38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת לחברי מועצת העיר ירושלים: השקיעו יותר במזרחה של העיר

ריבלין נועד עם ראש העיר, ניר ברקת, ופתח בכנסת ישיבת מועצה חגיגית אירועי יום ירושלים כבר יצאו לדרך: יושב ראש הכנסת, ח”כ ראובן (רובי) ריבלין, פתח היום (ה’) ישיבה חגיגית של מועצת העיר ירושלים, שהתקיימה אחר הצהריים באולם “ירושלים” במשכן הכנסת בהשתתפות שר הפנים אלי ישי, יו”ר הקואליציה זאב אלקין וראשי סיעות הכנסת. ריבלין קרא לחברי המועצה להשוות את התשתיות ואת תנאי הקיום לאזרחי העיר על כל חלקיה.

“אסור שהדיבורים הרמים על עיר שלמה ומאוחדת יישארו מילים ריקות”, אמר ריבלין. “אחדותה של העיר תלויה יותר מכל בהבנה שאנחנו הריבון בה, ומחובתנו לקיים תשתית חיים ראויה בכל חלקיה. אין מקום להפלות בעניין זה אזורים מסוימים לעומת אחרים; כפי שאין גם מקום בירושלים להמשך קיומם של מחנות פליטים. לכל היותר הם מנציחים בעיה, ומחזקים את טענות הפלסטינים בדבר זכות השיבה.”
ריבלין הוסיף, כי “בה במידה אין להעלות על הדעת מסירה של חלק כלשהו בעיר לריבונות זרה. מי שחלילה ימסור כאן חלק כלשהו, ימוטט את הבסיס המוסרי להמשך ריבונותנו במקומות אחרים בארץ”.
עוד קרא ריבלין להכליל את “מענק הבירה” בבסיס כל תקציב, שכן זהו איננו עניין מוניציפלי, אלא מענק בעל משקל וחשיבות לאומיים. ריבלין בירך על ביטול ההחלטה שלא להגדיר את ירושלים כאזור עדיפות לאומית, החלטה שנעשתה לדבריו “ללא מחשבה תחילה”.

קודם לישיבת המועצה נועד יושב ראש הכנסת בלשכתו עם ראש העיר, ניר ברקת, וקרא לו ולחברי המועצה לפעול להחזיר את גאוות האזרחים בעיר בירתם, ולחתור לכך “שהכתרים שקשרו לעיר בכל הדורות לא יתנפצו אל סלעי המצוקות, ההזנחה, העוני, האבטלה והמתיחויות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המשל של אדלשטיין באיטליה

אלי חזן

“קדימה היא גווייה פוליטית שתיעלם במהרה מדפי ההיסטוריה”

אלי חזן

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה: ליברמן לא ימין

אריאל אילוז

אקוניס שם את הצרכן במרכז

אריק זיו ויזר

כחלון יימנע מאסירים ללמוד ?

אריק זיו ויזר

דנון : “לגנון של קדימה אין מקום בפוליטיקה הישראלית”

אלי חזן
דילוג לתוכן