21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

משה סעדה: ״היה צריך להיכנס לרפיח כבר אתמול״

היום (א׳) בראיון שנתן חבר הכנסת משה סעדה לתחנת הרדיו 103 fm, במסגרתו התייחס לקולות הנשמעים הקוראים להתחשב ברמדאן ולעצור את הלחימה בתקופת החגים, והסביר את הצורך ביחס להמשך פעילותו של צהל ברצועת עזה לצורך השלמת היעדים שהציב הדרג המדיני.

על כך אמר ח״כ סעדה כי ברור לכולנו כי אם לא נכבוש את רפיח, אנחנו נרסק את ההרתעה הישראלית ונפגע בביטחון התושבים. זאת לדבריו, מאחר ואין לצה״ל דרך אחרת להגיע לציר ההברחות של החמאס ממצרים. 

ביקורת זו של חבר הכנסת סעדה באה בהמשך לדבריו בראיון נוסף שהעניק לערוץ 14 ביום רביעי האחרון, במסגרתו אמר שהמשך ניהול השיח הציבורי על הקלות והתחשבות לקראת חג הרמדאן בעצירת הלחימה ״הם פארסה אחת גדולה והמשך ישיר של הקונספציה במדיניות ההקלות והוויתורים״. עוד, עקץ את מובילי הקמפיין עם האמירה ״לא זכור לי שהחמאס לא התחשב בנו בשמחת תורה״.

באשר לסוגיית השלמת היעדים על ידי צה״ל שנקבעו על ידי הדרג המדיני, ישנה משמעות רבה בשאלת הכניסה לרפיח, שתאלץ להידחות אם המתווה הקורא לעצירת המלחמה לתקופת החג יתקבל בסופו של דבר. מה שגם מעמיד בסיכון את המשך המבצע ברצועת עזה בהשלמת היעדים והאפשרות ללמוטט את ארגון הטרור חמאס.

שכן. מאחר ולא ניתן להעריך כיצד הלחצים הפוליטיים בתקופת עצירת הלחימה ישפיעו על הממשלה. זאת, לאור הקולות הנשמעים מתוך מחנה הימין הדורשים מהממשלה הכרעה מוחלטת. כך שככל שלחצים אלו יובילו לבחירות, עלול להעמיד בסימן שאלה את חידוש הלחימה מאחר ותשומת הלב של הדרג המדיני ושל הציבור יופנו למערכת הבחירות . 

בדברים אלה של חבר הכנסת סעדה, הוא מצטרף לחזית שמציגים חברי הקואליציה, שעד כה עמדו באופן אחיד מאחורי קבינט המלחמה ביעדים שהציב לצה״ל בהשלמת יעדיו ברצועת עזה בכניסה לרפיח. זאת על אף הלחצים הכבדים מפנים ומחוץ המופעלים לצורך עצירת הלחימה.

בין היתר, כאשר ארה״ב החריפה את צעדיה כלפי ישראל בעוד היא החלה להצניח סיוע הומניטרי לשטח רצועת עזה. בעוד שנשיא ארה״ב ג׳ו ביידן העביר בנאום מצב האומה בשבוע האחרון ביקורת על ממשלת ישראל, שלא מעבירה לדבריו מספיק סיוע הומניטרי לרצועת עזה. זאת, בעיתוי של יום אחד בלבד לאחר ביקורו של גנץ בארה״ב שנעשה ללא אישור ראש הממשלהֿ.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו הודיע על כוונתו לשריין את שקלי, סילמן, משה סעדה ויוסי פוקס

מערכת ליכודניק

השר כ”ץ בסוכתו : “אתמודד להנהגת הליכוד לאחר נתניהו”

אריק זיו

ארדן חזק בביטחן הפנים

תומר שמש

צעירות הליכוד בתנופה

אריק זיו ויזר

סניף הליכוד ביקנעם אירח את ח”כ ניר ברקת

דניאל נחמיה

ליכודניק משתתף בצערו של חברנו ח”כ דוד ביטן

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן