19 באפריל 2024
ליכודניק
עמנואל ויזר

הסמרטוט והלכלוך עו”ד עמנואל ויזר

חזונם של מתכנני העיר תל אביב היה להקים עיר לבנה ויפה, להבדיל מיפו שכבר לפני מאה שנים היתה צפופה ומוזנחת. חזון זה היה אמור להיות מוגשם בשטח הקרוי “תל אביב ההיסטורית”, התחום מדרום וממערב לרחובות דיזנגוף, יהודה הלוי וצ’לנוב. באופן אירוני, שטח זה הוא בין המלוכלכים ביותר בעיר. אבל, מסתבר שאסור להתייאש. בליבו של שטח זה מצויה המצודה ובה כנראה יש מי שהחליטו לשקוד על מבצע נקיון בעיר. ומכיוון שלצורך עבודות נקיון יש צורך בסחבה, הם גם מצאו את הסמרטוט המתאים – תנועת הליכוד. אין אפשרות אחרת להסביר את דרך התנהגותם של מי שמתיימרים להנהיג את תנועת הליכוד.
הצהרתו של עמרי שרון שהציגה את חברי הליכוד כ”אינדיאנים”, חשפה גישה שהונהגה ע”י חבורתו של אריאל שרון. המאבק נגד דרכו של שרון, שהביא לעזיבתו ולהקמת “קדימה” היה אמור להביא לניקוי המערכת, אך מסתבר שדווקא מי שנבחרו להחליף את שרון ואנשיו מאמצים בחום את דרכם.
בדבריי אלה, אני מתייחס בראש ובראשונה לזלזול המופגן כלפי הליכוד ומוסדותיו מצד מי שעומדים בראש התנועה ובראשות המוסדות. שוב ושוב מנפנפים מולנו בדחליל ששמו “המושתלים של קדימה” כדי לתרץ את חיסול הסניפים ושיתוק המוסדות. תחת תירוץ זה, מרכז הליכוד אינו מתכנס כבר שנים אלא לצורך מתן במה להופעותיו של נתניהו בתקשורת, לשכת הליכוד אינה מתכנסת כלל ומזכירות הליכוד מכונסת רק לצורך תרגילים משפילים שנועדו לאפשר לגורמים בליכוד לצבור כח על חשבון ההתנהלות התקינה.
והנה, נדמה שהגיעה ההזדמנות להניח את הדחליל בצד ולהפטר מ”מושתלי קדימה”. מועצות הסניפים, המרכז, הלשכה והמזכירות – כל אלו אמורים היו לסיים את כהונתם כבר לפני שנים, אלא שמערכות הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות מנעו את עריכת הבחירות למוסדות אלו במועדן. חוקת הליכוד קובעת כי במקרה כזה, יש לערוך את הבחירות בתוך שנה מקיומן של הבחירות לכנסת או לרשויות המקומיות. משמע – על הבחירות בליכוד להערך עד חודש פברואר 2010 התחייבות ברוח זו נתנו לי באופן אישי גם גדי אריאלי – מנכ”ל הליכוד וגם השר משה כחלון – יו”ר המרכז.
ניתן היה לצפות שגם ללא התחייבות כזו יקפצו ראשי הליכוד על ההזדמנות לבחירה מחודשת של המוסדות שתאפשר להיפטר מכל אותם “מושתלים” עליהם מספרים לנו. לכן, נדהמתי לראות את התגובה שהוגשה לבית הדין של הליכוד ובה משמש הדחליל המרוט דווקא כתירוץ לשימור כוחם של “המושתלים” ע”י הארכת כהונתם של המוסדות הקיימים.
אבל מעבר לאירוניה שבכך, מלמדת התגובה על עצמת הבוז שחשים המשיבים כלפי תנועת הליכוד והחברים בה. למעשה, המדובר כאן בפגיעה בזכותו הבסיסית ביותר של חברי התנועה להעמיד עצמם לבחירה ולבחור בנציגים הנראים להם. יתרה מכך – מדובר בפגיעה המהווה הפרה מפורשת של הוראת החוקה המשמשת בסיס לפעילות התנועה ולכן זו פגיעה בכולנו.
דומני, שהגיעה השעה להפסיק להתרשם מאיומי הסרק בדבר השתלטות “קדימה” על הליכוד או “אבדן השלטון”. השלטון מזמן אינו בידי הליכוד, שכן איש אינו מקשיב למה שיש לתנועת הליכוד לומר. חמור מכך – ע”י שיתוק המוסדות יו”ר התנועה ואנשיו גם מונעים מהתנועה מלומר את דברה.
לחברי הליכוד שהתנועה יקרה לליבם ושאינם רוצים לראותה הולכת בדרכה של מפלגת העבודה ונעלמת מהמפה הפוליטית, יש הזדמנות – אולי אחרונה – לומר “עד כאן!” ולעצור את התהליך. על כל אחד לפנות ליו”ר המרכז בדרישה לכינוס מיידי של מרכז הליכוד כדי שניתן יהיה לקבוע מועד לעריכת הבחירות בתנועה בהתאם לקבוע בחוקה.
חזונם של מקימי הליכוד היה להקים תנועה לאומית וליברלית, להבדיל מתנועת מפא”י שכבר אז היתה נגועה בשחיתות ובסכסוכים פנימיים. באופן אירוני, המאבקים בין מי שהמתיימרים להנהיג את הליכוד הפכו אותו לסמל לשחיתות ולאבדן דרך. הגיע הזמן למבצע נקיון. אם כבר מתייחסים לתנועה כאל סמרטוט, בואו נדאג לנקיון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זו לא הדרך – זה לא הזמן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

סרחונו של דג

אריק זיו ויזר

אילן, ענפים ופירות באושים – תגובה ליעקב מאור עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הליכוד המתיישן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הליכודניקים האמיתיים באים

אריק זיו ויזר

מדוע לא אצביע לביבי עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן