18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

אוחנה נגד דיין

שלטון החוק איננו “שלטון המשפטנים”, ודמוקרטיה אין משמעה שהמיעוט ישלוט ברוב מבלי להבחר.

קראתי הבוקר ב”כלכליסט” כי נציב שירות המדינה משה דיין פנה לשרים בועדת השרים לענייני חקיקה בהתנגדות נחרצת להצעת החוק שהצעתי לפיה היועמ”שים במשרדים יהיו משרת אמון.
“השינוי המוצע יגרום נזק קשה למעמדם של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה”, כך כתב.
הייתי מנסח זאת אחרת, אבל בבסיס – זה בדיוק הרעיון. המצב הנוכחי בו יועמ”שים במשרדים קנו מעמד-על במסגרתו הם הפוסקים האחרונים, הם – שלא נבחרו לא על ידי הציבור ולא על ידי נבחר הציבור, הוא אכן מצב המצריך תיקון. זו לא דמוקרטיה. זה לא שלטון החוק.
זה הוא “שלטון המשפטנים”.
החוק – גם דיין יודע – איננו מדע מדויק. ניתן למצוא כמעט לכל יוזמה או הצעה שני משפטנים רהוטים ואינטיליגנטים שיטענו בלהט את העמדות המנוגדות.
הם “שומרי הסף!” מוסיף דיין.
ואני אומר, שומרי סף יש לנו מספיק. לכל משרד ממשלתי יש חשב (בכל הנוגע להעברות כספים) ומבקר, יש את מבקר המדינה, יש את הועדה לביקורת המדינה, יש את ועדות הכנסת המפקחות על עבודתם של כל משרדי הממשלה, יש במקרים החמורים את התקשורת, את המשטרה, את הפרקליטות ואת בתי המשפט.

מה שחסר לנו הוא לא “שומרי סף”, מה שחסר לנו הוא יכולת ביצוע. משילות. דמוקרטיה (אבל אמיתית – לא כזו בה מושל מי שמעולם לא נבחר על ידי העם).
זה מה שחסר, ולכך אמשיך לפעול.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רץ ברשת: נתוני המפקד בליכוד, נכון להיום

דניאל נחמיה

בחזרה ל – 73′ – פרק שני : כיצד חוסל הדור הצעיר בתנועה

אלי חזן

השטח הליכודי חי ובועט

מערכת ליכודניק

חברת הכנסת קטי שטרית בביקור בטירת-כרמל

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של יהודה עמר

עינר אביב

בחזרה ל – 73′ – פרק ראשון : הרשימה הצבועה

אלי חזן
דילוג לתוכן