24.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

אקוניס מונה לקונסול בניו יורק

השבוע (יום א׳) הממשלה אישרה ללא התנגדות את מינויו של שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה לשעבר אופיר אקוניס לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק. בד בבד, אישרה הממשלה את מינויה של שרת המודיעין עד לאחרונה גילה גמליאל לשרת המדע, החדשנות והטכנולוגיה שתחליף את השר לשעבר אופיר אקוניס בתפקידו.

משרד המודיעין שאותו איישה השרה גמליאל, היה לאחרונה מושא לביקורת ציבורית ותקשורתית על כך שאין בו צורך ממשי לניהולה השוטף של המדינה יסגר. זאת לאור הצורך לבצע קיצוצים במימון עלויות המלחמה ובחסכון של משרות ומשרדים מיותרים. לכן זהו מהלך ראוי של הממשלה שגילתה במקרה זה פתיחות לביקורת שנשמעה בתעדוף האינטרס הציבורי על פני שיקולים אנוכיים כאלה ואחרים .

בתגובה למינויו אמר אקוניס כי “אני יוצא בקומה זקופה כיהודי, כציוני, כישראלי, זהו הסדר הנכון. לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי היא השליחות החשובה ביותר שאדם יכול לבקש. ביתר שאת בעיתוי זה שאין אולי מאתגר ממנו בקנה מדינה היסטורי”.

השר אקוניס יחליף בתפקידו את אסף זמיר שמונה על ידי הממשלה הקודמת ושר החוץ יאיר לפיד. זאת, לאחר שעזב את התפקיד בסוף חודש מרץ 2023, עם כניסת הממשלה החדשה לכהונתה, מאז הקונסוליה בניו יורק לא מאוישת על ידי אף גורם. תפקיד אשר יש לו חשיבות רבה בעת הזו, על רקע המאבק בגיוס דעת הקהל העולמית ובארצות הברית בפרט לטובת ישראל. על רקע תהליכי עומק בחברה האמריקאית והמערבית אשר מזדהים במידה רבה עם הנרטיב הפלסטיני.

אופיר אקוניס מכהן כחבר כנסת מטעם הליכוד משנת 2009 ומילא תפקידים שונים במפלגת הליכוד. ביניהם: שר העבודה והרווחה והשר לשיתוף פעולה אזורי, יו״ר ועדת הכלכלה ודובר הליכוד. למד מדע המדינה ויחסים בינ״ל באוניברסיטה הפתוחה. נשוי ואב ל-2. 

אתר ליכודניק מאחל הצלחה לאופיר אקוניס בתפקידו החדש!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פינת הצעירים: הכירו את המשפיען אלעד רוטבאום

רועי אזולאי

פרופ׳ אבי שמחון: נתניהו לא מערער על הלגיטימיות של אף אחד!

מערכת ליכודניק

“בבית הכנסת המרוקאי”

אלי חזן

מתי יתקיימו הבחירות לועידת הליכוד?

מערכת ליכודניק

ברמת גן לא יהיו מצנחי זהב

אריק זיו ויזר

בום: סקר מלוכדים מטריף את הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן