו של צה״ל ברצועה, לטענתו גם לאחר השמדת תשתיות הטרור המלאכה לא תושלם, מאחר ויש להשמיד את גורמי הטרור ברפיח. כך שלפי דבריו יציאת צה״ל מרצועת עזה לא נראית באופק הקרוב. שכן, על אף הלחץ האמריקני ומתוך גורמי פנים להפסקת הלחימה הדרג המדיני משדר נחישות לאפשר לצה״ל להשלים את יעדיו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפה אינטראקטיבית של פגישות ראש הממשלה עם מנהיגי העולם

הרויזיוניסט

השר קרא: “להקים במקום ישוב לזכרו של איהאב חטיב”

אריק זיו ויזר

בחזרה ל – 73′ – פרק שני : כיצד חוסל הדור הצעיר בתנועה

אלי חזן

“הפרומו בנכון להבוקר : קיצוני ומלא שנאה”

אריק זיו ויזר

EU leaders congratulate PM Netanyahu on the vaccines operation

דניאל נחמיה

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן