21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

ריבלין בסיור בדרום : “ממשלת ישראל חייבת לתת אופק לתושבי הדרום”

יו”ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין סייר הבוקר (ג’) בכפר עזה, במועצת שער הנגב ובנתיבות. ריבלין נפגש עם תושבים בכפר עזה ועם תלמידי כתות ה’ וצוות המורים בבית הספר שער הנגב כדי להתרשם מקרוב על מצבם של תושבי הדרום לקראת הכינוס המיוחד של הכנסת, שיתקיים בהתאם להנחייתו של ריבלין כבר ביום חמישי הקרוב, ויוקדש למצב בדרום.

 

 

   

ריבלין שנפגש עם תלמידי כתות ה’ במהלך ביקורו בבית הספר שער הנגב למד מהם על הלך הרוח ביישובי הדרום. במהלך ביקורו שאל ריבלין את אחד הילדים: “האם היית רוצה להישאר לגור בשדרות או לעבור לתל אביב?” והילד ענה: “אני רוצה לגור רק בשדרות”. מאידך שמע יו”ר הכנסת את תחושת המחנכים ש“הסבלנות פקעה ולא ניתן להישאר כאן יותר”. במפגש עם תושבים בכפר עזה סיפרה לריבלין אחת המשתתפות שכאם לארבע ילדים בכל אזעקה היא ניצבת מחדש מול  הברירה האיומה “למי מילדיי עלי לגשת ראשונה”, התושבים גם סיפרו על השפעת מצב החרדה המתמשך על תפקודם של הילדים.  

   

ריבלין  התייחס ללחצים שהופעלו עליו לא לקיים את דיון מיוחד בכנסת בתקופת פריימריז. ואמר “בעצה אחת עם ראש הממשלה החלטתי שלמרות הלחצים וההתנגדויות הכנסת לא יכולה בתקופה זו להתעלם ממה שמתרחש בדרום. חייבים להתחשב במצבם הקשה של תושבי הדרום הנאלצים בתוך עשר שניות לברוח למקום מסתור בשל התקפות טרור בדמות פמצר”ים או גראדים. אלה אנשים שחיים יום בצל האיומים. איום יכול להיות לתקופה. אבל לא ניתן לחיות בצל איום מתמיד. “  

   

ריבלין הוסיף כי:” ממשלת ישראל חייבת לתת אופק לתושבי הדרום, הנחישות כאן היא חזקה אבל היא לא בלתי מוגבלת. חייבים למצוא דרך להפסיק את העויינות כלפי מדינת ישראל והתושבים החיים כאן. זה בלתי נסבל שילדים לא הולכים לגן ולבית הספר, ושהורים חיים במצב מתמשך של חרדה קיומית. אלו לא רק דברים שמשבשים את החיים אלו דברים שמדאיגים אותנו מאד”.  

   

ריבלין התרשם מהטענות של התושבים כלפי הטיפול הלקוי : “יש טענות על הבטחות שלא מקוימות, ועל חוסר כלים בידי ראשי המועצות, גופי החרום, והמחנכים. טענות אלו יבדקו לגופם ואנו חייבים למצוא להם פתרון מהיר”. בסיום ביקורו פנה ריבלין לנתיבות וסייר עם ראש העיר יחיאל זוהר בבית שנהרס מירי קאסם, ובבית ספר תיכון לבנות (אולפנה) של נתיבות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

טאובר: “לדחות את הפריימריז, לא ראוי לעסוק בבחירות כשחיילינו בחזית”

אלי חזן

מה באמת הוחלט לגבי משבצת העולים?

אלי חזן

זלמן שובל מצטרף למירוץ

אלי חזן

קטי שטרית וההון האנושי – החלה במסע הבחירות

אלי חזן

כך עשויה להיראות רשימת “הליכוד ביתנו”

אלי חזן

ח”כ חיים כץ: קבלן קולות או קבלן ביצוע?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן