21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
עיצוב ועריכה בן אריה
פריימריז 2012

ביבי לא הצליח לעצור את בנט

עיצוב ועריכה בן אריה

דרעי משלים מהפיכה שקטה בש”ס, האם יש  למעוז רשת ביטחון,האם יבחר בליכוד מועמד חרדי,מי תהייה האישה הראשונה בליכוד,תם עידן מיקי איתן,בשם החברים של לפיד.

 

זמן בנט

סופה של תקופה במפלגה הדתית לאומית. נפתלי בנט ניצח בפריימריז שנערכו בבית היהודי על אף שזכה להתנגדות גורפת מצד לשכת נתניהו. כזכור, כאשר הוקמה ממשלת נתניהו רצה השר בוגי יעלון רצה למנות את נפתלי בנט לתפקיד מנכ”ל משרדו, אך מינוי זה לא יצא לפועל. השמועה אומרת כי גורם המקורב לנתניהו שם ווטו.
בנט רץ למרחקים ארוכים. הוא הקים פלטפורמה בשם ישראל שלי ובמקביל מונה להיות מנכ”ל מועצת יש”ע. לאחר שהצליח בתפקידו שם את היעד לכיבוש המפד”ל אשר מהווה חלק דומיננטי מהבית היהודי.

צריך לזכור כי תנועת המזרחי היא אחת מנפלאות הציונות כאשר הקימה מוסדות חינוך לתפארת. יוצאי התנועה הם היום השלד של צה”ל בצורה שבה רבים מיוצאי התנועות האחרות מגיעים למצב של אי גיוס לצה”ל, שלד הפיקוד של הצבא הופך להיות חובשי כיפות. גם התקשורת החלה להתמלא בחובשי כיפה. ככל הנראה אנו עדים ממש בימים הללו
למהפך גם בתקשורת. שכן אל לנו לשכוח כי רבים מהעיתונאים שבאים מהשמאל, מהווים שלד של בניית דמויות פוליטיות, כאשר החלוצה שלי יחימוביץ, ועכשיו יאיר והחברים, אך מה שברור כי אנחנו הולכים לתקופה שבה יהיו עוד הרבה עמית סגל.
לכן, צריך לבחון את הדומיננטיות של נפתלי בנט ממספר מרכיבים : 1. הוא ניצח את העסקונה הוותיקה של המפד”ל. 2. בנט הוא בבואה של יוצאי יחידות מובחרות. 3. בנט מגיעה לעשייה הפוליטית אחרי שעשה אקזיט ואינו תלוי
באף אחד.
אין ספק כי ביום שבנט יכתוב ביוגרפיה הוא יצטרף לכתוב טור תודה לנתן אשל, הרי אם היה בנט ממונה ע”י יעלון לתפקיד מקצועי כמנכ”ל היינו מוצאים אותו היום עסוק במרוץ של בוגי.

אפקט אובמה
במחנה השמאל הקיצוני שררה שמחה רבה לאחר שאובמה ניצח את רומני. גם שם כבר יודעים שאובמה רע לישראל ולא משנה אם שלי תשכון ברחוב בבלפור 1 או אפילו זהבה גלאון. כי ברור לכולם שההתנהלות של אובמה היא רעה לעולם החופשי. אובמה היה מי שדחף לעליית האחים המוסלמים בעולם הערבי, עכשיו מתבצע טרנספר של נוצרים ממצרים, ואין מי שפוצה פה. ללא ספק אובמה יזכר בספרי ההיסטוריה כמי שניקה את המזרח התיכון מנוצרים, בעוד כעשרים שנה לא ישארו נוצרים בקו של טורקיה ועד מצרים. אך לשמאל הישראלי יש תקווה שאובמה ימשיך להציק לנתניהו ואולי הוא יגרום להפלת שלטון הליכוד, האם מהלך של פגיעה בנתניהו יפגע במדינה זה כבר לא משנה להם.
אך כפי הנראה טראנס השימחה של השמאל הוא קצת מוקדם, כי הציבור הישראלי כבר קבע עמדה כאשר הוא ידע על מערכות היחסים של נתניהו עם אובמה, אז השבוע בחירתו של אובמה הייתה מכה קלה בכנף.

מהפיכת הקטיפה של דרעי
הנהגה משולשת. כאילו. דרעי נתן לחבריו בש”ס את ההרגשה של שיתוף רק על הנייר. במהלך שקט ומהיר הוא דאג להחליף את המובילים בערים עם נאמניו הוותיקים. במעט סניפים היו כאלה שנשארו על מושב ההשפעה, כך גם מי שהיה הגזבר. דרעי דאג למנות מורשה חתימה על מערכת הבחירות.
מהפיכת הקטיפה של דרעי מסמנת את סוף עידן ההשפעה של משפחת יוסף, באם ניקח את מלחמות העדות על השליטה אז הקדנציה הקרובה היא סוף עידן של יוצאי עירק וההתחלה של ההובלה של יוצאי מרוקו. כך נראה כי בעתיד הקרוב נראה שילוב של דרעי והרב עמר כמי שיובילו את המחנה הספרדי במדינת ישראל.

בדן נפל המעוז
כניסתו של מעוז היא עוד מעשה של טעות בלשכת נתניהו. אין ספק כי חוסר ההבנה של גיל שפר ודומיו בלשכה היא בעוכרי נתניהו. אומנם הם תחמנים שנולדו בבית היוצר של אורלב ועתידם יהיה כעתידו של אורלב. הם באים להשפיע ולקבוע בתוך הליכוד כאשר הם מתנהלים כפיל בחנות חרסינה, הצנחתו של מעוז דומה להצנחת טל ברודי בבחירות הקודמות. אין ספק כי למעוז יש מה לתרום למערכת ואני חסיד של התפיסה ולפיה לראש התנועה צריכה להיות הזכות לקדם מועמדים ברשימה כמו מעוז. בואו ונאמר כי בכל עשירייה יהייה משוריין של היו”ר, אך בפועל אין מצב כזה
וחבל.
הסיכוי של מעוז לזכות במחוז דן הוא מאוד נמוך. ההערכה שלי כי במתכונת ההתמודדות של מעוז הסיכוי שלו הוא נמוך. מבלי לקבוע את המנצח במחוז אני מהמר כי הוא לא יצליח לעבור את אלה שנתמכים ע”י השטח : אורי פרג’, נורית דיין, גדי בשרי ויוסי פוקס. כל הארבעה מוכרים ע”י השטח יותר ממעוז ורבים כבר בעת הזאת מחוייבים.
לכן זריקתו של מעוז לגוב האריות בדן הייתה מהלך מוטעה ויתר על כן, לא נעשתה עבודת הכנה. תנו לי שם אחד ששפר היה איתו בקשר בשנה האחרונה. אין. אחת הדמויות שהייתה מאנשי נתניהו כבר שנים רבות, קיבלה טלפון ממעוז. “היפנו אותי מלשכת נתניהו שאקבל תמיכה בבחירות”. התשובה הייתה מהירה : “אני מחוייב לפרג'”. כך הייתה התשובה גם אצל האחרים, וגם שיחה של קדוש וגיל שפר כבר לא עזרה.
בקיצור, לשכת נתניהו מנותקת מהליכוד.
צריך לזכור כי גם בבחירות הקודמות נתניהו השתעשע ברעיון שהוא יקדם מועמדים ע”ח השטח ונחל תבוסה צורבת בכל האזורים למעט תל אביב. בסביבת מעוז היה השבוע האחרון שבוע שהחל בהתרוממות הרוח והפך לשבוע שפל רוח. עכשיו התקווה של שלמה מעוז היא רק שנתניהו יקדם אותו ברשימה גם אם יפסיד, אך האם נתניהו יקדם אחד שהפסיד לדמות לא מוכרת?

מאיר מלכה
המוצנח של חיים כץ בשפלה. אין ספק כי חיים שם את יהבו על האיש שלו בשפלה כאשר את כל התמיכה שלו שם במי שנראה הכי לא מתאים לליכוד. מלכה הוא חרדי שלפי השמועות הוא אפילו שומר נגיעה מנשים.
כלומר שהוא חרדי מהקיצוניים. כץ עשה מהלך כאשר הוא מריץ מועמד שהוא כל האנטי מהליכוד מול מועמד שנתמך
על ידי השטח כמו דוד ביתן. המאבק הוא של דוד מול גוליית – או דוד מול כץ. דוד ביתן הוא המועמד המוביל בשפלה. כבר הזכרנו בעבר את הנושא. אין ספק כי המאבק לא הוכרע כי חיים כץ שהיה בפורום G (פורום יוצאי
גורגיה) אמר שם תתמכו במלכה הוא יותר חשוב ממני. המאבק בשפלה הוא אחד מהמאבקים הכי מעניינים שיש.
וכפי שחיים אומר על מלכה אומר דוד ביטן רק לא חיים כץ.
כאשר יספרו הקולות נראה מי יפגע יותר.

נשים
מי תהיה האישה ראשונה בליכוד? על המערכה מתמודדות לימור לבנת, גילה גמליאל, לאה נס,מירי רגב וציפי חוטובלי. כל אחת מהן מביאה להתמודדות משהו אחר.

לימור לבנת מביאה להתמודדות ותק רב ונסיון שאין לו מתחרה וכן ראינו בשנה האחרונה קמבק חזק של לימור. אם לפני כשנה וחצי היה נראה כי לימור נמצאת בסוף הדרך עכשיו ההרגשה היא שלימור חזרה לקידמת הבמה והפכה להיות דמות מאוד דומיננטית בליכוד. יתר על כן יש לה קדם של עשייה מול הנבחרת של העבודה.

לגילה גמליאל יש את הרקורד של עשייה ובסיסי תמיכה חזקים בשטח. אנשי גילה עשו מפקד וכן גילה הייתה בקשר עם הפעילים לאורך כל הקדנציה גילה גמליאל מאוד ממוקדת מטרה לא ליפול שנית כפי שהיה ב2006.

לאה נס הייתה בבחירות הקודמות האישה הראשונה בליכוד. אז ספדו אותה והיא הצליחה לפרוץ את העשירייה הראשונה, כך היא מגיעה להתמודדות הזאת עם נסיון מוכח של יכולת לנצח בתוך הליכוד.

תופעת מירי רגב היא תופעה מיוחדת במינה. מירי היא השם החם בליכוד. היא הצליחה לחדור לליבם של חברי הליכוד ואפילו בחלק מנאמני נתניהו אנחנו רואים תמיכה במירי למרות שהיה כעס עליה בתחילת הקדנציה.
אין ספק כי למירי יש את זה.

ציפי חוטובלי, ציפי נתמכת חזק ע”י חובשי הכיפות בליכוד ואין ספק כי לציפי יש תמיכה גדולה רק צריך לזכור כי חובשי הכיפות מחויבים גם לעוד נשים, אך ציפי עומדת לקבל את המאה אחוז שם, גם יוצאי גרוזיה שמים אותה ובעיניהם יש חשיבות רבה שהיא תצליח.

ללא ספק המאבק הזה שנמצא מאחורי הקלעים של הליכוד הוא אחד הטעונים ביותר והכותרת היה מי תהייה האישה הראשונה .

מיקי איתן
מיקי מזכיר את המשפט שקיים בצבא – “בכל מקרה תישאר בקבע תגמור סגן אלוף עם פנסיה”. כך הוא בכנסת בכל סיבוב. הוא ההימור הבטוח כי ילך הבייתה אך בסופו של יום הוא מצליח להתברג ברשימה. אך הפעם זה נראה באמת סופי. רבים בתנועה כבר לא קונים את הספינים שלו. רק תזכורת קטנה מיקי היה ממקימי השדולה
בכנסת למען ההתישבות ביש”ע ואחר כך החלוץ של ההסכמה על חלוקת הארץ. איתן היה ב97 נגד החזרת הכח למרכז ועכשיו הוא בעד, הרשימה ארוכה.
אפילו עכשיו כאשר נתניהו הביא את ההסכם עם ליברמן איתן היה נגד. איתן ניסה לאסוף חתימות להצבעה חשאית, ואפילו קיבל את האפשרות להגיש את החתימות עד השעה שש כלומר שעת האפס. איתן עמד בכניסה לישיבת מרכז הליכוד וביקש מהחברים לחתום. רובם דילגו עליו בבוז. אחדים מהם שאלו אותו למה אתה מביך את הליכוד, יעלה על דעתך שנבטל את ההסכמה.
וכך הגיע מיקי לשעה שש בלי חתימות. השמועה אומרת כי איתן לא עבר את סף ה – 300, וכך כאשר הייתה הצבעה גלויה היחיד שעמד על הכיסא והצביע נגד היה איתן.
לכן ההרגשה שלי היא שבוחרי הליכוד מסמנים את איתן כמי שהיה, ראה, נהנה וצריך ללכת.

הבועה של יאיר
יאיר לפיד הציג את הרשימה שלו ומה שברור הוא כי יאיר בחר בחברים שלו, הרי זה הכי מושחת שיכול להיות : לפיד בחר את מי שיוכל לגנוב סוסים איתו, לכן העדיף את שלח על מיקי לוי, כבר כאשר הודיע כי חברו הרב שי פירון מיועד למקום השני כאשר איש הביצוע מספר אחד מאיר כהן ראש העיר של דימונה יהיה מספר שלוש. רק זה מראה כי בבועה של לפיד אולי מבינים תקשורת אך לא מבינים כיצד מרכיבים רשימה.
מאיר כהן היה צריך להיות מספר 2 ומיקי לוי היה צריך להיות מספר 3 אך לפיד מעדיף חברים על טובת המדינה, הבועה הזאת עוד תתפוצץ, כאשר אנחנו רואים את פרי הגזלן מסלקום הוא אפילו לא מביע חרטה על מה שעשה. הוא מאשים את המדינה. הוא מסביר כי המדינה נתנה לו את האפשרות לגזול את הלקוח וכך עשה. אז כאשר
יעמוד בראש משרד כלכלי האם ימשיך לעשוק את האזרח, כלומר יש עתיד לטיקונים אצל פרי?

צעירי הליכוד
מעולם לא היה מצב כזה בקרב צעירי הליכוד כמו עכשיו. עד כדי כך שהצעירים היו ללא עשייה אמיתית בכל הקדנציה האחרונה שפשוט נעלמו, אפילו המאבק על מקום ברשימת הליכוד הפך להיות לא מעניין. ראו במשאל שהיה בקרב המגזר הלא יהודי הצביעו כאלף וחמש מאות איש, בצעירים כמה עשרות. זה תוצאה של מיקום
ואי עשייה אמיתית בליכוד הצעירים נתנו גז עם קלאץ’.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דניאל טאובר, מנכ”ל הליכוד אנגלוס, מודיע על מועמדותו לכנסת

אלי חזן

הדת היהודית תקדים את הפריימריז ?

אלי חזן

קיש עותר לבית הדין : “דחו את הבחירות. אני במילואים”

אלי חזן

סוסן אחיתופל

אריק זיו ויזר

ברק נחתך על ידי יעלון

אלי חזן

ריבלין בסיור בדרום : “ממשלת ישראל חייבת לתת אופק לתושבי הדרום”

אלי חזן
דילוג לתוכן