29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
עמנואל ויזר

הליכוד המתיישן עו”ד עמנואל ויזר

מי דוחף את המזכירות לדון בנושא שכלל אינו בסמכותה ולקבל החלטה רעה מבחינה מהותית, ארגונית ותקשורתית? “לא חשוב מה כותבים עלי, העיקר שיאייתו נכון את שמי”. נראה כי מישהו בליכוד המתקנא בפרסום שקיבלו מפלגת העבודה ו”קדימה” בעקבות “מפקדי הארגזים” שנערכו אצלם לאחרונה, אימץ את האימרה והחליט להשיג פרסום דומה עבור הליכוד, גם במחיר התבזות וגינויים בתקשורת. אין דרך אחרת להסביר את רעיון העיוועים העומד לעלות להצבעה מחר בישיבת מזכירות הליכוד ולפיו, כל מי שהיה חבר ליכוד אי פעם (גירסה אחרת אומרת מאז 2002) וחדל מחברותו יקבל הזדמנות לחדש את את חברותו ומייד יוכל לבחור ולהיבחר ללא צורך בתקופת אכשרה. “מפקד ארגזים” אמרנו? נראה ש”מפקד מכולות” היא דימוי מתאים יותר.
רק לפני שנים ספורות, הושמעה בכל הזדמנות סיסמת “הליכוד המתחדש” שעיקרה – סוף לשליטת קבלני הקולות, רודפי טובות ההנאה והמצטרפים לרגע שבאים רק כדי להטות תוצאות בחירות. סייעה לליכוד העובדה שחלק גדול מהמושחתים שהיו חברים בו עזבו או הצטרפו למפלגת “קדימה” לאחר הבחירות האחרונות.
עדיין, היה צורך לחסום את פעילות קבלני הקולות שהשיטה בה הם פועלים היא לגייס אנשים למערכת בחירות ספציפית. משביצעו המגוייסים את תפקידם, הם מפסיקים לשלם דמי חבר ובבחירות שלאחר מכן צריך הקבלן לגייס אנשים חדשים. לכן, הוחלט בליכוד על נקיטת שני צעדים – האחד, לתת הזדמנות למי שחדלו לשלם לשוב ולחדש את חברותם ולהרחיק מהתנועה מי שלא יעשו כן. השני – קביעת תקופת אכשרה לפני שאדם המצטרף לליכוד מקבל זכות לבחור ולהיבחר.
ההצעה החדשה תביא לכך שהעבודה שהשקיע קבלן הקולות לאורך שנים, תשתלם לו, שכן הוא יוכל להביא בבת אחת את כל אלו שפקד במערכות בחירות שונות בעבר וכך להשפיע הן על הבחירות לקביעת מועמדי הליכוד לכנסת והן על הבחירות למוסדות הליכוד המתוכננות להתקיים ב 2009. המהומה בסניפי הליכוד תהיה גדולה שכן יווצר מתח בין חברי הליכוד הנאמנים והוותיקים לבין המתפקדים החדשים-ישנים, לליכוד יחזרו כל אלה שבעמל רב נפטרנו מהם וכן האופורטוניסטים שתמכו בצד הלא נכון בפריימריז ב”קדימה” והמסר לחברי הליכוד יהיה שמי שמשלם את דמי החבר כסדרם ונשאר חבר נאמן בליכוד, הוא למעשה טיפש, כי ניתן לחסוך דמי חבר של שנים רבות ועדיין לזכות מייד בכל הזכויות של חבר ותיק. הליכוד, יהפוך למחנה פליטים של פורשי “קדימה”.
מי שיתמכו מחר בהצעה הנלוזה הזו, יעידו בכך על עצמם אחת משתיים: או שהם משוללי כל אידיאולוגיה המעוניינים למחוק את האידיאולוגיה של הליכוד וליצור בו גיס חמישי שיעמוד לפקודתם ע”י השבתם של “מתפקדי ג’ואריש” ודמיהם, או שהם פועלים בשליחות “קדימה” ומטרתם להביא להכפשת הליכוד בתקשורת.
המציעים, יסתירו כמובן את מניעיהם האמיתיים בנימוקים מנימוקים שונים. כך למשל, סביר שיטענו שהליכוד מוביל בסקרים והמפקד נועד להבטיח את נצחונו בבחירות לכנסת הצפויות בתוך מספר חודשים, אלא שטיעון זה אינו תקף משתי סיבות. ראשית, כבר הוכח שמדובר בסיסמת סרק – הרי הובטח לנו לפני הבחירות האחרונות שאם רק נאשר החלטה מסויימת, מיד יזכה הליכוד בששה מנדטים נוספים (חברי הכנסת של הליכוד קיבלו פקודה וכמעט כולם התייצבו אז בשורה ככבשים לפני הרועה כדי לחזור על הסיסמה האווילית הזו) ואת התוצאות ראינו כולנו. שנית, הטיעון לוקה בסתירה פנימית, שכן היום הליכוד מוביל בסקרים מבלי לבזות את עצמו במחטפים ארגוניים ובמפקדים פיקטיביים – האם המהומה והבזיון שיתפתחו מהמהלך העקום הזה יתרמו לתדמיתו של הליכוד?
דומה, שיש בליכוד מי שמתעקשים לחזור על דפוסי ההתנהלות השליליים של תקופת שרון – מחטפים, התפקדויות המוניות, החלטות חסרות סמכות, שיתוק מוסדות התנועה, זלזול בתנועת הליכוד ובחבריה, מחיקת האידיאולוגיה ויצירת אוירה של חשדנות וחוסר אמון בתנועה, כדי למנוע פעילות שאינה נשלטת מלמעלה. על אלה, נאמר במקורותינו: “ככלב שב על קיאו – כסיל שונה באיוולתו” (משלי כ”ו, י”א).
יש לקוות כי חברי המזכירות לא יפלו למלכודת הבטחות הסרק ומתק השפתיים שיופנה אליהם מחר, לא יקבלו החלטה אשר כלל אינה בסמכותם (החוקה אמנם מאפשרת למזכירות לקצר תקופת אכשרה, אך לא לתת פטור גורף למאות אלפי אנשים) ולא ימיטו בזיון על עצמם ועל תנועת הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זו לא הדרך – זה לא הזמן עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

קריאה למגזר המייסדים ולגימלאים /מאת:עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

סרחונו של דג

אריק זיו ויזר

מדוע לא אצביע לביבי עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

הסמרטוט והלכלוך עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר

שנאת חינם עו”ד עמנואל ויזר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן