21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ערוצי התרעלה כבר השתילו לנתניהו קוצב לב.

במהלך השבת נפוצו ידיעות על כך שראש הממשלה נתניהו פונה בדחיפות לבית החולים שיבא, ונפוצו שמועות כי הושתל לו קוצב לב. עלו ספקולציות האם נתניהו יזדקק לצנתור או אפילו להחלפה זמנית בשל נבצרותו. החדשות הללו הגיעו ממה שיש המכנים “ערוצי רעל”, שגרמו לדאגה ולספקנות. נראה שערוצים 12 ו-13, במיוחד, סטו מהמסלול.

מטירת כרמל ועד רמלה לוד, ראש העין, דימונה, אשדוד, אשקלון ותל אביב, הבחירות המוניציפליות הקרבות הביאו את היריבויות המקומיות לקדחת, ולעתים עיוותו את המציאות. האמת, עם זאת, נותרה חמקמקה.

בראש העין, למשל, מפלגת הליכוד בראשות חנוך עוז נכשלה כישלון חרוץ בבחירות הקודמות. עם זאת, חנוך הוא שוב המועמד המוביל מטעם המפלגה. לאחר שהצליח לאחד את הסניף ואת ועד העירייה, חנוך יעמוד בראש הרשימה, בתקווה שהפעם יצליח.

בדימונה, אבי בן זיקרי, אבי חבר מרכז הליכוד, מתמודד באופן עצמאי מול ראש העיר בני ביטון. אין ספק שהבחירות בדימונה מאתגרות, ותוצאות הבחירות הקודמות מצביעות על מרוץ צמוד. כעת נותר לראות אם בני ביטון למד מטעויות העבר ומוכן טוב יותר לבחירות הפעם.

ברמלה מתנהל מאבק בין ראש העיר המכהן מיכאל וידאל לבין ראש העיר לשעבר יואל לביא. שני המועמדים מציגים סקרים המראים כי הם מובילים, מה שמקשה לחזות את התוצאה. הקרב ברמלה הוא קרב שיש לצפות בו מקרוב.

באשדוד, מועמד הליכוד, לסרי, נתקל בהתנגדות מצד ברק סרי, שנותן לו להתמודד על כסאו.

למרות שזה אולי נראה אבסורדי שספר תנ”ך יישרף בשבדיה, אי אפשר שלא להבחין ברדיפות היהודים בתל אביב. יש תחרות בין המועמדים לעיריית תל אביב מי יטריד יותר את סמלי הדת היהודית, בין אם מדובר בפגיעה בדוכני תפילין או במניעת תפילת יהודים. ההסתה והשנאה כלפי בעלי אמונות שונות מזכירות את גרמניה שלפני מלחמת העולם השנייה. אם זה יימשך, אפשר לחזות בסצנות דומות לאלה שבצרפת או אפילו בליל הבדולח בתל אביב.

בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, פיני בדש משמש דוגמה למי שהבין שהגיע הזמן לפרוש. לאחר ניצחון דחוק בבחירות הקודמות, החליט שלא להתמודד הפעם. למרות שהתבטא נגד הרפורמה המשפטית, הוא הודה כי בג”ץ פסק נגדו חמש פעמים, והוא לא ציית להוראותיהם. זה מעלה את השאלה מה יקרה למי שיש לו פחות זכויות יתר שמפר את פסיקות בג”ץ.

עם תחילת השבוע יש להעביר חקיקה שמטרתה לצמצם את עילות הסבירות. עם זאת, קיים סיכון של הפיכה צבאית שקטה, כאשר הממשלה עומדת בפני סרבנות פוטנציאלית. המבחן של שר הביטחון כעת הוא האם הוא ייכנע למי שיסרב לציית. חשוב מאוד לא להיכנע לסירוב, ועל שר הביטחון להפגין מנהיגות ולהודיע שמי שיסרב לא ייקרא לשירות. הראשון להיות מודח צריך להיות בנו של דן חלוץ, ממנהיגי המרד, שישמש דוגמה בכך שיסיים את שירותו לאלתר.

לסיכום, דמוקרטיה לא יכולה לשגשג כאשר טייסים מחליטים אילו חוקים יעברו. המצב מחייב עמדה בלתי מעורערת ומסר ברור שיש גבול למה שיהיה נסבל. אם הממשלה לא תיכנע לסירובים, היא תצא מהמשבר הזה חזקה יותר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים מחכה לפרידמן

אריק זיו ויזר

ביבי התחיה של המפד”ל

אריק זיו ויזר

נתניהו וכל השאר

אריק זיו ויזר

מירי הביסה את רג’וב.

אריק זיו ויזר

מי מסובב את טלי

אריק זיו ויזר

דגן סוס טרויאני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן