22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
עמנואל ויזר

אילן, ענפים ופירות באושים – תגובה ליעקב מאור עו”ד עמנואל ויזר

בהתייחסותו לישיבת המזכירות האחרונה, מבהיר ידידי יעקב מאור כי הוא דווקא תומך בשריונים מכיוון ששריון מספר קטן של אנשים, יכול להביא לליכוד תוספת מנדטים בכנסת. לחיזוק דבריו, מביא יעקב מאור מדברי ז’בוטינסקי שדימה את התנועה הרוויזיוניסטית לעץ שענפיו מסתעפים לכל צד ושיש לטפל בכל ענפיו ולשמור עליהם. לצערי, דומה שיעקב מאור טועה הן בדימוי והן במהות.

אכן, גם תנועת הליכוד אינה חד גונית ועליה לפתוח את שעריה למי שמקבלים את עקרונותיה ומבקשים להצטרף אליה – אך לא בכך מדובר הפעם. הנושא בו דנה המזכירות לא היה אישור הצטרפותה של קבוצת הידוענים לליכוד, אלא מתן הקלות שיאפשרו להם להבחר לכנסת הבאה בשם תנועת הליכוד. אין הם באים ואומרים כי הגיעו למסקנה שמצע הליכוד הוא המצע הראוי ואין הם באים לקדם את הליכוד אלא את עצמם. ביניהם יש מי שהבהירו כי הצטרפו לליכוד רק משום שלא קיבלו פניה ממפלגת העבודה, אחרים שכלל לא הצטרפו אלא ממתינים שמעמדם יובטח לפני שיאותו ברוב טובם להצטרף לליכוד ואחרים ששבים לנסות את מזלם בליכוד לאחר שנטשו אותו ונכשלו. מי שנוהג כך, אינו ענף הצומח מגזע משותף שבו יש לטפל ועליו יש לשמור. מי שנוהג כך דומה לאותן תולעים המכרסמות בגזע העץ ומחלישות אותו מבפנים עד שהוא קורס ונופל.
האם אלה האנשים שצריכים לייצג את הליכוד בכנסת? יותר מכך – האם אנשים אלו ראויים לכהן מטעמה של מפלגה כלשהי? האם אנשים אלו ראויים לחוקק חוקים עבור כלל תושבי ישראל? ייתכן ומדובר באנשים ברוכי כשרונות (לגבי חלקם – אין ספק שהם כאלה) אך חוט השדרה המוסרי שלהם פגום. אם נתניהו רוצה לנצל את כישוריהם, הוא רשאי למנותם לשרים מקצועיים בממשלתו או לכרות עימם הסכמים פוליטיים לאחר שיצליחו להיבחר בכוחות עצמם, אך הנסיון להפכם לחברי כנסת מטעם הליכוד פסול מכל וכל.
הנימוק בו משתמש יעקב מאור הוא תוספת המנדטים לליכוד בעקבות מהלך כזה. את הנימוק הזה מכרו לחברי מרכז הליכוד כשביקשו מהם לוותר על סמכותם לבחור את חברי הכנסת של התנועה – כאז כן עתה מדובר בנימוק שווא שפוגע בתשתית התנועה ובפעילותה מבלי לתרום לה דבר. אבל יתרה מכך – הבה נעצום את עינינו וננסה לראות בעיני רוחנו סיעת ליכוד גדולה בכנסת, נאמר 40 מנדטים. נמשיך ונתאר לעצמנו כיצד חוברות מפלגות נוספות לסיעת הליכוד ונוצרת קואליציה גדולה ויציבה של 70 חברי כנסת. הישג אדיר, הלא כן? אבל לא מדובר בדמיון – זו היתה נקודת הפתיחה של הליכוד בכנסת הקודמת ואת התוצאה הרי כולנו זוכרים ומדינת ישראל סובלת ממנה גם היום.
זאת ועוד – האם באמת יכולים “כוכבי שביט” אלו להביא עימם ציבור גדול של בוחרים? הרי לו כך היה הדבר, היה עוזי דיין מכהן כיום כחבר כנסת של סיעת “תפנית” וה”מצטרפים” האחרים היו זוכים למקומות של כבוד במפלגות אליהן השתייכו. העובדה היא, כי בין כל הידוענים הללו אין ולו אחד שמגיע עם הצלחה מוכחת בקלפי.
לפיכך, על חברי הליכוד להציג למזכירות הליכוד וליו”ר הליכוד עמדה ברורה התומכת בצירופו לליכוד של כל מי שפונה ומודיע כי קיבל על עצמו את עקרונות התנועה, אך דורשת ממנו להוכיח את נאמנותו לתנועת הליכוד לפני שיוכל לכהן מטעמה בכנסת. אין בהיותו של אדם סלבריטי, כדי לקצר את תקופת האכשרה הנדרשת.
אם לגבי קיצור תקופת האכשרה כך, קל וחומר לגבי המחשבה הנואלת לשריין לאנשים אלו מקומות ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת. שהרי מה היא מהות הבחירות הפנימיות?בחירות אלו נועדו להעמיד את המועמדים למבחן הציבור. המועמדים חדשים, מבקשים מציבור הבוחרים אמון ומי שכבר כיהן מתייצב ונותן דין וחשבון על התנהלותו.

במצב כזה, מי שזקוקים לשריון הם מי שאינם מוכרים בציבור, שכן רבים מהבוחרים נוטים שלא לתת אמון במי שאינו מוכר להם. לכן, התקבל בליכוד העקרון של שריון מקומות למועמדים חדשים במחוזות ובמגזרים בעוד שמי שכבר כיהנו כחברי כנסת או כשרים צריכים להתמודד ברשימה הארצית (ראוי לציין, שיש מפלגות שבהן מי כבר מכהן כשר או כח”כ נדרש להשיג אחוז גבוה במיוחד של תומכים באם ברצונו להמשיך ולכהן).
והנה, באה הצעה מוזרה זו והופכת את ההגיון על ראשו – דווקא את הסלבריטאים שאינם זקוקים לפרסום מציעים לנו לשריין ובכך למנוע מהם את הצורך לתת דין וחשבון על התנהגותם בפני ציבור הבוחרים. גם אם התנהגותם פסולה, הרי שעצם פרסומם היא התכונה המכשירה אותם, לפי טענה זו, לכהן כחברי כנסת – שהרי את עמדות הליכוד בוודאי שאינם מייצגים.
לפיכך, על כל מי שתנועת הליכוד יקרה לליבו לצאת בקריאה ברורה שתגיע לכל קומה במצודת זאב ותחדור מבעד לכל דלת חשמלית – קצנו בטרמפיסטים!!

כנגד הציטוט שהביא יעקב מאור, אני מוצא לנכון לסיים בציטוט מדברי הנביא ישעיהו:
“כרם היה לידידי בקרן בן-שמן. ויעזקהו ויסקלהו ויטעהו שורק, ויבן מגדל בתוכו וגם יקב חצב בו, ויקו לעשות ענבים, ויעש באושים”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שנאת חינם עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הסמרטוט והלכלוך עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

קריאה למגזר המייסדים ולגימלאים /מאת:עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הליכוד המתיישן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הליכודניקים האמיתיים באים

אריק זיו ויזר

סרחונו של דג

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן