40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

היטלר אשם וגם המופתי

קיר הברזל של נתניהו, מול הבטון ששרון שפך, כבל שלח את טנצלר הבייתה, אמיר אוחנה מטיבי ועד המופתי, חיילות בקו החזית, חלוקת התפקידים ליש עתיד

על האמרות של נתניהו

השבוע הפוליטי נע בין ההתבטאות של נתניהו על המופתי ועד הגינוי של הבית הלבן על ההתבטאות.  נתניהו הואשם בהכחשת השואה ובכך שהוא זיכה את היטלר. אך מי שהאשימו אותו בכך טועים ומטעים.
לא הייתי מחסידי הביטוי של נתניהו על המופתי אך היה צריך להזכיר לכל אלה שבאים ומסבירים לנו כי הבעיה היא הכיבוש שזה ממש לא כך. האמרה של נתניהו מדגישה שהבעיה היא לא כיבוש אלא שנאת יהודים. המופתי קרא לרצח יהודים הרבה לפני השואה ובעת שלא הייתה קיימת מדינת ישראל. וכן, מי שממשיך את דרכו – רק בחליפה של ארמני – הוא אבו מאזן שכבר הכחיש את השואה דה פאקטו וקרא לנתיניו למנוע מלתת לרגלים המטונפות של היהודים לעלות להר הבית.
אני לא זוכר את הבית הלבן מגנה את אמרות הגזעניות של אבו מאזן. רק אצלנו באים אלו האונסים את עם ישראל להאמין שהוא פרטנר.

עבודת האימים בהסתדרות הציונית
מאחורי הקלעים של הבחירות לתפקידים בהסתדרות הציונית היו מרתקים. ראינו השבוע מאבק במפלגת העבודה. מאבק ?  לא באמת מאבק. משום שמאז שאפי שטנצלר עלה במופע האימים שלו בועידת מפלגת העבודה היה ברור כי הוא לא יהיה יו”ר קק”ל הבא.
הכל החל כאשר ח”כ איתן כבל רצה למנוע ממפלגת העבודה את המשך הביזיון של מערך כתבות התחקיר על קק”ל ומעללי היו”ר היוצא שטנצלר. האחרון כמגננה תקף את איתן שהוא דרש תפקיד לאחיו כאשר מבחינת איתן כבל לא היו דברים מעולם. מן הראוי להדגיש שהוא נמנע מלפנות לעזור למען אחיו כיוון שלא רצה שתהייה מראית עין ולכן תמיד גם בטוב וגם ברע בועז היה לוחם לבדו למען הפרנסה.
גילוי נאות : הייתי עד למצב וכן הייתי מי שניסה לעזור לבועז כי הוא חבר .
לאחר מופע האימים של שטנצלר אמר אז איתן כבל הוא לא יהיה יו”ר קק”ל. אמר ועשה. בליכוד המצב היה קצת יותר ברור כאשר יעקב חגואל נבחר בקולות הצירים, כולל בקולות מפלגות האופוזיציה בכנסת, אך רק אצבע אחת הורמה כמתנגדת – אצבעו של גבי קדוש. מהלך מוזר ומיותר מבחינתו של גבי.

יש עתיד לקואליציה ?
בתחילת השבוע החל מסע לחישות במסדרונות הכנסת שעיקרן : יש עתיד תיכנס לממשלה לאחר אישור התקציב. מיד החל רחש בחש איזה שינוי יעשה נתניהו בהרכב הממשלה : משרד החוץ מיועד ליאיר לפיד, יעקב פרי לתפקיד השר ביטחון הפנים, מאיר כהן לתפקיד שר הכלכלה, הפנים יעבור לדרעי, ארדן או סילבן שר התקשורת והמדע, ונראה איזה פיתרון יצירתי ימצא נתניהו.

 

בונים, ועוד איך

בניה או בניה זוחלת? המתנחלים לא רואים עין בעין עם נתניהו ורוצים בניה בלי הגבלה. מבחינתם לא משנה המחיר. הם מאמינים כי רק בניה תמנע את המדינה הפלסטינית. מנגד, נתניהו מאמין כי רק קביעה של קיר הברזל – כלומר עמידה ביטחונית – היא זאת שתקבע את גורל האזור. דווקא לנתניהו יש יותר הישגים מאשר לשרון שהיה אבי התפיסה של לשפוך כמה שיותר מלט ולקבוע עובדות בשטח בתקופות ששרון לא היה ראש ממשלה הוא היה הקטר לבנייה בשטחי יהודה ושומרון אך דווקא שרון היה גם אבי הרעיון שמה שנבנה במלט וטיט הדחפור יכול לפנות ולהרוס.
כשר ביטחון הוביל את פינוי וגרוש היהודים מחבל ימית וכל סיני. כראש ממשלה גירש את היהודים מגוש קטיף בהתנתקות. ולכן כאשר ראשי המתנחלים מתענגים על תקופות שרון הם שוכחים כי הם שילמו יקר על מי ששפך להם בטון כי את הבטון אפשר לשבור.

מנגד, לנתניהו יש עמידה על תנאים של הקמת מדינה פלסטינית מבלי שהוא זז מהם. הוא יכול לוותר בנושא אסירים או דברים אחרים אך התנאי הברור של הכרה בזכות של המדינה היהודי נתניהו לא מוותר.
בעת שח”כ לשעבר ישראל חסון היה בקדימה וציפי ליבני הייתה הממונה על המשא ומתן והייתה אווירה של או טו טו יש התקדמות ישב אז חסון ואמר : “הכול הצגה. לא יהיה כלום למורת רוחו של עוד עיתונאי שישב על השולחן העיתונאי הקשה ואז חסון הסביר כי הוא כבר היה שם ומה שברור כי לדור שהגיע מתוניס אין רצון להגיע להסכם”.
חסון סיפר שכאשר ממשלתו של ברק הייתה בסוף דרכה, ובימים ההם היה משבר קואליציוני, פנה אליו ראש הממשלה אהוד ברק שיעמוד בראש המשלחת לשיחות עם הפלסטינים. חסון הסכים בתנאי אחד : לפני שהוא יוצא הוא מקבל קווים אחרונים למשא ומתן – וכך היה. הוא יצא לארה”ב ועמד בראש צוות המשא ומתן. אחר יומיים וחצי הגיע שר החוץ שלמה בן עמי. הוא נכנס באמצע מפגש וניגש אל חסון והגיש לו תוכנית חדשה שיציע לפלסטינים. מה שכבר היום אנחנו יודעים. מדובר בתוכנית ברק שהעניקה לידי הפלסטינים את האגן הקדוש. חסון אמר לו : “אני קיבלתי משהו אחר אבל אתה הבכיר הקובע. תציע אתה להם”.
הפלסטינים אמרו לא וקמו ויצאו. בדרך החוצה נפגשו ליד הדלת דחלאן וחסון. חסון אמר לדחלאן : “המזל שלנו היהודים שלכל הצעה אתם אומרים לא”. ענה לו דחלאן : “הזמן משחק לידינו”. ענה לו חסון : “אתה טועה. הזמן משחק רק לטובתנו כי בדור הזה לא יהיה שלום ובעתיד תצטרכו להתמודד עם הילדים שלנו והילדים שלהם והם יותר חכמים ומוכשרים מהדור שלנו”.
לכן צריכים המתנחלים להפסיק לחשוב שאם ישפכו מלט תהיה להם ערובה. אבל אם יקום קיר ברזל, שהערבים יבינו כי בכל פעם שהם מנסים להכות ביהודים הם יתקלו בקיר הברזל, זה בסיס העמידה שלנו .

פוסט של אמיר אוחנה 
אמיר אוחנה מטיבי ועד המופתי
בדרשת יום אל ג’ומעה, יום השישי ה-16 באוגוסט 1929, העליל המופתי
הפלסטינאצי (שלימים יהפוך לקצין אס.אס בשכר וילקק את מגפי הצורר הנאצי עד
שיקבל הבטחה כי גורלם של יהודי ארץ ישראל לאחר שתיכבש ע”י הנאצים בסיועו
– יהיה כגורלם באירופה – זאת בעקבות ביקור במחנה השמדה והתרשמות עמוקה
מתאי הגזים) כי היהודים מתכוונים לפוצץ את הר הבית ומסגד אל אקצה.
ההתססה החלה לפעול, וביום שישי שלאחר מכן, ה-23 באוגוסט, המון מוסלמי
זועם יצא מדרשת יום השישי של המופתי כשסכינים בידיו ופניו לעבר השכונות
היהודיות.
19 יהודים נרצחו.
הפורעים ניסו לתקוף גם את שכונת מאה שערים, אך אהרון פישר עמד בפתח
השכונה עם אקדח – וירה במנהיג הפורעים – דבר שהביא למנוסת כל היתר.
השמועות שהגיעו לערביי חברון והסביבה היו שהיהודים טובחים בערבים ודם
ערבי שפוך ברחובות ירושלים.
כרגיל, דבר שילווה את הסכסוך הישראלי ערבי עד עצם היום הזה – התוקפן
יתקרבן ובדמעות תנין יציג עצמו כקדוש מעונה.
התגובה היא כמובן טבח, אונס ושחיטה של עשרות יהודיות ויהודים בחברון
ובמקומות נוספים בארץ, בין השאר גם בידי שכניהם מימים ימימה.

כמעט מאה חלפה, ועלילות הדם נמשכות, גם אם לא באותה מידה של כריזמה: חבר
הכנסת אחמד טיבי, סמרטוטו לשעבר של רב המרצחים ערפאת, מפיץ את התמונה
הנ”ל בעמוד הפייסבוק שלו.
בתמונה – המחבל פאדי עלון, שדקר וניסה לרצוח נער יהודי בן 15 בירושלים –
ונורה למוות (כן יאבדו כל אויביך ישראל). כרגיל אצל טיבי – כולם שאהידים
– והנה הכיתוב המלווה את התמונה: “שמי פאדי. אני בן 19. נרדפתי בידי
מתנחלים ישראלים. אז מיהרתי לעבר המשטרה הישראלית לעזרה.
הם ירו בי למוות”.
הרופא ההומניסט הגדול לא יחמיץ כמעט הזדמנות לגנות רצח של חפים מפשע
בעברית צחה ומושחזת,
ובכל שפה אחרת – להזמין את הרצח הבא.
או במילים אחרות: פרטנר.

העתיד שלנו נמצא בידיים שלהן
החיילות עברו שינוי בצה”ל שהוא בסיס השינוי של קו החשיבה לא עוד רק פקידה או מרכזנית הן נמצאות בכל המקומות בצה”ל את מרכיב השינוי ראינו כבר בצוק איתן שאותן התצפיתניות היו אלו שקלטו את החמאס יוצא מהמנהרה או מהים והן גרמו לחיסולם ועד לימים האחרונים כאשר אנו רואים לוחמות שהצטרפו ללוחמה נגד מחבלים הבאים עם הסכינים הן נמצאות בחזית מוכיחות כי הן טובות ויודעות את העבודה הן הגיבורות שלנו בעת הזאת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו מחפש תחליף חברתי

אריק זיו ויזר

חינוך חינם או בחירות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

יריב עצר את ההסתה של רן כהן

אריק זיו ויזר

קו פרשת המיים של נתניהו

אריק זיו ויזר

נתניהו הלולין

אריק זיו ויזר

נתניהו אלוף בהקפצת דורות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן