25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

שר החוץ כ״ץ באמירה מפתיעה

לאור המתיחות ההולכת וגוברת בין ישראל לארה״ב על רקע התנהלותו של ג׳ו ביידן ובאמירתו של צ׳ק שומר בשבוע שעבר. שלשום (שלישי) בראיון שנתן לערוץ 14 שר החוץ ישראל כ״ץ, פיזר את העשן מסביב לאווירה המתוחה בין ישראל לבעלת בריתה באמירה מפתיעה שאמר כי ״הקשר הישראלי-אמריקני להערכתו כיום ברמת הקרבה הכי גדולה שהייתה בהיבטים של שיתוף פעולה״.

עוד הרחיב כי מאחר ומדובר בקשר שמבוסס על ערכים משותפים ועקרונות, שאלת הברית והמחויבות ההדדית אינה שייכים לזהותו של מנהיג כזה או אחר. באשר להחמרת הרטוריקה צינן את התלהבות המבקרים משמאל שלפי הערכתו רטוריקה זו לא צפויה לגלוש לכדי סנקציות והחלטות נגד ישראל.

לדבריו יש להפריד בין הרטוריקה של האמריקאים לבין שאלת תמיכתם בישראל ובמטרות המלחמה. עוד השר כ״ץ התייחס לאפשרות להשלים את מטרות המלחמה שהוגדרו מבעוד מועד שהם, כאשר ברקע נדונה האפשרות להשלים עסקת חטופים שתכלול את עצירת הלחימה בעזה.

על כך התייחס שגם ״ארה״ב מגבה את העמדות שהממשלה מקדמת להחזיר את החטופים ולהפיל את החמאס״. באשר לחשש, שעצירת הלחימה במסגרת עסקה, לא תאפשר להשלים יעדי המלחמה, השר הרגיע ואמר לא נסכים לבטל את הישגי המלחמה שעבורם חיילים רבים מסרו את נפשם״.

כמו כן, הדגיש כי ״מדובר בעצירת הלחימה לשבועות ספורים בלבד ״לצורך הגדלת הסיוע ההומניטרי והעברתו לתושבים בעזה״. ביחס להיתכנותה של עסקה מסוג זה, להערכתו של השר יש מקום לאופטימיות מאחר ודרישת הסף של החמאס שישראל תכריז על סיום המלחמה בוטל.

לדבריו, ״זאת תוצאה של העוצמה שמפעיל צה״ל כפי שקורה עכשיו בביה״ח שיפא ועם החיסולים אשר פותחים פתח להתקדמות למען שחרור החטופים. אולם, עם זאת צינן את הציפיות והזכיר כי עדיין מדובר בארגון טרור לא צפוי שלא ניתן לסמוך עליו. אמנם בשאלת הכניסה לרפיח בהשלמת יעדי המלחמה בחיסול הגדודים שנשארו אמר כי ״ישראל והעולם החופשי לא יכול לאפשר את המשך ריבונותו של חמאס לא בעזה ולא ברפיח״.

על רקע זה משלחת ישראלית מטעם משרד החוץ שיצאה עם 49 נציגי משפחות חטופים למועצת הביטחון. בהקשר זה נראתה לדבריו אחדות דעים בין גורמי הביטחון והדרג המדיני שמגבים את הנסיעה של המשלחת לצורך העלאת המודעות לחטופים והכניסה למו״מ. המאמצים המדיניים להגברת הלגיטימציה של ישראל נמשכים. רק בשבוע האחרון בביקור של שר החוץ הסינגפורי איתו נפגש השר יחד עם השגריר בסינגפור אלי ורד חזן שהגיע לארץ לצורך הביקור.

באשר לתחום ההסברתי ביחס לאופן שבו נתפסת ישראל בדעת הקהל העולמית אמר ״יש לנו אתגר גדול בדעת הקהל מאחר ומדינות רבות שאינן דמוקרטיות כמו רוסיה איראן וקטאר שהשתלטו על הרשתות החברתיות אותן הם מפעילות כנגד מדינת היהודים. לדבריו מדובר בקנה מידה שטרם הכרנו ולכן ״אם לא נצליח בחזית ההסברתית לא נוכל להצליח בחזית המדינית והמשפטית. אנחנו מדברים כאן על חופש הפעולה של צה״ל שעשוי להיות מכורסם״.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר

ימיו הקשים של הליברליזם הכלכלי בישראל

ליכודניק

מתי לפיד יהיה ראש ממשלה?

מערכת ליכודניק

Hoy comenzó en Israel la campaña de vacunación contra el coronavirus

Daniel Nehemia

דן אילוז הכריז כי יתמודד על משבצת עולים

מערכת ליכודניק

יונתן עוז בהצלחה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן