23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

בחירות לועידה ולמרכז – עכשיו!

לפני כשנה, בספטמבר 2020, הגישו אלעד מלכא ואמיר וייטמן עתירה לבית הדין של המפלגה לקיום בחירות למרכז ולוועידה, בטענה כי הליך הבחירות האחרון שנעשה התקיים בשנת 2012 (אז, לפני 8 שנים; כיום – לפני תשע שנים!). בעתירה ציינו, כי "יחסו הכוחות במרכז המפלגה – המוסד העליון של התנועה – מבטאים את הרכב התנועה נכון לשנת 2012".

במועד ההגשה המקורי של העתירה, יכולנו להבין, אולי, מדוע המשיבה בעתירה (מפלגת הליכוד), לא התפנתה להגיב לדברים, או לכל הפחות לציין את הטעמים מדוע אין לה את היכולת להתייחס אליהם. אולם כיום, תשעה חודשים לאחר מועד הגשת העתירה המקורי, נולדה ממשלת שמאל בישראל – והגיעה העת לקבל החלטות משנות סדרי דברים!

טיעון אחד מרכזי חזק דיו כדי לקעקע כל טענה בגנותה של מפלגת הליכוד הוא עצם היותה המפלגה הדמוקרטית ביותר בישראל, ומבין הבודדות שעוד מקיימות הליך פריימריז ליושב-ראש ולרשימה. מכאן לא ברורה ההתעלמות מצד התנועה מן העתירה, שעניינה נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו – החל מדור המייסדים ועד לאחרון המתפקדים מהשבוע האחרון.

אם עד שלשום יכולנו לקבל בהבנה את היעדר הפניות לענות לעתירה, הרי שכיום הבקשה לקבל תגובה מצד המפלגה היא בגדר דרישה לגיטימית – שאם לא כן, אין כלל צורך במוסד מעין-שיפוטי במפלגה. אבל בית הדין הוא לא בובה על חוט, ומן הראוי שיתייחסו לעתירות המתקבלות בו – כי במפלגת הליכוד אין מראית עין של דמוקרטיה – הדמוקרטיה היא נשמת אפנו!

המציאות בה אנו חיים כעת מחייבת קבלת החלטות על מנת להיערך ליציאה מספסלי האופוזיציה וחזרה להובלת הממשלה, כפי שהבטיח לנו ראש הממשלה לשעבר נתניהו, "We will be back". אחת הדרכים להיערך נכון לקראת קבלה מחודשת של הגה השלטון, הוא ליכוד השורות ויצירת מערכת בחירות פנימית על מנת לחדש, לרענן ולתת לכל מי שמעוניין בכך להיות חלק מפעילותה של התנועה. משך סיבובי הבחירות האחרונים יצאנו אל השטח, גייסנו תומכים, פקדנו אנשים בהמוניהם – והגיעה העת לתת ביטוי לקולות נוספים ולגוון את המערכת.

באותה המידה שלא היו מתקבלות תוצאות פריימריז מ-2012 לשם קביעת רשימת התנועה לכנסת, כן יש לקיים הליך בחירות פנימי, למרכז ולוועידה, בהיותם גופים בעלי משמעות ייחודית לקראת מערכת הבחירות הבאה. אלה יקבעו את סדר היום, וישקפו בצורה נאותה את רצון המתפקדים והתומכים במפלגה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ערבובים ברמת גן

אריק זיו ויזר

ח״כ קיש: "לעכב את ההצבעה על התקציב עד שיחשפו ההסכמים מול רע״ם"

מערכת ליכודניק

היצירתיות של ח"כ קיש

אריק זיו ויזר

פורום ביחד מקרבים בין יהודים ללא יהודים : התארחו ברהט אצל קרינאווי

מערכת ליכודניק

The leader who introduced Mizrahi Jews to the Israeli political arena

Eli Hazan

מקור הפלגנות בעם ע"פ יוסי חביב

יוסי חביב
דילוג לתוכן