18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
עמנואל ויזר

הליכודניקים האמיתיים באים

האם שואף נתניהו לחסל את הליכוד בחסות דחיית הבחירות לועידה ?

ביום חמישי הקרוב, יכונס מרכז הליכוד בפעם השלישית בתוך חודשים ספורים כדי לשנות את ההחלטות שקיבל בעבר. הנימוק הנישא בפי עושי דברו של נתניהו הוא שיש להאבק במי שאינם ליכודניקים ומנסים להשתלט על הליכוד ולכן יש לאפשר לנתניהו לפקוד חברים נוספים לליכוד ולתת להם את 16 החודשים הדרושים כדי שיצביעו ויתמכו בנתניהו – שהוא כמובן הליכוד האמיתי. הליכודניקים האמיתיים באים, לשיטת נתניהו, מאותם מאגרים “איכותיים” עליהם הסתמך שרון – אותם אנשים שמוכנים להתפקד בכל עת ובלבד שתצמח להם טובת הנאה מכך.

ללא קשר להסכמה או התנגדות למדיניותו של נתניהו, הטענה החצופה והמקוממת הזו מעלה בזכרון את דברי הנביא ישעיהו “הוי האומרים לרע טוב, ולטוב רע:  שמים חושך לאור ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר”. כי הרי מה טוען כאן מי שמכהן כיו”ר הליכוד – מי שנמצאים בליכוד שנים רבות ודעתם אינם כדעתי אינם חברי ליכוד. מי שאינם חברי ליכוד כיום, אבל אני אפקוד אותם בדרכים שונות ומשונות בחדשים הקרובים, הם הם חברי הליכוד האמיתיים והם מי שצריכים להשפיע על דרכו של הליכוד.

אחד הלקחים החשובים מהארועים בליכוד בתקופת שרון היה הצורך בתקופת אכשרה של 16 חודשים שתמנע מפקדי ארגזים והתפקדויות פיקטיביות שאינן לטובת הליכוד אלא לטובת הפוקד. והנה, בא יו”ר הליכוד ומחזיר את הג’וארישים בדלת האחורית – במקום לבטל את תקופת הבחירות הוא דוחה את הבחירות עד שחייליו הממושמעים יהפכו ל”ליכודניקים אמיתיים”.  

כל מי שעיניו בראשו מבין שנתניהו שואף לחסל את הליכוד. מזה שנים שלשכת הליכוד לא כונסה והמרכז נאסף רק לצורך הופעות בתקשורת של נתניהו או מכח צווי בתי משפט. טענת נתניהו וחבורתו כנגד כינוס המרכז נעה בין “בעיות כספיות” (שלא מונעת ממנו לכנס את המרכז פעם אחר פעם למטרותיו האישיות שלו) לבין האיום ב”מושתלי קדימה” שנמצאים לדבריו במרכז הליכוד. גם מי שעוצם את עיניו לנוכח העובדה שנתניהו הוא מי שאיפשר לשרון להעביר את ההינתקות בכנסת ולפעול בניגוד להחלטת המתפקדים, לא יוכל להסביר מדוע רוצה נתניהו להנציח את כוחם של אותם “מושתלים” בכך שהוא מבטל את אפשרות קיומן של בחירות סדירות בליכוד.

צריך להיות ברור – ההצבעה ביום חמישי אינה הצבעה בנושא טכני. קבלת הצעתו של נתניהו משמעה כי לא ניתן יהיה לעולם לקיים בחירות בצורה סדירה. חוקת הליכוד קובעת כי שנה לפני קיום בחירות לכנסת לא ניתן לקיים בחירות למוסדות. נתניהו מציע שבחירות שלמוסדות שנידחו בגלל בחירות לכנסת יתקיימו רק שלש שנים לאחר הבחירות לכנסת (במקום שנה כיום) אלא שאז, גם אם לא יוקדמו הבחירות לכנסת, נמצא עצמנו שנה לפני הבחירות הבאות לכנסת – מה ששוב ימנע עריכת בחירות וכך הלאה…

ווינסטון צ’רצ’יל אמר ש”ניתן לרמות את כל האנשים חלק מהזמן וניתן לרמות חלק מהאנשים כל הזמן, אבל לא ניתן לרמות את כל האנשים כל הזמן”. מתקבל הרושם, שנתניהו מנסה להוכיח שצ’רצ’יל טעה . למרבה הצער, מצטרפים אליו חלק מהשרים והח”כים שנחשבו להגונים ואחרים נרתעים מלהרתם בגלוי להצלת הליכוד. הם מונעים ע”י תאוות שררה ושיקוליהם ברורים, אך התנהלות זו גם חושפת את העדרן של עכבות מוסריות ואת קוצר הראות המונע מהם לראות את הנזק האדיר שהם גורמים לליכוד ולמערכת הדמוקרטית בישראל.

האחריות להצלת הליכוד עוברת, לפיכך, אל כתפי חברי המרכז. הצבעה בעד הצעת נתניהו משמעה הכרזה של חברי המרכז כי אין ערך לתנועת הליכוד ולחוקתה. מי שסבור שיש לשמור על הליכוד כמפלגה פעילה ושתפקידם של נבחרי הליכוד לממש את המדיניות הנקבעת במוסדות התנועה, חייב להצביע ביום חמישי בעד הליכוד, בעד האידיאולוגיה ובעד היושר הציבורי – אבל נגד ההצעה הרעה שמעלה נתניהו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסמרטוט והלכלוך עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

קריאה למגזר המייסדים ולגימלאים /מאת:עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הליכוד המתיישן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

זו לא הדרך – זה לא הזמן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

סרחונו של דג

אריק זיו ויזר

אילן, ענפים ופירות באושים – תגובה ליעקב מאור עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן