24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מפגש אושפיזין אצל עוזי דיין

ליכודניקים רבים מכל רחבי הארץ התארחו ביום שישי בסוכה של עוזי דיין

 

 

תמר ועוזי דיין פתחו את ביתם וסוכתם לחברי הליכוד ביום הראשון של חול המועד סוכות. זה היה “יום פתוח” כמו בסוכה בבית הנשיא, ואנשים באו והלכו מהבוקר עד לפנות ערב. החברים התחככו זה בזה, אבל לא נישאו נאומים ולא היה טקס כמקובל בארועים מפלגתיים. קבלת הפנים בסוכה היא חלק מהיוזמה של עוזי דיין לציין את מסורת חגי ישראל גם במסגרת של הליכוד. מעין “ועדת תרבות” תנועתית של איש אחד.

עוזי דיין הסתובב בין אורחיו מחוץ לסוכה כשהוא חובש משקפי שמש כהות. כשהסיר אותם לרגע ראינו כתמי דם על עינו הימנית. לחברים שהבחינו בכך הזכיר המראה את הדוד שלו, משה דיין. אנשים התבדחו ואמרו שהוא היה צריך לחבוש רטיה, במקום משקפי שמש. אחרים התלוצצו שאצל עוזי דיין נפגעה העין השמאלית, ואצל משה דיין העין הימנית, ואולי יש סמליות בעין הבריאה של כל אחד מהם.

מעבר לצד של המסורת היהודית, היה לאירוע בסוכה של דיין גם היבט פוליטי. מספרם ומעמדם של האורחים הרבים שידרו מסר רם וצלול שהשטח בליכוד עדיין חי ונושם, ואולי מסוגל אפילו לבעוט. עצם הנוכחות באירוע האושפיזין מוכיחה שמוקדם להספיד את השטח הליכודי.

במשך כשעתיים ששהינו במקום ראינו משלחות וקבוצות בולטות וחשובות. קטי שטרית וחברי סניף בית שמש, קבוצת “פורום הרצליה” הגיעו בראשות יוסי פלח, אביגדור הדר, דודו אושר, זלפה בר ואחרים. סניף נתניה הגיעו בהרכב גדול בראשות ברנס. הגיעה גם קבוצה מסניף חולון כשבראשה אריה שאשא. יואב דבוש בא עם חבריו מהמושבים בעמק לוד. אפילו מהדרום הרחוק בדימונה הגיעה קבוצה בראשות ג’קי אדרי. מהצפון הגיע ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, עם קבוצה גדולה. גדעון עבאס בא מפקיעין עם חברים דרוזים. כן הופיעו גם ראש מועצה בית אריה, אבי נעים, עם חבריו מהסניף המקומי, 

בנוסף לפריסה הגיאוגרפית הגיעו גם ליכודניקים מגילאי שונים. החל מקבוצת צעירי הליכוד שהגיעו עם טל ברונשטיין ועדי ברוך, וגם קבוצה של ותיקים וחברי אצ”ל שבאו עם יוסקה לוטנברג.

רואה החשבון דודו אושר ישב בצד ועשה חישובים אלקטוראליים. להערכתו, הפעילים שהסתובבו אותה שעה בגינת ביתו של עוזי דיין הביאו לליכוד כארבעה עד חמישה מנדטים. יוסי פלח אמר לנו “אם האנשים האלה יעבדו בבחירות הבאות כמו שעבדו בבחירות הקודמות, ואם הם יתמכו בעתיד בעוזי דיין, אז מובטח לו מקום בעשיריה הראשונה של רשימת הליכוד לכנסת”. אבל הוא מיהר להוסיף הסתייגות “זה בתנאי שראש התנועה לא יצליח בכוונתו לסרס אותם ולחסל את השטח של הליכוד”.

למפגש האושפיזין של בסוכה של משפחת דיין הגיעה גם חברת הכנסת ציפי חוטבלי. הופתענו לראות בין הליכודניקים גם אורח לא צפוי- הדיפלומט בראקאת אל לייטי, הנספח לענייני פלסטינאים בשגרירות המצרית בישראל. זילי חיפשה טופס התפקדות כדי להחתים אותו.

סקירה זו של האירוע לא יכולה להיות שלמה בלי לדבר על האוכל והכיבוד המיוחד. בעלת הבית, פרופסור תמר דיין, הכינה מטעמים בכמויות ובאיכות שאיננו רגילים לראות בכנסים של הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כחלון: על השתלשלות ישיבת הממשלה על עיסקת שליט

אריק זיו ויזר

טוקבק שהוקפץ: אדמסו אושר כעולה טרם בחירות /מרדכי לוי

אריק זיו ויזר

הודעה: חבר מרכז דני בן דהן נפטר.

אריק זיו ויזר

בועז שרעבי – מלחין-זמר

אריק זיו ויזר

סניף כפר סבא פותח את מערכת הבחירות

אריק זיו ויזר

יצא המרצע מן הסק(ר). /מאת:ניסן יואלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן