24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

ארנס: “אין צורך בלחץ הציבורי בפרשת החייל היורה מחברון. צריך לתת לגורמי החקירה לעבוד”

‘חזון לאומי’-המרכז למנהיגות ציונית אירח את שר הביטחון לשעבר פרופ’ משה ארנס לערב עיון בחיפה
‘חזון לאומי’ – המרכז למנהיגות ציונית אירח אמש (יום ג’) , את שר הביטחון לשעבר, פרופ’ משה ארנס לערב עיון בחיפה, אודות ספרו ספרו: ‘דגלים מעל הגטו’-סיפורו של מרד גטו וארשה, לקראת יום השואה וציון 74 שנים למרד גטו וארשה.
האירוע נערך במרכז רמב”ם בנוה שאנן, ובו נטלו חלק כ-100 מוזמנים בניהם אישי ציבור ומכובדים מחיפה. יו”ר ‘חזון לאומי’ אריאל קלנר המכהן גם כיו”ר נשיאות  ועידת צעירי הליכוד פתח את הערב בברכות, ובהענקת מגן הוקרה לפעיל הוותיק של הארגון פליקס קוריטני, על תרומתו ל’חזון לאומי’. “אנו פועלים להנחלת ערכים לאומיים ואין כמו הספר הזה והכנס הזה, המעניק את הכבוד הראוי לגיבורים האמיתיים של עם ישראל שהושכחו, כדי לבטא את הרוח של ‘חזון לאומי”.
במהלך ההרצאה מתח פרופ’ ארנס ביקורת קשה כלפי הממסד המפאיניקי ששיכתב את ההיסטוריה, והעלים, לדבריו, את המידע על גבורת לוחמי בית”ר במרד. ארנס נשאל האם ישראל בטוחה דייה, והאם יש מקום לחשוש שהשואה תחזור שוב. “מערכת הביטחון בישראל חזקה מאוד, אני חושב שאנו יכולים להרגיש בטוחים” השיב נחרצות.
פרופ’ ארנס התייחס גם לפרשת החייל היורה מחברון, והדגיש כי הוא לא תומך בריבוי הדיבורים בנושא הזה. “הצבא מטפל בזה. לא צריך את הלחץ הציבורי על הגורמים שמטפלים בזה. יש לתת לגורמי החקירה לעבוד ולהגיע לחקר האמת”.
במענה לשאלה אודות גל הטרור הנוכחי, השיב כי לדעתו אין לבוא בביקורת כלפי הממשלה. “זהו אתגר קשה שבו האזרחים לוקחים חלק לא מבוטל ועומדים בגבורה” אמר חתן פרס בטחון ישראל והוסיף “זהו עימות בין יחידים. אדם מותקף מול אדם תוקף. הממשלה נקטה בצעדים נדרשים, נוכחות שוטרים ונוכחות צבא מוגברת. אין לי ספק שאנו מתגברים על הגל הזה”.

ראש המועצה הציונית הדרוזית, עטא פרחאת שהשתתף באירוע אמר: “כאדם ציוני ודרוזי אני מעריך את והגבורה בגטו ורשה של יהודים אמיצים שסירבו להיכנע לצורר הנאצי ונלחמו נגדו בחירוף נפש. בכך למעשה הם נתנו את התקווה לעם ישראל.  לדאבוני הרב גם אז, כמו היום השמאל ניסה להסתיר ולגמד את הארגונים הציוניים ועשייתם בהגנה על הגטאות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נוער עם סל ערכים

אריק זיו ויזר

השחר העולה

אלי חזן

האם סורייה חוזרת לשלוט בלבנון תחת הכשר של סעודייה ?

אריק זיו ויזר

עוד ציון דרך לקשרי החוץ ולצעירי הליכוד

אריק זיו ויזר

כנס בנושא עבריינות מין על רקע לאומני

אריק זיו ויזר

מחר יום ב’ בני בגין באוניברסיטה בירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן