25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

סיור צעירי הליכוד במוזיאון גוש קטיף – מאת דור חרלפ

אמש, יום חמישי ה17/12/09 נר שישי לחנוכה, ערכו צעירי הליכוד יום בנושא מורשת גוש קטיף שבמהלכו ביקרו הצעירים יחד עם חברת הכנסת ציפי חוטובלי במוזיאון גוש קטיף בירושלים.
בסיור נכחו בין השאר שי קינן,עומרי אקוניס ונציגי קבוצת הדיבייט, אריאל מורלי ונציגי תא לביא בירושלים וכמובן דניאל גילצר וחבריו לצעירי הליכוד בפ”ת שארגנו את הפעילות.

היום התחיל בשיחה עם משה לקס תושב נווה דקלים לשעבר שסיפר על חיי המפונים לפני העקירה ואחריה, במהלך השיחה הוצף משה בשאלות רבות ע”י צעירי הליכוד וענה באריכות. כמו כן, עסקה השיחה בהתמודדות צעירי הליכוד עם תכנית ההתנתקות. שי קינן סיפר שלדעתו “רק תאריך ההתנתקות נקבע ע”י אריק שרון, בפועל היא התרחשה בין ת”א לגוש קטיף, והמטרה של הליכוד בעתיד הקרוב היא להחדיר את המפעל ההתיישבותי ללבבות תושבי המרכז”

משה קריו, מיוזמי האירוע, שיתף עם כולם את תקוותיו שעקירה מסוג זה לא תחזור שנית.
מאוחר יותר, צפו הצעירים בסרט המרגש והכואב על החיים בגוש קטיף – חיים של חקלאות, חיים של רוח ע”פ האמונה וידיעה שא”י היא “ראשית צמיחת גאולתנו”.

בחלקו האחרון של היום הצטרפה ח”כ ציפי חוטובלי. ביחד עם חברת הכנסת נערך פאנל בנושא גוש קטיף וההתיישבות בימינו אנו, אך מהר מאוד גלשה השיחה לעניין הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. הדעות בנושא היו חלוקות. שי קינן הסביר שהבעיה הטמונה בהקפאה היא הדה-לגיטימציה סביב ההתיישבות ביהודה ושומרון. לדבריו, בעקבות ההקפאה תיתכן בעיה לאחר תקופת החלטת הממשלה לחזור ולבנות, עם זאת, הדגיש שי שהמחנה הלאומי חייב לעמוד לימין ראש הממשלה ולחזק אותו בשנה הקרובה שתעסוק סביב האיום האיראני.
דניאל גילצר שיתף את החברים בתחושותיו על ההתנגשות בין שמירה על עקרונות הליכוד לבין נאמנות לראש הממשלה.

ח”כ חוטובלי הדגישה שההתנגדות להקפאת הבנייה בתוך הבית לא תביא להפלת הממשלה והוסיפה שבתנועת הליכוד יש מקום לקשת רחבה של דעות והמטרה של כולנו היא להביא לבנייה מחודשת ביו”ש כבר בזמן הקרוב.
לח”כ היה מאוד חשוב להסב את תשומת לב כולנו שאולי הגיע הזמן לפתח “שיח אזרחי” לעומת השיח המליטריסטי הנפוץ כ”כ ולהתעלות מעל סוגיות של שטחים ובעיות סקטוריאליות וטריטוריאליות (למרות שהן חשובות מאוד).
כמו כן, היא דיברה על סוגיות פנים ארציות חשובות כגון גיבוש זהות יהודית-ישראלית, תרבות, מערכת המשפט בהקשר למשפט עברי.

כמו כן ציינה ח”כ חוטובלי עד כמה היא רואה את החשיבות של התארגנויות הצעירים והודיעה שהיא רואה עצמה ככתובת ושותפה לחבורת חלוצים אלו.

לקראת סיום, דיבר עומרי אקוניס שעזר בארגון האירוע ואמר: “יש לציין לטובה את הפעילות המבורכת שעושה דניאל גילצר בפ”ת שבאה לידי ביטוי באירוע ערכי ואידיאולוגי, בזמן האחרון אנו עדים להתעוררות משמעותית בפעילות בקרב צעירי הליכוד הן ברמת השטח והן ברמת המוסדות האקדמיים, כולי תקווה שכלל הצעירים בליכוד ימשיכו להצטרף למגמה חיובית זו”.

בסיום הודו צעירי הליכוד בפ”ת לכל הנוכחים והבטיחו שימשיכו ביוזמות ופעילויות משותפות עם כל קבוצות הצעירים בליכוד.

גילוי נאות: הכותב הינו ממארגני היום ודובר צעירי הליכוד בפ”ת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רק קינן הביע עמדה

אריק זיו ויזר

לקראת חג הפסח – סטודנטים מתא לביא חילקו מזון לנזקקים בירושלים

אריק זיו ויזר

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

אריק זיו ויזר

כנס פתיחת תא לביא במרכז האקדמי למשפט ועסקים ר”ג

אריק זיו ויזר

ארנס: “אין צורך בלחץ הציבורי בפרשת החייל היורה מחברון. צריך לתת לגורמי החקירה לעבוד”

אריק זיו ויזר

גרמניה, אולי אחרת?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן