23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דיון מיוחד בועדת החינוך של הכנסת על בניית כיתות לימוד ביו”ש..

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון מיוחד על בניית כיתות וגני ילדים בשומרון, לבקשת ח”כ אורי אריאל.

ועדת החינוך של הכנסת קיימה הבוקר (ב) ישיבה מיוחדת בנושא ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים הבאה ביהודה ושומרון.

הועדה התכנסה לבקשת חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי), והשתתפו בה יו”ר הועדה ח”כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וחברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי),  יעקב כץ – כצל’ה (האיחוד הלאומי) ואריה  אלדד (האיחוד הלאומי). כמן כן השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, יועץ ראש הממשלה להתיישבות גבי קדוש, יועץ שר הבטחון להתיישבות איתן ברושי, נציגי משרד החינוך בהם יועץ השר צחי דיקשטיין, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות ביו”ש ונציגי  המנהל האזרחי.

יוזם הישיבה, ח”כ אורי אריאל, אמר בפתיחת הדיון: “עצם המצב בו אנו צריכים לקיים את הדיון הזה הוא בלתי נסבל. קצה הילודה והריבוי ביו”ש הוא גדול מאוד, ברוך ה’, ולא יתכן שכל פעם נצטרף להתחנן ולהלחם על כל כיתה. יש להפסיק את ההפרעות הפוליטיות לבניית הכיתות  ולהיערך כראוי למספרים הגדולים של הילדים”.

ח”כ יעקב כץ (כצל’ה)  תקף את שר הבטחון אהוד ברק על התנכלותו לבניית מוסדות חינוך ביו”ש, וקרא בציניות לנהוג כלפיהם לפחות כפי שנוהגים בכיתות הבדואים בנגב.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה פתח את דברו בהבעת תודה לועדת החינוך, לחברי הכנסת החברים בה ולמשרד החינוך  בהובלת השר על הפעילות בת השנתיים לפתרון בעיית הכיתות ביהודה ושומרון כתוצאה מההתנכלויות  הפוליטיות של שר הבטחון.

יחד עם זאת, ציין מסיקה כי כתוצאה מהזמן הרב שחלף במאבק הזה, וכתוצאה מעצירת הבניה בתקופת הקפאת הבניה, נוצרו מקרים רבים מאוד של מבנים בבתי ספר, כיתות וגני ילדים שעד שהצליחו לסיים את המכשלות הפוליטיות של שר הבטחון כלפיהם, כבר נגמרה ההקצאה הכספית,  דבר שגורם לצורך חוזר של בניית עוד כיתות יבילות וגני ילדים בקראוונים ולעלות כפולה לרשויות  – בנוסף לאי העמדת כיתות בנויות כראוי. “יש לרכז מאמץ ולפתור את הנושא הזה  באופן מיידי. נעמוד על כך שילדי ישראל החיים ולומדים ביהודה ושומרון יזכו לתנאי לימוד טובים כמו בכל מקום במדינה” – הדגיש מסיקה.

סגן ראש המועצה האזורית בנימין מוטי יוגב ומנהל מחלקת החינוך במועצה יעקב ליבי מסרו לחברי הועדה נתונים על בעיות בישובים.

יו”ר ארגון זכויות  האדם ביש”ע אורית סטרוק העלתה את בעיית אי בניית גן ילדים בחברון לטיפול הועדה.

יו”ר ועדת החינוך ח”כ אלכס מילר סיכם את הדיון וביקש ממשרד הבטחון ומהמנהל האזרחי לקצר בירוקרטיות ולפתור את החוסר בכיתות לשנת הלימודים הבאה.

ח”כ מילר סיים את ישיבת הועדה בקביעת ישיבה נוספת למעקב אחר ביצוע ההחלטות.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת לחברי מועצת העיר ירושלים: השקיעו יותר במזרחה של העיר

אריק זיו ויזר

נגוסה גם בהסברה

אריק זיו ויזר

ח”כ מירי רגב, בביקור אתמול במפעל “ויטה – פרי גליל”:

אריק זיו ויזר

“בגלל המתייפייפים המסתננים אנסו ילדה בת 15 “

אלי חזן

האחריות על נושא הפנסיה הועבר לועדת העבודה הרווחה והבריאות

“צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי”

אלי חזן
דילוג לתוכן