20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מכשירים את מתפקדי ג’ואריש/ יומן פוליטי – אריק זיו

העניינים הפוליטיים בליכוד עלו השבוע לנקודת רתיחה גבוהה. כהרגלו בקודש שוב נפל מנהיגה הנבחר של התנועה בפח הבחישה הפוליטית. את מי הוא ישריין ובאיזו צורה ? האם תקום ועדה מסדרת ? חבל.
כל העיסוק בעת הזאת סביב נושא הבחירות הספציפי הזה הוא מיותר ומכניס בתנועה אנרגיות שליליות אשר לפעמים נראות כמי שמטות את מלוא תשומת הלב מהצורך בלשמש אופוזיציה ראויה לקואליציית השמאל של קדימה – העבודה – ש”ס.
בכל מקרה נראה כי ישנן שתי שיטות ריאליות או בעלות נזק מינימאלי עבור נתניהו והתנועה :

השיטה הראשונה היא שיטה שהייתי מכנה אותה “שיטת שרון”. כזכור, לקראת בחירות 2003 רצה שרון שבנו עומרי ייבחר לכנסת. לשם כך הוא כינס את “פורום – ידי בכל ויד כל בי ושמדינת ישראל תל לכל הרוחות – החווה” ואלו רקמו תוכנית בשיתוף עם ישראל – הרסתי את הדימוי הציבורי של הליכוד בעבודה מאומצת של שנים – כ”ץ. התוכנית התגלתה בעת דיון במוסדות התנועה. באחת הישיבות עלה יחיאל חזן והעלה הצעה כי חברי הכנסת לא יוכלו להתמודד במחוזות. ח”כ איוב קרא היה הראשון להבין שהתבצע פה מהלך של גניבת הצבעה והחל לצעוק לכיוון הנהלת הישיבה במילים קשות אך אלו סגרו את הדיון והחלו כולם בשירת התקווה.

השיטה השנייה היא שיטה דמוקרטית הרבה יותר. לכנס את המרכז בזמן הקרוב ולהחליט על שיטת הבחירות יחד עם החלטה כי יו”ר התנועה יוכל לשריין עד 3 מקומות ברשימה לחברים חדשים.

מאידך, עומדת תמיד האופציה להשאיר את שיטת הבחירות לרגע האחרון אולם בשיטה הזו יש פגם. שכן בימים אלו אנו עדים לפיקוח מחמיר, המצוין כשלעצמו משום שהוא מחמיר את אמות המידה המוסריות של נבחרי ציבור, בכל הנוגע לנושא מימון הבחירות. כך או כך החלטה של הרגע האחרון עלולה להוביל מתמודדים ועבור על חוק מימון הבחירות וזהו הדבר האחרון שהליכוד צריך כרגע.

לאחר הוועידה האחרונה עברה תנועת הליכוד למצער שינוי מהותי. זאת בשעה שגורמים עבריינים נכנסו לתנועה. קשה לשכוח את מאות המתפקדים מג’ואריש שרובם לא הצביעו לליכוד לאחר מכן. בלטה גם קבוצת החרדים אשר הגיעו בעיקר מירושלים, ושהצביעו לאחר מכן למפלגות שונות אבל לא לליכוד.

בעבר העביר הליכוד את “חוק נמרודי” שנועד למנוע התפקדות מהירה או בשמה האחר “התפקדות ארגזים”. כל מתפקד יוכל לבחור רק לאחר תקופת חברות מקדימה של 16 חודש.

יחד עם זאת, בתקופה האחרונה עומדת תנועת הליכוד להכניס את מתפקדים חדשים בדלת האחורית.

בהיסטוריה של הליכוד התפקדו למעלה מ – 450,000 חברים. בתוכם היו רבים שלא באו לקדם את האידיאולוגיה בה הם מאמינים אלא שהם הגיעו במפקד ארגזים. אגב אורחא, רבים מהם לא ידעו שהם התפקדו או שצריך לשלם עבור ההתפקדות דמי חבר – הכסף שולם עבורם על ידי קבלני קולות.

ההצעה לקצר שוב את תקופת החברות פותחת פתח מסוכן לתופעה פסולה שעלולה לחזור על עצמה כאשר יחזרו מתפקדי הארגזים. שוב יגיעו קבלני הקולות המקצוענים, אלה שהליכוד לא הרחיק כאשר הם הלכו להשפיע על הבחירות בקדימה כאשר זו הייתה מפלגת השלטון ועתה יחזרו להשפיע על הבחירות בליכוד בשעה שהליכוד עשוי לחזור ולהיות מפלגת השלטון.

נשאלת השאלה : האם בנימין – מדינאי גדול, רפורמטור ענק ואיש חזון אך פוליטיקאי קטן- נתניהו וישראל – הרסתי את הדימוי הציבורי של הליכוד בעבודה מאומצת של שנים – כ”ץ רוצים שוב את מתפקדי מאה שערים בירושלים ו/או מתפקדי עומרי מגואריש ו/או המתפקדים של נמל אשדוד ?

נתניהו שעמל על ניקוי האורוות בליכוד והפך אותו להיות אחת המפלגות הנקיות ביותר בפוליטיקה הישראלית הליכוד עלול על ידי הפסיביות הפוליטית שהוא נוקט לתת יד לזיהום המפלגה שוב. האם הוא רוצה בכך ? ודאי שלא אך התנהגותו הפסיבית מובילה אותו לכך. על מנהיגי הליכוד לעמוד על כך שכל מתפקד שלא שילם יעבור תקופת הכשרה.

ישראל כ”ץ מתהדר בנוצות כי המהלכים שלו הצליחו. אך ישראל כ”ץ שוכח כי הוא מהווה נטל ציבורי על הליכוד. זאת הסיבה שהוא יוצר מצבים שיעזרו לו ולמספר עסקנים, שבחלקם הגדול פקדו מתפקדים לקדימה, להשתלט מחדש על הליכוד.
השלמת מהלכיו של כ”ץ יחזירו את הליכוד לימים השחורים בהם הצוות כ”ץ – עומרי שרון ניהלו את התנועה.

כפי שכבר פרסמנו ב”ליכודניק”, הורה המפקח על הבחירות כי עובדי עיריות לא יוכלו לבחור את נציגי המפלגה למועצת העיר. לא היה ספק לרגע כי כאשר יפנה רועי שרעבי למפקח הפרצה הזאת תחסם.
מהלך זה משנה את המפה הפוליטית במועצות סניפים רבות את המפה ועלול ליצור מצבים אוונגרדיים שפניהן של מועצות מעיר יהיו שונות החל בנובמבר הקרוב.

זן נדיר הלך לעולמו
בזמן כתיבת שורות אלה הגיעה הידיעה המרה למערכת ליכודניק שחברת הליכוד מסניף ראשון לציון שוש קימחי נפטרה. שוש הייתה במשך שנים הבסיס של סניף ראשון לציון, כיהנה במשך שנים כחברת מרכז וחברת מזכירות. היא חלתה במחלה קשה ובשבועות האחרונים חלה הידרדרות במצבה. היום אנו נפרדים מחברה טובה שתחסר למשפחתה אך תחסר גם לנו.
יהי זכרה ברוך. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

לפיד תפס טראמפ

נתניהו אסף חפץ מיותר – יומן פוליטי -מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן