21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

מורשת יצחק שמיר לצעירים

פורסם בגיליון “האומה” , 188, חורף תשע”ג, 2012. 

דמותו של ראש הממשלה השביעי יצחק שמיר ז”ל מהווה דוגמא ומופת לחברה הישראלית בכללותה, אך במיוחד לצעירות וצעירים שכלל לא הכירוהו. חלקם אף לא נולדו בשנים בהן כיהן כראש ממשלת ישראל ולמרות זאת מהווה שמיר עבורם סמל לפוליטיקה של גיבורים, פוליטיקה של לוחמים אמיתיים למען שלמות עם ישראל וארץ ישראל.

כצעיר שבשנותיו של שמיר כרה”מ רק התחיל את דרכו במערכת החינוך, זכורה לי דמותו בעיקר מצילומי טלוויזיה, בימים שבהם היה רק ערוץ אחד על המסך, וכמובן מהשיח על דמות נערצת שהתנהל בבית הוריי, שם ראיתי את דמותו יום-יום בצילום בחדרו של אחי הגדול על לוח שעם לצד תמונתו של מנחם בגין.

בספר “כסלע איתן” ( בעריכת יוסי אחימאיר ובהוצאת מכון ז’בוטינסקי)  כותבים אנשים שפעלו בסביבתו של שמיר על דמותו בתקופות שונות בחייו. ישנם תיאורים רבים למנהיגותו ושל דרכי הפעולה בהן נקט בתפקידים אותם מילא. בתור צעיר,לכד את עיניי המאמר של נכדתו, מיכל דיאמנט, בעיקר הציטוט שהיא מביאה:

“ומה היא האלטרנטיבה להמשך המלחמה על קיומנו ? כניעה ? נתיב הנדודים ? נסיון להיטמע בקרב הגויים בארצות הנכר ? אני שואל את עצמי את כל השאלות האלה השכם והערב- ותמיד אני מגיע רק למסקנה אחת: פה מקומנו,לטוב ולרע, ומפה אין לנו לאן ללכת ”

משפט זה מבטא בעיניי את כל מה שיפה בדמותו של שמיר, את היכולת לראות את המציאות מתוך אלטרנטיבות רבות העומדות בפני העם היהודי במהלך ההיסטוריה והקביעה כי על אף הקשיים הרבים וחוסר השקט התמידי העוטף את העם היהודי ואת מדינת ישראל, פה מקומנו ועל זה אנו צריכים להילחם.

בשנים האחרונות למדתי להכיר את דמותו של שמיר מקטעי וידאו, מאמרים וספרים רבים על דמותו, החל מתקופתו כמנהיג מחתרת לח”י ועד לעמידתו בראשות ממשלת ישראל.

כאדם צעיר אשר מעורב בחיים הפוליטיים ומתעניין רבות בהיסטוריה של המנהיגות הציונית והישראלית אני רואה בשמיר דמות מופת, אשר לצערי הרב לא קיבלה את הכבוד הראוי לה במהלך שנות כהונתו וגם לא בשנים שלאחר פרישתו מהשליחות הציבורית. דמותו של שמיר מסמלת בעיניי אומץ, אהבת המולדת, רצון אמיתי להילחם בשבילה ועליה, אמונה אמיתית בזכותנו על ארץ ישראל ומעל הכל יושרה וראיית המציאות בעיניים פקוחות, תכונות אשר לעיתים חסרות בהנהגה הישראלית בשנים האחרונות.

נושא נוסף אשר שמיר שם עליו דגש הינו קידום צעירים, מספר דמויות מפתח אשר איישו בעבר הלא רחוק וחלקן מאיישות גם בימים אלה את שדרת ההנהגה הישראלית צמחו בימיו של שמיר כיו”ר תנועת הליכוד. הוא ראה בצעירים את העתיד ולכן פעל על מנת לקדם את המוכשרים שבהם לעמדות מפתח והנהגה. הנה סיבה נוספת  להערכתי את יצחק שמיר, וכן היכולת לשים את מלחמות האגו בצד ולא לחשוש פן ההנהגה הצעירה תחתור תחתיו. אלה תכונות יוצאות דופן בפוליטיקה בכלל ובפוליטיקה הישראלית בפרט.

טוב תעשה מדינת ישראל אם תדע להנציח את מורשתו של שמיר לא רק ב”הנצחת כבוד” של קריאת רחובות, פארקים וכבישים על שמו (דבר שראוי שייעשה גם כן) , אלא בראש ובראשונה במערכת החינוך הפורמלית. על דור העתיד לספוג ערכי אהבת הארץ ומנהיגות אמיצה מתוך דמותו של ראש הממשלה השביעי.

המורשת שמשאיר לנו, צעירי ישראל, הינה מורשת של נחישות, עוצמה, עמידה על עקרונות ציוניים מהותיים ומעל הכל קידום צעירים ויצירת דור הנהגה חדש ורענן במדינת ישראל.

הכותב משמש כרכז צעירי הליכוד

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עשרות חברי קבוצת תגר מחו כנגד אפליית דתיים לאומיים וחילונים בבית שמש

אלי חזן

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

אריק זיו ויזר

מה שמרמרה אחת עושה לורצברגר

אלי חזן

רו יגר, מנהיגת התאים הסטודנטיאלים

אריק זיו ויזר

ארנס: “אין צורך בלחץ הציבורי בפרשת החייל היורה מחברון. צריך לתת לגורמי החקירה לעבוד”

אריק זיו ויזר

חוטובלי : “הליכוד לוקה בסכיזופרניה לגבי עניין שתי המדינות”

אלי חזן
דילוג לתוכן