23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

גרמניה, אולי אחרת?

שלושה נציגים מפורום "מנוף",

החוג הרעיוני הלאומי-ליברלי חזרו מסיור לימודי בגרמניה, אליו הוזמנו על ידי מפלגת ה- CDU, מפלגת ימין-מרכז בראשותה של אנגלה מרקל וקרן קונראד אדנאואר המזוהה עם המפלגה.

 

לסיור הוזמנו שישה נציגים ישראלים הפעילים בפוליטיקה הישראלית: שלושת נציגים פורום מנוף מהליכוד ועוד שלושה נציגים ממפלגות קדימה ויש עתיד. במהלך הסיור נפגשו עם חברי פרלמנט, שרים, מנהיגים פוליטיים צעירים, אנשי אסטרטגיה, מנהלי קמפיינים פוליטיים ועוד.

"ישראל וגרמניה עברו כברת דרך בפיתוח ערכים ואינטרסים משותפים, כפי שמתבטאים בקשרים ההדוקים בין אנגלה מרקל לראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר גל ברקת, ממקימי הפורום. "לכן, שיתוף הפעולה בינינו הוא טבעי וחיובי. כבר לפני מספר חודשים נפגשנו עם משלחת פוליטיקאים צעירים מה- CDU בירושלים והביקור הזה הוא המשך חיזוק שיתוף הפעולה. למפלגת ה- CDU יש מסורות, מבנים ותהליכים מעוררי הערצה בכל הנוגע לפעילות שטח וקידום צעירים ולמדנו לא מעט טכניקות ורעיונות שנוכל ליישם אצלנו, בליכוד".

במסגרת הביקור שנערך בברלין ובאיזור פרנקפורט עמדו נציגי פורום מנוף בליכוד על חשיבות האינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, במיוחד לאור הטלטלות במזרח התיכון. כמו-כן, חלקו ידע עם עמיתיהם הגרמנים בכל הנוגע לקמפיינים פוליטיים, מדיה חדשה ומדיניות כלכלית של שוק חופשי בעידן של תמורות עולמיות.

"אין ספק שהאירוע המרגש ביותר היה לבקר בבונדסטאג, הפרלמנט הגרמני, כנציג ממדינת ישראל הריבונית דווקא ביום העצמאות של מדינתנו", אמר ברק הרשקוביץ, ממקימי פורום מנוף. "זהו ניצחון אמיתי של העם היהודי ואות להצלחת המפעל הציוני".

מפלגת ה- CDU אשר מהווה את ציר השלטון ברוב המוסדות הפוליטיים בגרמניה מביעה תמיכה עקבית בישראל, הן ברמה הפוליטית והן בשיתופי פעולה בטחוניים, כלכליים וחברתיים המקודמים על ידי נציגיה. אך לא כל גרמניה שותפה לתחושת הידידות האמציה הזאת ובחלקים מהסיור נדרשו נציגינו להשתתף במאמצי ההסברה של ישראל.

 

ניצן אוהלי, חברת הפורום אמרה: "גרמניה היא, לבינתיים, ידידת אמת של ישראל, אך לא בהכרח נכון הדבר לעניין העם הגרמני ובעיקר הדור הצעיר, החשוף יותר לאנטישמיות חדשה המופנית נגד ישראל והציונות. שיטת השלטון בגרמניה, אשר מבוססת במידה רבה על תמיכה סקטוריאלית (בדומה לקונגרס האמריקאי) מחייבת את הפוליטיקאי המצוי להיות קשוב לרגשות בוחריו הספציפיים. האינטרס הישראלי אם כן הוא לא לזלזל ברגשות הגרמני הצעיר המצוי, מתוך מחשבה שהפוליטיקאים ימשיכו את תמיכתם בנו, כי ייתכן וקרב היום בו ההתעלמות מהשטח לא תהיה אפשרית. באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, לא ״כל העולם נגדנו״ ויש בסיס תמיכה מאסיבי עדיין שמעוניין לשמור את ישראל כבת ברית וידידה. אבל חשוב להפנות את המסרים הנכונים אל האוזן כל עוד היא קשבת ולשכלל את מערך ההסברה".

 

פורום מנוף פועל על מנת לחזק את החיבור שבין תפיסות לאומיות לליברליזם במסגרת מפלגת הליכוד, לאור חזונו של זאב ז'בוטינסקי. בשבוע הבא ייפגשו עשרות צעירים פעילים בפורום לסמינר רעיוני יוצא דופן, במסגרת שיתוף הפעולה עם קרן קונראד אדנאואר, שיהיה יריית הזינוק לפעילות אידיאולוגית בקדנציה הקרובה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גרמניה, אולי אחרת?

אריק זיו ויזר

חוטובלי נענתה לקריאת הצעירים

אלי חזן

פוקדים צעירים לליכוד בנס ציונה

אריק זיו ויזר

*הפסקת שיתוף הפעולה שתוכנן לסיור הסליחות עם ניר ברקת*

עינר אביב

ברונשטיין מאמין בצוק איתן

אריק זיו ויזר

כנס צעירי דור ההמשך של התנועה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן