22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

ברק נחתך על ידי יעלון

המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים התארח היום במועדון המסחרי והתעשייתי ופתח צהר לדיעותיו לקראת הבחירות 

 

על הבחירות:   

אני מעריך שבמידה ונראה את הליכוד זוכה במנדטים הרבים ביותר, זה יהיה על בסיס הקואליציה הנוכחית, למעט סיעת העצמאות. מי שירצה להצטרף, שיצטרף. אני מסויג מכניסות לפוליטיקה של אנשים שמבחינה חוקית יכולים להיכנס, אבל מבחינה ציבורית זה לא קביל. אני גם רואה כתופעה שלילית מפלגות אווירה. פעם קוראים לזה ד”ש, שינוי, גמלאים ועכשיו יש תופעה חדשה. זה נובע כתוצאה מהצבעה לעומתית, וגם מהצורך לתקווה חדשה. גם אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שבחיים לא קיבלו החלטה. אבל מה הדרך, מה האידיאולוגיה, מי האנשים, איזה ניסיון יש להם? פה לדעתי יש לא מעט בוחרים שמשחיתים את קולם לריק. לכן אני גם בעד העלאת אחוז החסימה. 

על הדרום:

רצועת עזה היא מצב מורכב. אני חושב שלכאורה התנתקנו מעזה אבל בעצם לא התנתקנו. העולם מחשיב אותנו כמי שאחראים לנעשה שם. אנחנו מספקים להם חשמל שאיתו הם מייצרים את הרקטות שהם יורים עלינו. אנחנו מספקים להם מים ואנרגיה והם שמשתמשים בנו נגד זה. אם יש התנתקות, אז הייתי רוצה התנתקות מוחלטת. שיתפילו לעצמם מים, שתהיה אנרגיה שלהם, שיהיו מחוברים למצרים. אז המצב יהיה יותר ברור.המדיניות שלנו מול הרצועה היא להרתיע. סיכול ממוקד אצלם זה אירוע משמעותי. זה לא מצב יציב. ולכן ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. גביית המחיר מהם היא שמבססת את ההרתעה. אם לא הייתה הרתעה כזו היינו סופגים רקטות יום יום.

חמאס השתמש בכללי המשחק הדמוקרטיים כדי לנצח בבחירות. ברגע שהוא התבסס הוא יכול להיות מועף רק על ידי מהפכה, לא על ידי בחירות. כשהחמאס השתלט בעזה הוא הוציא להורג את האופוזיציה. זו לא דמוקרטיה. דמוקרטיה שאני מאמין בה היא על ידי חינוך. אם אין חינוך לסובלנות, לחופש הביטוי, זכויות אדם, זכויות נשים, אז על איזו דמוקרטיה אנחנו מדברים?

על מצרים:

מצרים תהיה לא יציבה תקופה ארוכה. מבחינה כלכלית, המצרים יצטרכו להאכיל 87 מיליון פיות. מבחינה ביטחונית, הגבול היחידי שלא מאיים על המצרים הוא ישראל. אבל זה מצב ביטחוני מאוד בעייתי, כשמבחינתנו הבעיה העיקרית היא סיני. חצי האי סיני הפך להיות גן עדן לטרור. ניצול של אי משילות ואי נחישות שהתחילה עוד בימי מובארק, כך שאפשר לבסס בסיני תשתית של גורמי טרור, מאל קאעידה, נתמכי איראן ופלסטינים שנוח להם לצאת מעזה. סיני היא מצרית ויש לנו עם מצרים הסכם שלום. אנחנו לא עושים סיכול ממוקד בסיני, ואז חופש הפעולה של המחבלים הרבה יותר גדול. אנחנו תובעים מהמשטר המצרי נחישות והחלת ריבונות, וזה יעמוד למבחן. המשטר הזה ניסה לפתוח את הנספח הצבאי בהסכם השלום, ומבחינתנו זה לא בא בחשבון. אם הם רוצים להכניס כוח צבאי כזה או אחר, נדבר על זה. אבל זה יהיה תקדים מאוד רע אם נתחיל לפתוח הסכמים.

הנשיא מורסי הוא איש אחים מוסלמים, אבל בהתבטאויות שלו הוא כבר נזהר. הוא לא מזכיר את ישראל אבל מנגד הוא נאלץ לעבוד לפי אילוצים. למרות שהוא היה מאוד רוצה לפתוח את הסכם השלום, בסוף הוא נאלץ להגיד שהוא מחויב אליו. כי אם זה לא היה קורה, הכסף האמריקאי היה מפסיק לזרום. זו ריאליות פוליטית. לכן הסכם שאינו מגובה באינטרסים לא שווה את הנייר שחותמים עליו.

על הפלסטינים:

אבו מאזן לא אומר שתי מדינות לשני עמים ומכחיש את קיומו של העם היהודי. הוא גם לא אומר שהסכם זה הדבר שיביא לסוף הסכסוך וקץ התביעות. הוויכוח אצל אבו מאזן הוא על עצם קיומה של מדינת ישראל. לכן מנהלים סכסוך ולא פותרים אותו. אנחנו חסרי סבלנות, במיוחד ביחס לגורמים באזור. אצלם יש עיקרן של סבלנות, העיקר לחתור לעבר היעד. הרי כשקונדוליסה רייס שמעה את ההצעה של אולמרט היא הופתעה מהנדיבות, אבל אבו מאזן סירב לה מיד. אני לא הופתעתי מתגובתו, כי מבחינתו להסכים לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים זה הרה אסון. הוא צריך את הסכסוך מתמשך לאורך זמן. גם כל עוד מחנכים ברשות לחגור חגורות נפץ ולהתפוצץ עלינו, לא יהיה שלום או דיו קיום. זה קריטי. אבל אנחנו מאשימים את עצמנו. עכשיו העם בישראל מבין שניסינו וזה לא עובד. אין לאבו מאזן שום עניין להגיע להסכם איתנו, אבל הוא יאשים אותנו. בעשרים השנים האחרונות הפיגועים הקשים ביותר הייתה בתקופה של ויתורים. לכן אנחנו צריכים עמידה איתנה.

על איראן:

המשטר האיראני הוא הגורם המרכזי לאי היציבות במזה”ת כי יש מעורבות איראנית בכל סכסוך במזרח התיכון. זה משטר עם שאיפה בלתי נתפשת להקמת חליפות אסלאמית-שיעית בכל העולם. בדרך כזו או אחרת צריך למנוע מהמשטר האיראני יכולת גרעינית צבאית, אחרת זה יהיה סיוט לא רק לנו אלא לעולם. צריך להפעיל לחץ על המשטר האיראני, כדי שיגיע לדילמה של פצצה או הישרדות. צריך להיות בידוד מדיני, לחץ כלכלי, תמיכה באופוזיציה ואופציה צבאית אמינה ברקע. זו אופציה שקודם משכנעים את המשטר שיש במערב נחישות ונכונות להפעיל כוח. כדי להימנע מהצורך להפעיל אופציה צבאית צריך להתכונן להפעיל כוח.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שטייניץ אופטימי לגבי היחסים עם אובמה

אלי חזן

כנס בחירות ברעננה

אלי חזן

על אידיאולוגיה, כסאולוגיה ו”עמוד ענן”

אלי חזן

הנחילים מקדימה : עכשיו אבי דיכטר בדרכו לליכוד

אלי חזן

דני דנון – 121 – חושב ימין! עושה ימין!

אלי חזן

וואלה!?? תמונת מצב של הדילים בליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן