25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

 הכאוס בסיעת הליכוד

קיש גילה טוב חבר רחוק מחבר בוגדן, כאוס בסניף כפר שלם, המחנות בליכוד לאן.

בחדשות אחרות הדגיש השר ישראל כץ כי אין סיעות בתוך הליכוד, וכולם תומכים ברפורמה. עם זאת, ישנם קולות שונים העולים מסיעת הליכוד בנושא זה. דוד ביטן הביע התנגדות ברורה למתרחש, וגם אדלשטיין הביע את חששותיו. אפילו השר אופיר אקוניס קבע כי יריב צריך לכנס את הוועדה לבחירת שופטים למחוזי ולשלום, ולא את בית המשפט העליון. ח”כ אלי דלל הזכיר כי לא ישתף פעולה ללא האופוזיציה. הבדלים אלה אכן יוצרים מחלוקות, במיוחד כאשר הנושאים אינם בליבת המחנה הלאומי. חשוב לציין שאין בעיה שביתן או אקוניס יציגו הצעה הוגנת, כי אין לנו מדינה אחרת. עם זאת, אם האופוזיציה נתמכת על ידי גנרלים וטייסים, קשה להגיע להסכם.

בהתחשב בדרישתו של ביטן למשא ומתן, אני סבור שחיוני להקים צוות משא ומתן שיכלול את ביטן, לוין, מיקי זוהר ואדלשטיין. אם נשתף את כולם ונשקול את המבקרים שטוענים שהיו יכולים להגיע להסכם עם האופוזיציה, נוכל להתקדם לקראת מציאת מכנה משותף.

בוגדן ולא חבר

מנכ”ל משרד החינוך חשף את התפטרותו בעקבות הרפורמה המתמשכת. מקורות במשרד טוענים כי התנגדות לרפורמה שימשה כמדרגה עבורו. בימים האחרונים היה ניכר שמשהו חריג קורה עם המנכ”ל, והתפטרותו מגיעה כמכה לשר החינוך קיש. השר בחר בו לתפקיד על סמך הידידות שביניהם. לאחר המינוי, היו כמה חריגות, אך אולי זה ילמד את קיש שחברים לא תמיד הם התשובה. במקום להתמקד בפופולריות, יהיה חכם למנות חבר מסור ליכוד במקום חבר בוגדן.

כאוס בכפר שלם

 במצב שניתן לתאר רק כמהומה מוחלטת, סניף הליכוד בכפר שלם מוצא את עצמו שקוע במאבקי כוח ומאבקים משפטיים. הכאוס מתרכז סביב עתירה לבית המשפט ומכתב ופנייה למנכ”ל הליכוד צורי סיסו.

סניף כפר שלם חווה גידול משמעותי במספר החברים בו מאז הבחירות האחרונות למועצה, כאשר רוב החברים החדשים מצטרפים בתקווה ליצור מנהיגות המייצגת את ערכי הליכוד ומשקפת את כוחם האמיתי של חבריה. עם זאת, המצב הנוכחי רחוק מלהיות אידיאלי, שכן הסניף מוצא את עצמו במצב של אי סדר.

 

עתירה הוגשה לבית הדין בבקשה לפסול את דודו לניאדו מלהתמודד על תפקיד יו”ר הסניף. לניאדו, עובד הנהלת הליכוד בעבר ובהווה, נטען כי כלל את עצמו שלא כדין ברשימת המועמדים בפריימריז לרשימת הליכוד למועצת העיר תל אביב-יפו. על פי חוקת הליכוד, אסור לעובד הנהלת הליכוד להתמודד על כל תפקיד נבחר במפלגה.

 

כמו כן, נשלח מכתב ופנייה למנכ”ל הליכוד צורי סיסו, המתייחס לסוגיית הכרזתו של לניאדו כיו”ר סניף כפר שלם מבלי שיתקיימו הליכי בחירות משפטיים במועצת הסניף. המכתב, שנשלח בשמו של אהרון מדואל, דורש הסרה מיידית של לניאדו מרשימת המועמדים וקיום בחירות למועצת הסניף בקרב חברי הליכוד בסניף כפר שלם.

 

המצב הוביל לחששות גוברים בקרב חברי הסניף, שכן הם חוששים שהכאוס המתמשך יאפיל על מטרתה וערכיה האמיתיים של מפלגת הליכוד. חוסר השקיפות והבהירות בהליכים המשפטיים ומעורבותם של בכירי הליכוד רק הוסיפו לבלבול ולתסיסה בתוך הסניף.

 

בעוד מאבקי הכוח והמאבקים המשפטיים נמשכים, סניף כפר שלם נותר במצב של חוסר ודאות, כאשר חבריו מחפשים נואשות פתרון שיחזיר את היציבות והסדר לסניף. נותר לראות כיצד יתפתח המצב, אך דבר אחד ברור: סניף כפר שלם זקוק נואשות למנהיגות חזקה שתוכל לשמור על ערכיה ועקרונותיה של מפלגת הליכוד ולהדריך את חבריה בימים סוערים אלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרס יש לך יורש/ת

אריק זיו ויזר

אטומים באוצר

אריק זיו ויזר

דודי ויסמן מחפש חרם-יומן פוליטי -מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן