23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
פלאש 90
יומן פוליטי

מי שפחד מכבל יקבל את פרץ

פלאש 90
אהוד ברק ועופר עיני

המלך המפוספס סילבן , פייגלין או שבח, מזרחי שוטר או שוטה, מבחן לפיד לבוזגלו, עמיר פרץ רוץ, חיים ביבס שאפו

 

ימין ליכודי מפוצל
פייגלין או שבח? עמית הלוי או פואה? מתברר כי הבחירות המקדימות לראשות התנועה יצרה חילוקי דעות רבים על הדרך וההתנהלות של המחנה הלאומי בליכוד. מול המחנה המאורגן של מנהיגות יהודית קם מחנה נוסף הוא המחנה של נתן אנגלסמן, עמית הלוי ושבח שטרן שהתבדלו ממנהיגות יהודית בליכוד. המחנה הזה מתארגן תחת השם של “ליכוד לאומי”. אין ויכוח כי החבורה הזאת נאמנה ליש”ע לא פחות מפייגלין , אך הם רואים כי דרכם באה להשפיע בליכוד ולא לשבור את הכלים ולכן הם לא יכולים לקבל את מדיניות של ברק שדואג להבעיר את הליכוד.
לפיכך הם מבצעים את המחאה שלהם בצורה דמוקרטית של פסיביות בהצבעה. מה שנקרא בלעז : “הצבעה ברגליים” או במילים אחרות “שביתה איטלקית” או למעשה אי הגעה להצבעה. ממש כמו מהטמה גנדי כנגד הכובש הבריטי.  הם נקטו צעד אמיץ במחוזות שלהם וקראו לתומכיהם להחרים את הבחירות לראשות התנועה. אם יצליחו במהלך ידעו להעריך את כוחם. מצד שני, האם רגש הנקמה של מתפקדי יש”ע ישלח אותם לקלפי להצביע נגד נתניהו? זאת השאלה הגדולה. לליכודניק נודע כי מיד עם פרסום ההחלטה, קיבלו פעילי “ליכוד לאומי” מאות תגובות. דבר מעניין כי התגובות לא היו רק נגד הרעיון, היו גם כאלה שתמכו. ביום שלישי נראה מה התוצאה.

חכמה שלאחר המעשה
אתמול בנשר באירוע של ביבי אמר לי אחד משרי הליכוד : “סילבן דומה לחוסיין מלך ירדן”. נדהמתי מההשוואה ושאלתי למה? ואז הוא ענה לי : “תראה, על חוסיין אמרו תמיד שלא ידע לאיזה מלחמה להצטרף. בששת הימים נכנס למלחמה והפסיד את יהודה ושומרון וביום כיפור לא הצטרף למלחמה שתפסה את צה”ל לא מוכן. כך סילבן. הוא נלחם בנתניהו ללא הפסקה ובמלחמה שיכל לקבל קולות ממאוכזבי נתניהו – נפגעי נתניהו -ממוכי הברק- לא נכנס לזירה”. הקשיתי ואמרתי : “מה פתאם הם היו מצביעים לו?” הוא ענה : “הרי ברור היום שהרבה גורמים, כולל הפעילים ביש”ע, לא אוהבים את מה שברק עושה אך לא רוצים להפיל את ממשלת נתניהו, ולא רוצים לפגוע בו בתמיכה בפייגלין, ואם תוסיף את המקומות כמו בית שמש ששם הודיעו ראשי הסניף כי לא יתנו למצביעים להצביע בבחירות, כך יכנסו לקלפי רק אנשי פייגלין, תבין מה סילבן פספס.הרי ברור שאם סילבן היה מתמודד הוא  היה זוכה לתמיכה גורפת. כמו בית שמש יש עוד מקומות ששם היו תומכים בסילבן”.

השמיכה של השופט ברק למקורבו דן כהן
בג”ץ דחה השבוע את החקירה שעסקה בשאלה מי היו מקבלי השוחד בפרשת סימנס – דן כהן.
קצת רקע קצר : דן כהן היה חתנו של השופט ברק. לאחר שזומן לחקירה על קבלת שוחד, ברח מהארץ לפרו. אמנם, מדינת ישראל ביקשה את הסגרתו אך לא התאמצה בנושא.
נשאלת השאלות הבאות : מדוע לא נחקרו עד תום מי הגורמים שהיו שותפים לפרשית השוחד הכי גדולה במדינת ישראל? מדוע למשל לא השקיע ניצב מזרחי, הידוע ברדיפת”האמת”, מאמצים כפי שהשקיע בליברמן ? האם ניצב מזרחי חקר לפי הקו הפוליטי שלו? הרי אין ספק כי בחקירת ליברמן השקיע מזרחי להיטות יתר וטוב שכך, הוא עשה את תפקידו. אלא מאי?  עכשיו הוא מגלה את פרצופו האמיתי. הוא שמאלן קטן ועלוב שהשתמש בתפקידו לרצות את חבריו מהפוליטיקה.
הרי בתקופתו היו עוד פרשיות שלא נחקרו ונמרחו. כמו למשל עמותות ברק, פרשיות של שחיתות בעת ממשלת העבודה בין 92 ל – 96, פרשיות שחיתות של העבודה בשנים בהן התקיימה ממשלת ברק, אך למזרחי היה אובייקט. קראו לו ליברמן מהימין.
מדוע לא מוצה הדין בפרשת השופט דן כהן? האם רכושו בארץ הוחרם ע”י המדינה? מדוע מזרחי לא דאג לחקור מי היו השותפים של דן כהן?
בפרשת דן כהן יש יותר סירחון מכל פרשייה שהייתה בישראל. אם השופט לשעבר קבע שהכל שפיט הרי צריך להיות מצב שהכל חקיר. האם מזרחי ניצל את תפקידו לצורך חיסול יריבים פוליטים? האם כאשר יגיע לעמדת שר בטחון פנים ישלח את כל מי שלא מאמין בדרכו למחנות של חינוך מחדש?

מבחן לפיד
האם בוזגלו היה מקבל עיקוף מערכות כמו לפיד ? כמובן שלא, אך ברור לכל ספק כי לפיד מהווה הוכחה כי הוא שייך לגזע הנצלנים, ואוניברסיטת בר אילן קיבלה אותו רק משום ששמו יהווה משיכת סטודנטים. האם המועצה להשכלה גבוהה מאשרת תואר תמורת שיווק האונברסיטאות? אם כן, חיים רביבו יכול להיות פרופסור ואייל גולן יכול להפוך להיות דיקן האוניברסיטה.  אין ספק כי צריך לפתוח פתח לכל מי שבצעירותו לא למד וכן לאפשר לפתוח מסלולים לדוקטורט אך צריך לקבוע קריטיונים קבועים וברורים. אין ספק שאם מגיע אדם שנחוש ללמוד לדוקטורט ומוכיח כי ההישגים שהשיג בחייו מהווים גשר שמאפשר לוותר לו על היעדר תואר ראשון ו/או תואר שני זה בסדר וכן יש לאפשר לו. כפי הנראה לפיד שייך לאלה שהיה אפשר לתת להם, אך הפרשה הזאת לא עומדת. ברור לכולם כי לפיד ניצל את מעמדו כמושך קהל כדי להתקבל ללימודים.
איתן כבל ועמיר פרץ
עמיר פרץ רוץ
לא נדהמתי כאשר ראיתי כי בית הדין של ההסתדרות פסל את ח”כ איתן כבל מלהתמודד. אין ספק כי הגולם שעמיר גידל קם על יוצרו. ממה מפחד עופר עיני? מהתמודדות כפי הנראה ולכן אנחנו כתנועה דמוקרטית לא צריכים להסכים למצב הזה שבריון שולט על מערכת ההסתדרות ואין מענה. לכן עמיר פרץ : לך אין מניעה לרוץ. רוץ עמיר פרץ. רוץ ותנצח, אל תיתן לקומבינה לנצח. עופר מפחד מבחירות ובפרפרזה יש לקחת את הפתגם הידוע “מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו” הרי, שמי שמפחד מבחירות הבחירות ינצחו אותו.

חיים ביבס
מאז עידן ליברמן לא היה מטה בחירות מסודר כמו המטה שעומד בראשו חיים ביבס. ביבס, הוכיח כי הוא ראש עיר מצויין קיבל את מטה נתניהו. אין ספק כי במהלך השבועות האחרונים אנו מגלים ביצועיסט מספר אחד. גם הצוות שמסביבו משרה עבודה מסודרת. שניים שעבדתי מולם והתרשמתי מהם מאוד אך לא פחות מכך מהיכולות שלהם הם דנה היועצת של חיים ביבס ונמרוד שהיה אחראי על המדיה והתקשורת.
אין ספק כי בבחירת חיים ביבס לתפקיד עשה נתניהו מהלך חכם וטוב.

אנקודות מהכנסים בבית שאן ובנשר. דוד לוי שנכנס לאולם בבית שאן היה נראה כי הקהל אהב אותו, והוא אוהב את הקהל. מיד שנכנס שר החינוך זז מהכיסא שהיה קרוב לנתניהו ובכבוד רב נתן לו את מקומו. לוי ניסה למנוע ממנו לקום אך סער התעקש ועבר לכיסא רחוק יותר. אין ספק כי סער הפגין רגישות ומגיע לו שאפו.
בכנס בנשר כאשר נתניהו נכנס עלה הווליום של הג’ינגל של הליכוד ורק בכיר אחד נראה מפזם את הג’ינגל : שר החינוך גדעון סער. מעניין שכבר אחרי כל כך הרבה שנים של הגינגל המוצלח הוא לא מפסיק לפזמו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דן מרגלית שכיר חרב

אריק זיו ויזר

רמת גן כפני הליכוד

אריק זיו ויזר

היינו כחולמים

אריק זיו ויזר

פריש מיש בממשלה

אריק זיו ויזר

היטלר אשם וגם המופתי

אריק זיו ויזר

מי רוצה להיות דירקטור, שלום ימנה./מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן