25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

זרקא צריף לעוף מהליכוד היום.

מצטרף לדעתו של עמנואל ויזר, צריך להרחיק את זרקא מהליכוד, האמת כבר לפני חצי שנה זרקא השתולל בכניסה ללשכת נתניהו ונזרק ע”י צחי ראש הצוות.

גם אז טענתי שיש להרחיק אותו, כאשר הודיע כי זה הוא או הצוות של נתניהו.

אם לא הוא יהייה נגד נתניהו.

שלטון השנאה

אבי ז”ל היה מפקד בית”ר בצרפת ובלגיה, וכשהגיע לארץ ‘זכה’ לחותמת ‘לא זכאי לסיוע’ על תעודת העולה שלו, משום שסירב לקחת את ‘הפנקס האדום’. אבי ז”ל היה חבר פעיל בליכוד ונמנה על מקימי קבוצת ‘אחדות ישראל’ שפעלה לקירוב לבבות בין חלקי העם. אבי ז”ל היה אשכנזי רחמנא ליצלן.

במשך שנים ארוכות הצבעתי בבחירות לליכוד, אבל נמנעתי מכל פעילות פוליטית. הצטרפתי לליכוד דווקא בשעתו הקשה, בשנת 1992. את מקומי בליכוד מצאתי לא בזכות אבות, אלא מתוך רצון לתרום ולקדם את התנועה שבה ראיתי בית אידיאולוגי. התחלתי כפעיל בסניף, המשכתי כציר ועידה וחבר מרכז, הייתי שותף למאבק נגד ההינתקות ולמאבקים אידאולוגיים בתוך הליכוד, יחד עם השר לשעבר משה כחלון יזמתי את הקמת ‘פורום חמשת הממ”ים’ שניסה לקדם את הפעילות החברתית בליכוד וכבר עשר שנים שאני מכהן כשופט בבית הדין של הליכוד. מעולם לא ניסיתי לנצל את חברותי בליכוד לקבלת תפקיד כלשהו. להיפך – נאלצתי לותר על תפקידים דווקא משום היותי ‘חבר בגוף בוחר’. הקו המדיני של הליכוד היה בעיני הקו הנכון המאזן בין השאיפות האידיאולוגיות וצרכי הקיום. בין ה’תורה’ (אותה פעלתי לקדם כשנבחרתי לעמוד בראש ‘מסדר ז’בוטינסקי’) וה’קמח’. הייתי גאה להיות חבר בתנועה שבה ראיתי שיקוף של החברה הישראלית כולה.

ובמשך כל השנים האלו, הייתי מודע לקיומן של פינות אפלות וחשוכות. לתחושות של ‘הם’ ו’אנחנו’ בקרב קבוצות של חברי ליכוד מקרב עדות המזרח. תחושות שלובו בכוונה על ידי פוליטיקאים ירודים, במטרה לצבור כח. המבוכה והתסכול היו רבים, אבל קיוויתי שבמשך הזמן פוליטיקת השנאה תדעך ותחושת השותפות לדרך, תגבר.

לצערי הרב, קרה ההיפך. הפוליטיקאים המסיתים הצליחו להגיע לעמדות הגבוהות ביותר, הן ברמה המוניציפלית והן ברמה הארצית, והם ממשיכים להפיץ את השנאה בכל הזדמנות.

לכן, האיש הבזוי זרקא, ששמח על כך שמרבית בני משפחתי נרצחו ע”י הנאצים, אינו תופעה חריגה. אין שום משמעות ל’התנערות’ של הליכוד מדבריו, משום שהוא המשכם הישיר של שרים המכהנים כיום בממשלת ישראל. התנהגותם הבהמית של זרקא וחבריו בממשלה ובתנועה, מבטאת גזענות שאינה שונה במאום מהאנטישמיות שהביאה לרצחנות הנאצית. שום התנצלות לא תועיל כאן.

אז נכון, עדיין לא כל חברי הליכוד נגועים במחלה הזו, אבל הזיהום המוסרי היכה שורש והוא הולך ומתפשט. לכן, אני לא רואה את עצמי ממשיך להיות חלק מהגוף הנגוע. כדי להיאבק במחלת הנמק המוסרי, הליכוד צריך להודיע עוד הבוקר שזרקא מורחק משורותיו. בליכוד יודעים לכנס את המרכז בדחיפות לקבלת החלטות כ’הוראת שעה’ – כך צריך לעשות עכשיו: לכנס את המרכז ולקבוע הוראת שעה לפיה כל מי שיתבטא בגזענות – בין אם כנגד אשכנזים או כנגד ספרדים – יורחק לאלתר מכל תפקידיו ומחברותו בליכוד, כשהבעת ‘חרטה’ או ‘התנצלות’ לא יהיה בהן כדי למנוע את ההרחקה.

אני לא תמים עד כדי לחשוב שבאמת יתחיל תיקון, אבל המחשבה שאמשיך להיות חבר באותה תנועה עם חברי כנופיית השנאה מעוררת בי בחילה. לכן, ככל ולא יחול שינוי קיצוני ומיידי – מבחינתי הליכוד כבר לא בית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השלום ונפילת הגדרות

חיים פוזן

אשדוד הולכת למהפך

אריק זיו ויזר

מנהל מטה הבחירות של הליכוד – צחי ברוורמן

אלי חזן

בחזרה לליברלים בליכוד

אלי חזן

דובדבנים פוליטיים

אריק זיו ויזר

צובר תאוצה: 100 פעילים בכינוס ״פורום בושאייף״

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן