24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

עשירה עם מנטליות של עוני

אין לנו ארץ אחרת, אין לנו מדינה אחרת. לא חסר לנו מוח ולא כוח.                                                                                       מדינתנו עשירה עם מנטליות של עוני. שנים רבות המדינה נתלתה בשנור שנתרמו על ידי נדיבים.

במבט על פני למעלה משני עשורים לאחור, המהפכה הכלכלית העולמית תרמה להעשרת המדינה. המוח היהודי, המהנדסים ואנשי תוכנה, הייטקיסטים ומחפשי אתגרים, ממציאים ויזמים הם אלו שהניעו את הכלכלה בישראל העשירו ומעשירים גם את היידע העולמי.

העוצמה הכלכלית בישראל ניכרה היטב בעת משבר הקורונה בהוצאת כ-140 מיליארד ₪ לטובת המשבר והמדינה נשארה על טילה, הבורסה בישראל נסקה בעוד שהבורסות בעולם שקעו בערפל.

עושר זה ראוי כי יוסב להשקעה לטווח ארוך שתנובתו צמיחת החברה והכלכלה. יישוב וההעמקת האחיזה בנגב ובגליל בבניה מסיבית ולאפשר תמריצים לכך כדי לשמור על אדמות מולדת הנמצאים בכרסום עמוק והשתלטות עוינת מבפנים, שיקום ובינוי בניינים המטים ליפול משנות החמישים שנבנו בחופזה ומיושנים המסכנים חיי אדם. חובתה של המדינה להתערב ולסבסד מתקציבה תוכניות פינוי בינוי ללא תחכומי קרקעות משלימות ודרכים עקלקלות.

לאפשר יזמות פרטית לפינוי בינוי ולקיצור הליכי אישורי בניה שממתינים 3 ו- 4 שנים מסיבות בלתי ברורות והינו הגורם לבריחת יזמים.

פינוי בינוי ואפשרויותיו נדונו במשרד הפנים על ידי צוות שאף הציע לממן חלק מהפרויקט על ידי הלוואות עומדות שיינתנו לדיירים בערבות המדינה, מטיבו פרויקט שכזה היה גורם להעלאת ערך דירתם בעוד לדיירים חסרי היכולת ניתנה האפשרות כי ימשיכו לגור בדירות החדשות ללא יכולת מכירה ו/או הורשה עד לסילוק החוב. מכך, הפחתת הנטל על המדינה. 

העמקת הביטחון האישי והכללי על ידי יד קשה בכל הפוגע באושיות המדינה ותושביה.                                              די לסיסמאות הנבובות, לחמקנות והמילים הנדושות שאין מאחוריהן דבר.

מדינת ישראל נחשבת כמעצמה כלכלית וצבאית ובין המובילות בעולם. מדינות רבות היו רוצות להדמות לנו בזכות המוח של טובי בנינו. לצערנו, ללא תמריצים חלק נכבד ממוח זה רועה בשדות זרים. השאלה, כמה עוד נסיבות אנו זקוקים בכדי ליעל את צרכי התושבים והמדינה.

החולשה המופגנת על ידי מובילי המדיניות בתוך המדינה ומחוצה לה מדרדרת אל פי פחת. החוצפה המופגנת של חוסר פחד וזילות של חלק מערביי ישראל גורם למשבר מנהיגות ולחוסר אמון בהנהגה התורמת לאובדן דרך ניקרת במגזרים שונים.

החוצפה ועזות המצח מהווה אסון, חלקי ארץ נלקחים ללא מענה הולם, הפשיעה גוברת ואיתה התגברות השנאה בקרב ערביי ישראל היונקים אותה בכל מערכות הלמידה השונות מגיל אפס. הפחד בישובים הולך וגובר ומענה אין. כנראה ובאין מנוס, יש לנהוג בכוח כי רק כך ניתן להנמיך את הלהבות ולהחדיר פחד בפורעים ולהחזיר השקט.

די לנו ביפי הנפש, מי שקם עלינו יוצא מהקהל בטוב או בכוח. אין רחמים לרוצחים ולכל תומכיהם באשר הם. מי שלא מוקיר את זכותנו במדינה יש להקיא אותו אל מחוצה לה עם בג”ץ ובלי בג”ץ ללא נתינת שיהוי. איש בל יכתיב לנו מוסר כי אין עוד עם בעולם בעל מוסר כעם ישראל והוכחה לכך המתרחש כיום בעולם.

לעיתים, המנתבים בשלטון מאבדים דרך, נכנעים לנסיבות, נדבקים לכיסאותיהם והופכים לסומים לצרכי האזרח והתוצאה, הדרדרות בכל אורחי החיים ואובדן. לכן ועל כן, יש להתריע ולהרתיע מפני הסחף הגואה, די להיות גלותיים ועדר, לעמוד חוצץ כנגד עוכרנו בלא מורא ופחד. להחליף שלטון רעועה בשלטון יציב שידאג לביטחון ישראל ואזרחיה.

אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחזרה ל – 73′

אלי חזן

מתי לפיד יהיה ראש ממשלה?

מערכת ליכודניק

הצפירה

אלקין לא נכשל בירושלים, אלקין הוכשל.

אריק זיו ויזר

“בבית הכנסת המרוקאי”

אלי חזן

אופוזיציה לא מילה גסה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן