20.1 C
תל אביב
1 במאי 2024
ליכודניק
כללי

קווים לכישלון הוועדה המוניציפלית

בישראל, מפלגת הליכוד גרפה באופן עקבי מספר לא מבוטל של קולות בבחירות לכנסת בערים מרכזיות כמו ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. עם זאת, בכל הנוגע לבחירות המקומיות, נראה כי המפלגה מתקשה לבנות בסיס מוצק ולהרחיב את השפעתה ברמה המקומית. פער זה בין תוצאות הבחירות הארציות והמקומיות מדגיש את הצורך של המפלגה להעריך מחדש את האסטרטגיה שלה.

 

הוועדה המוניציפלית בליכוד חיונית לטיפול בנושא. תפקידה העיקרי של הוועדה הוא לבחון ולקבוע כיצד יכולה המפלגה להפוך את הצלחתה בבחירות הארציות לניצחונות בבחירות המקומיות. בכך הם יכולים לסייע בהחזרת הקולות שקיבל הליכוד בבחירות הארציות לבחירות המקומיות.

 

לצערי, הוועדה המוניציפאלית לא הייתה אפקטיבית כפי שהיא צריכה להיות במילוי התפקיד הזה. במקום לחפש דרכים חדשניות להרחיב את השפעתה של המפלגה בבחירות המקומיות, נראה כי הוועדה מתרכזת יותר בשימור הסטטוס קוו, מה שבסופו של דבר מעכב את צמיחתה העתידית של מפלגת הליכוד בתחומים אלה.

 

בתל אביב, למשל, מגנטיות הקולות כרמלה עוזרי, סוזי כהן ומסלאווי הם אפילו לא הגישו את מועמדותן להתמודד בבחירות למועצות הסניפים. הם הוכיחו בעבר שהם יכולים למשוך תמיכה בקלפי, בזמן שכל המתמודדים כיום הם חלק בבועת המורשת של ארנון גלעדי. גלעדי יצר עבורם במשך שנים תקרת זכוכית, הציב את כולם זה מול זה ומנע ממועמדים רציניים להיכנס לזירה המקומית. 

 

בכירי הוועדות המוניציפליות לא הצליחו להביא לשינוי בערים הגדולות. במקום למצוא דרך לליכוד להצליח, הם ממוקדים יותר בעתידם הפוליטי. בכיר שכיהן בוועדה המוניציפלית אמר השבוע: “מה זה משנה מי מהם עומד בראש הרשימה בתל אביב, אף אחד מהם לא מביא מנדט”, והוסיף כי עירית בן דב, שהייתה ביקורתית כלפי לניאדו במשך חודשים, חברה אליו כדי להיות מספר שתיים שלו. אבל יחד, הם לא יביאו את המנדט. להזכירכם, בבחירות הקודמות ארנון גלעדי, שהבין שהוא מאבד קולות, הציב את מגנט הקולות כרמלה עוזרי בדרום תל אביב כמספר שתיים שלו. כעת, כרמלה ככל הנראה תתמודד בנפרד מהליכוד.

 

בכיר בליכוד ציין כי מעולם לא הייתה ועדה מוניציפלית חלשה יותר בתולדות המפלגה. “סקרים הם הזויים; אתה מקבל סקר מקמיל פוקס ולמחרת בבוקר הוא מודיע על תיקון הסקר. זהו סוקר סוג ד’; איך הם לקחו אותו מלכתחילה זה תמוה. למה לא לקחו את שלמה פילבר? אני לא ממקורביו, בלשון המעטה, אבל הוא מקצוען”.

בישראל, מפלגת הליכוד קיבלה באופן עקבי מספר לא מבוטל של קולות בבחירות לכנסת בערים מרכזיות כמו ירושלים, תל אביב, חיפה וב”ש. עם זאת, בכל הנוגע לבחירות המקומיות, נראה כי המפלגה מתקשה לבנות בסיס איתן ולהרחיב את השפעתה ברמה המקומית. פער זה בין תוצאות הבחירות הארציות והמקומיות מדגיש את הצורך של המפלגה להעריך מחדש את האסטרטגיה שלה.

תפקידה של הוועדה המוניציפלית בתוך הליכוד הוא קריטי בטיפול בסוגיה זו. תפקידה העיקרי של הוועדה הוא לנתח ולקבוע כיצד תוכל המפלגה לתרגם את הצלחתה בבחירות הארציות לניצחונות בבחירות המקומיות. בכך הם יכולים לסייע בהחזרת הקולות שקיבל הליכוד בבחירות הארציות לבחירות המקומיות.

לצערי, הוועדה המוניציפאלית לא הייתה יעילה כפי שהיא צריכה להיות במילוי התפקיד הזה. במקום לחפש דרכים חדשניות להרחיב את השפעתה והשפעתה של המפלגה בבחירות המקומיות, נראה כי הוועדה ממוקדת יותר בשמירה על הסטטוס קוו, מה שמעכב בסופו של דבר את צמיחתה העתידית של מפלגת הליכוד במקומות אלה.

תל אביב כדוגמה , מגנטי הקולות אפילו לא הגישו את המועמדות שלהם להתמודדות בחירות במועצות הסניפים, כרמלה עוזרי, סוזי כהן, ומסלאוי
כל אחד מהם הוכיחו בעבר שהם יכולים להביא תמיכה בקלפי, מנגד כל מי שמתמודדים הם הבבועה של מורשת ארנון גלעדי שבמשך שנים יצר להם תקרת זכוכית כאשר סיכסך בין כולם ומנע מאנשים רציניים להיכנס לזירה המקומית.
בכירי הוועדה המוניציפלית נכשלו בלהביא שינוי בערים הגדולות, במקום לחפש דרך שהליכוד יצליח , אז הבכירים מפקירים דרך הסתכלות על הפריימריס הבא.
בכיר שישב בוועדה המוניצפלית אמר השבוע מה זה משנה מי מהם יעמוד בראש הרשימה, אף אחד מהם לא מביא מנדט, הוסיף אירית בן דב במשך חודשים דיברה נגד לניאדו, חברה אליו כדי להיות מספר שתיים שלו.
ושניהם ביחד לא יביאו את המנדט.
רק לתזכורת בבחירות הקודמות ארנון גלעדי שהבין כבר אז כי הוא מרחיק קולות נתן למגנט הקולות בדרום תל אביב כרמלה עוזרי להיות מספר שתיים שלו, עכשיו כרמלה כנראה תרוץ בנפרד מהליכוד.
כרמלה מבינה שקומבינת מועצות הסניפים היא לא תוכל לנצח.

בכיר בליכוד אמר לליכודניק מעולם לא הייתה ועדה מוניציפלית חלשה כמו עכשיו, סקרים הזויים, מקבלים סקר מקמיל פוקס ובבוקר למחרת הוא מודיע על תיקון הסקר, זה סוקר סוג ד’ איך בכלל לקחו אותו מלכתחילה, למה לא לקחו את שלמה פילבר אני כידוע לא ממקורביו בלשון המעטה, אבל הוא מקצוען.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עשירה עם מנטליות של עוני

אביגדור הדר

פרופ׳ אבי שמחון: נתניהו לא מערער על הלגיטימיות של אף אחד!

מערכת ליכודניק

לא עת שחוק היא

רועי אזולאי

אוחנה נגד דיין

הרויזיוניסט

לסלק בבושת פנים

משה איפרגן

חוג פריימריז בירושלים

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן