24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ראשי מועצת הבטחון לישראל נפגשו עם ראש הממשלה

סיכום פגישה של נתניהו עם מועצת הבטחון לישראל

 

ראש הממשלה נפגש בתחילת השבוע עם קבוצה של 15 מחברי “מועצת הביטחון לישראל” בראשות עוזי דיין. במועצת הביטחון לישראל יש אישים בכירים עם רקע וניסיון בתחומים הביטחוניים והמדיניים הפועלים במטרה לקדם נושאי ביטחון לאומי וזהות יהודית-ציונית. עוזי דיין הקים לאחרונה את המועצה כמשקל נגד ל”מועצה לשלום ובטחון” שחבריה גנרלים לשעבר בעלי דעות שמאלניות.

במפגש הדגיש נתניהו את הצורך להתמודד עם איומים אסטרטגיים מרכזיים, כמו השמירה על רוב יהודי מוצק במדינת ישראל, מניעת היווצרות ישות פלסטינית עוינת שתוכל לאיים על ישראל משטחי יהודה ושומרון כמו זו שפועלת כיום בעזה, האיום האיראני, ומתקפת הדה-לגיטימציה כנגד ישראל.

ראש הממשלה הסביר את החשיבות האסטרטגית שבהשגת הסכם שלום עם הפלסטינים, אך הדגיש שהמבחן הוא ביישומו של ההסכם, ולא בעצם החתימה עליו. לכן יש להבטיח את הקיום המעשי בשטח של כל סידורי הביטחון שעליהם יוסכם.

 

עוזי דיין הציג בפגישה את עמדות המועצה, והמליץ לביבי לאמץ עמדות אלה:

  • עמידה על גבולות ביטחון כקוים אדומים בתחילת המו”מ עם הפלסטינים. בפרט עמידה על בקעת הירדן כמרחב הביטחון המזרחי של ישראל ובריבונותה.
  • דגש על חיזוק החינוך במדינת ישראל תוך אכיפת ליבת חינוך יהודית-דמוקרטית וחיזוק החינוך לציונות.
  • ראיית איום ההתגרענות האיראני כבלתי נסבל ומוכנות לצעדים משמעותיים לסיכולו.

 

חברי המועצה דברו גם על הצורך בחיזוק זכותנו על הארץ וצדקת הדרך, ועל ההתמודדות עם הדה-לגיטימציה של ישראל. במפגש עלו נושאים נוספים כמו הצורך במניעת חדירות דרך “גבולות הפשע” בדרום, וחיזוק השיח הערכי תוך הדגשת הפן הציוני לאומי בציבור הישראלי.

רוה”מ השיב כי המאבק אינו על רק על גבולות ושטחים, אלא על עצם קיומנו כמדינה יהודית ריבונית. הוא הדגיש כי שלום אינו מושג רק בחתימה על הסכמים, ונתן כדוגמא את יחסינו עם איראן עד למהפיכת חומייני, ואת יחסינו עם טורקיה עד לפני כשנתיים. לדבריו, ניסיונות אלה מוכיחים צורך בבלמים ריאליים כנגד הפרות הסכם ופרימתו.

סוכם כי על המשך קיום מפגשים כאלה ועל המשך שיתוף פעולה בקידום נושאים לאומיים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שילוב מנצח בבאר שבע : לוין, דיכטר, קורן וברקו בהרמת כוסית לפסח

דה מארקר ממשיך לסלף את המציאות

אריאל אילוז

חיכינו וחיכינו לכתוב את פוסט התודה למשה איפרגן !

דפנה פלר

לוד בעדיפות לאומית. האמנם לאחר כל השנים?

אריק זיו ויזר

רן לוי נגד מאיר מנדלסון והנס סילברסטון

אלי חזן

השמאל הקיצוני כופה את דעתו באקדמיה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן