20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

ארוכה הדרך לחרות !

יצאנו ממצרים אך מצרים נשארה בנו, גלנט  אורן שביל הוא בושה, הכניעה לשמאל היא רק קצה הקרחון, הרצוג מארח וסער מערבב, רק עפיף נשאר בחוץ, כאשר הגשש הפך להיות חיוור. 

עברנו את פרעה ואת אובמה -נעבור גם את ביידן

אנו נכנסים לחג הפסח. זה חג של אחדות אבל יש בסיפור של יציאת מצרים את זרע הפלגנות. כבר אז נתגלו ניצני הסרבנים. 

ומה הקשר הנוסף שלנו למצרים? גם אנחנו הולכים בדרכי המצרים. כפי ששם השלטון נקבע על ידי הגנרלים שבוחרים שופטים כך גם אצלנו הגנרלים הם אלו שקובעים כיצד תתנהל הממשלה והפרלמנט. אם בדמוקרטיה אנו מדברים על הפרדת רשויות, אז שלטון בחסות כוחות הביטחון -הם קובעים הכל ואנחנו נשארנו העבדים שלהם.

ולכן כאשר נאמר בליל הסדר : “כי יצאנו מעבדות לחרות” עלינו לא לשכוח שאנו נמשיך להילחם כדי להגיע לחרות.

גלנט

בשבוע שעבר שלחתי מכתב גלוי לגלנט. תקציר הפנייה לא עסקה בשאלה מה ואיך הוא הסתדר עם נתניהו, אלא איך יכול להיות שמי שאחראי על מיון לוחמים לסיירת מטכ”ל ישאר בתפקידו הזה לאחר שהתברר מעל לכל ספק ברור שמדובר בגזען. כיצד יתקיים שוויון הזדמנויות אצל אחד כזה?

איך יכול הרמטכ”ל, וגם שר הביטחון, לתת לו להיות יום אחד עם המלש”בים?

למה הדבר דומה? לתת לאנס למיין חיילות.

בסוף הטור המכתב המלא לגלנט

נכנענו

השבוע ישבתי בבית קפה בצהלה.ניגש אלי איש מבוגר ואמר לי : “אתה לא ביביסט”. הסתכלתי אליו ואמרתי : “למרות קביעתך, אז כן, אני ביביסט”.

ואז אמרתי לו : ניצחתם השבוע. הכנעתם אותנו. והוא אמר לי: ננצח רק כאשר הליכוד ונתניהו לא יהיו בשלטון. ואז אני אומר לו : נניח שתורידו אותנו. לפיד יהיה ראש ממשלה.  יעברו כמה שנים ואנחנו נחזור כי הדמוגרפיה היא לטובת המחנה שלנו. ואז הוא אמר : ברגע שאנחנו נכבוש את השלטון אתם לא תחזרו כי אנחנו נחנך אתכם. נכניס אותכם למחנות לחינוך מחדש.

אתה מתכוון כמו מאו וסטאלין. בלי למצמץ.

צחקתי ואמרתי לו וואלה אתם דמוקרטים .

והוספתי : אתה מזכיר לי יותר את הקאפו ששירת את הנאצים.

השיחות אצל הרצוג

מה שברור הוא כי מהשיחות האלה לא יצא כלום. מרגע שגנץ שם את סער בראש המשלחת שלו, מהשיחות האלה לא יצא כלום.

סער ידאג שלא תהיה הסכמה. איש זה מגיע מתוך מוטיב של שנאה כאשר אין סיכוי שהוא יסכים למשהו. סער, לפיד, אהוד ברק, אהוד אולמרט והשופט ברק – כל אלה הם חרוזי הרעל על גרונה של המדינה. כבר במתווה שהוא הביא ראינו כי הוא מוביל רק לחיזוק המערכת המושחתת.

השיטות הן אותם שיטות כאשר השבוע אנחנו רואים כי הדיפסטייט מוציא הודעה שיהייה גישור בין נתניהו לפרקליטות. עוד בלון ניסוי שלהם כי הם מפוחדים מהמשך המשפט של נתניהו.

כי ברור להם שמי שצריך בסוף לעמוד למשפט זה אלו שתפרו את נתניהו.

עפיף 

סבתא בישלה דייסה ולמי לא נשאר ?לעפיף. כך מרגיש היום ערב הפסח עבד עפיף מועמד הדרוזים לכנסת. כך נכנסו כל המחוזות והמגזר שהוזז הכי הרבה משלם את המחיר ואין אף מתפטר מהשרים לטובת מועמד המגזר.

הגשש החיוור

הם אמנם מייצגים את העמך אבל מאז ותמיד הם היו נטועים בשמאל. כבר בבחירות 1984 הם יצאו בגלוי והיו חלק מקמפיין הבחירות נגד בגין מולם עמד אז ספי ריבלין וספי הביס את הגשש ובאמת הפך אותם לחיוור.

השבוע ראינו את גברי שיוצא נגד הרפורמה ומלגלג על שינוי השיטה של בחירת השופטים ומביא לדוגמה את המערכון של השופט ובית”ר.

אז גברי אני מביא לך את המערכון : ככה בנוי בית המשפט- כמו ישראבלוף. אתה הבנת זאת גברי.

מכתב שהוצאתי בשבוע שעבר לגלנט

מכתב גלוי לגלנט 

‏יום חמישי 30 מרץ 2023

לכבוד:

חה”כ יואב גלנט

שר הביטחון

 

מכובדי שר הביטחון,

 

צה”ל הוא צבא העם, ועל כך אין חולק. תפקידו של הצבא הוא לא רק להגן על מדינת ישראל אלא לשמש גם ככור היתוך עבור החברה הישראלית. משרתים בו צברים לצד עולים, יהודים לצד לא יהודים, וניתן למצוא בקרב החיילים ייצוג לכל המפלגות שעל הקשת הפוליטית. אך מהרגע שחייל בין אם בסדיר ובין אם במילואים עוטה עליו את המדים, חובה לשים את כל המחלוקות הפוליטיות בצד, אחרת, נאבד. כך אני לפחות חונכתי מבית אבא.

תסכים איתי, כי סרבנות על רקע פוליטי היא דבר מסוכן ביותר שאסור לתת לה לעבור על סדר היום. לכן תמוה בעיניי מדוע שמשהתחילו תופעות גילויי הסרבנות של קצינים שונים במילואים, לא טיפלת בתופעה כפי שהיה מצופה משר ביטחון לעשות, ואפשרת לה להגיע למצב שבו מערכים שלמים שמבוססים על חיילי מילואים הודיעו כי הם מסרבים לשרת. אך בכל זאת אדון אותך לכף זכות כי אני סמוך ובטוח שאתה מבין את הסכנה הקיומית למדינה הנובעת מן התופעה ניסת לעשות פעולות מאחורי הקלעים והרחק מעדשת המצלמה והמיקרופונים.

אולם יש דבר מרגיז אותי באמת ועל כך איני יכול לשתוק ואסור לעבור עליו על סדר היום, על פי דיווח שהופץ ברשתות החבריות, אחד ממובילי מחאת המילואימניקים, סא”ל במיל’ אורן שביל, שקרא באופן גלוי לסרבנות, ומשרת כמג”ד 214, ובמסגרת תפקידו הנוסף במילואים (כך על פי הפרסום) הוא אמון על תהליך המיון של מלש”בים ליחידות מובחרות. אדוני שר הביטחון, בעיניי קצין בדרגתו ובתפקידו המאיים בסרבנות, בניגוד גמור בעיניי לערך הרעות והדוגמא האישית, שהם מן הערכים החשובים ביותר שעליהם מבוסס האתוס של צה”ל, לא יכול ואסור שייקח ולו חלק קטן ביותר במיונים של טובי בנינו ליחידות שהן מן הטובות בצה”ל. 

אני עצמי, לא הייתי קצין וגם לא הייתי לוחם אמיץ ומעוטר כמוך, אך הרשה לי לעוץ לך עצה, דווקא בגלל שהצבא שלנו הוא צבא העם, הוא צריך לייצג את כלל חלקי העם, ימין ושמאל, יהודים ומי שאינם יהודים. אסור להמשיך להסכים לתופעה (שכנראה הפכה כבר למדיניות של ממש), שמשום מה מתקיימת בצבא, שבמסגרת מי שגר במרכז יגיע בקלות יותר ל-8200 מאשר מי שגר בפריפריה, שחייל ממוצא אשכנזי ימצא את עצמו מתקבל בקלות גדולה יותר לסיירת על פי חייל ממוצא מזרחי.

ייתכן שייקח עוד זמן רב עד שחברה הישראלית וצה”ל שמשמש או אמור לשמש כבבואה שלה, יתאוששו מהפצעים שנוצרו בכולנו על רקע אירועי השבועות האחרונים. ייתכן שלטייסים ולטכנאים יקח זמן לרכוש שוב אמון וכבוד אחד כלפי השני. לכן אסור שגזען וסרבן יקבע מי יצטרף לסיירת. כך לא מתקנים את המערכת, כך ממשיכים להרוס אותה, וממשיכים להגדיל את השסע. 

 

בכבוד רב,

אריק זיו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחירות לועידה ולמרכז – עכשיו!

דניאל נחמיה

גנדי נרצח פעם שניה

אריק זיו ויזר

רוצה תפקיד : תחליף את השם לשולץ

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

המסר של ח”כ פלוסקוב לשבת

אריק זיו ויזר

אמסלם : “פוליגרף חובה לקציני משטרה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן